Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-07-05, 06:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Malom
Om den har använts förstår jag att kroppen var "illa tilltygad".

Min gissning är att Polisen nu bearbetar de tips som allmänheten har kommit med, där ingår gamalt skräp från buskar och snår som hamnar i slasken?
Citera
2014-07-05, 06:51
Medlem
JHs biljett in i lägenheten är väl känd.
Det var för att hämta tillhörigheter. "Kan du öppna jag ska ha mina saker"

Ironiskt för när man har nån på besök som man håller av är alltid det sista man säger "öppna inte för någon, oavsett".

JH kommer att få lära känna Schyrrer personligen, kanske blir bästisar för de har ju ett och annat gemensamt. +När dom kommer ut får dom jobbigt att skaffa andra vänner. Vem släpper in CS eller JH genom dörren??

Håller fast vid:: JH försökte sätta dit exet för mordet.
Citera
2014-07-05, 06:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Hennes chans är nog att hon lyckas komma undan med dråp annars så kan det bli ett mycket långt straff. Räknar upp lite försvårande omständigheter som kan föreligga enligt de nya reglerna:

Planering: GM har setts smygande omkring i krokarna kort före gärningen
Vinning: hon dödade en rival, vet inte om det räknas som vinning men ändå
Lidande: hammare och kniv som vapen samt att grannar har vittnat om ett utdraget bråk
Hem: BO dödades hemma

Men det går visst till så att först så bedömer domstolen vilken rubricering brottet ska ha och sen så bestäms påföljden. Så om rubriceringen blir dråp så kan det bara bli max tio år. Men om det blir mord så kan det mycket väl bli livstid med de nya reglerna. Med de gamla reglerna så bör det väl bli en 12-16 år eller nåt sånt. Nu har hon ju iofs bara erkänt vållande men det kan ju vara sedvanligt önsketänkande från försvaret, återstår att se.

En lag som inte fanns innan ett brott tillämpas normalt inte retroaktivt, undantaget preskriptionstiden för mord pga. Palmemordet.
Du bör fokusera på att titta efter förmildrande omständigheter, det är det som gör att detta skulle kunna bli dråp.
Jag slänger ut teorin att JH är gravid, hur skulle det påverka fallet?
Citera
2014-07-05, 06:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isocksnow
JHs biljett in i lägenheten är väl känd.
Det var för att hämta tillhörigheter. "Kan du öppna jag ska ha mina saker"

Ironiskt för när man har nån på besök som man håller av är alltid det sista man säger "öppna inte för någon, oavsett".

JH kommer att få lära känna Schyrrer personligen, kanske blir bästisar för de har ju ett och annat gemensamt. +När dom kommer ut får dom jobbigt att skaffa andra vänner. Vem släpper in CS eller JH genom dörren??

Håller fast vid:: JH försökte sätta dit exet för mordet.

Nej Schürrer sitter i Tyskland. Så det är ju lite tråkigt för Jonna.

Kan du utveckla hur du tänker när du säger att JH försökte sätta ditt sitt ex och vilket av exen menar du? JA eller JN?
Citera
2014-07-05, 07:14
Medlem
Snobbs avatar
Fan vad mycket bilder som tagits bort på JH den senaste tiden. Gjorde en genomgång av allt som fanns kvar som jag kunde hitta iaf. Som mest verkar hon ha vägt max 65 kg, så även om hon lagt på sig så är hon fortfarande i stort behov av vapen för att kunna möta LL i en fight på lika villkor.

Sen till en fråga som säkert blev avhandlad någon gång i början av denna tråd (men jag kunde inte hitta det). På JH:s facebook så stod det att hon var i en relation. Med vem, vet vi det? http://imgur.com/a/XC4Jx
Citera
2014-07-05, 07:17
Medlem
JH försökte freima sin älskade JA för att få hans kärlek men när han sitter inne. Därför var mordet så tidigt. Precis innan JA lämnat bostaden. Detta ger honom inget alibi eftersom LL kan ha dött så nära inpå då han var hemma.
Citera
2014-07-05, 07:55
Medlem
Snobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isocksnow
JH försökte freima sin älskade JA för att få hans kärlek men när han sitter inne. Därför var mordet så tidigt. Precis innan JA lämnat bostaden. Detta ger honom inget alibi eftersom LL kan ha dött så nära inpå då han var hemma.

Då gjorde hon det dåligt genom att visa sig för grannen, lämna handskriven lapp till JA samt att styckningen då blir helt ologisk. Bäst vore ju att lämna kroppen kvar i lägenheten.
Citera
2014-07-05, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hannahj
Spade?

Ja nu när jag sett bilden så är en spade mest logisk.
Citera
2014-07-05, 08:08
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gardsjogatan6
Vad det än är, spade, slägga, yxa, kofot så är det inte konstigt att hitta det i ett dike på landet. Det behöver inte alls ha med brottet att göra.
Citera
2014-07-05, 08:10
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gardsjogatan6

Jo, paketet ser ut som ett kalle anka paket där man kan se att den ena ändan är mindre än den andra.

Helt fantastiskt om de har hittat en spade på ängen på en hästgård. På mitt lantställe jag hade kunde man säkert hitta fyra, fem spadar på olika platser på och omkring tomten.
Citera
2014-07-05, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snobb
Beror det på uppgifterna om att grannarna hörde oväsen i 20 min? Är det inte mer troligt att de bråkade och/eller slogs i 20 min?

Tror snarare att det rör sig om ett bråk i några minuter. MAX. men att sedan när Jonna hugger den redan svårt skadade Lovisa att hon skriker ut sin aggrision. Tänk på att det mkt lyhört i dessa hus.
Som jag skrev tidigare så hör men när de lägger av en smygare i grannlägenheten.
Så när Jonna hugger o släpar in LL i toan så låter hon. Hugger hon dessutom i badrummet så hörs det ännu tydligare....
Citera
2014-07-05, 08:41
Medlem
WhichWitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snobb
Beror det på uppgifterna om att grannarna hörde oväsen i 20 min? Är det inte mer troligt att de bråkade och/eller slogs i 20 min?

Men du framhåller ju hela tiden hur liten och späd JH är och hur stor, grov och stark LL är. Det verkar väl då helt orimligt att dom slagits i hela 20 minuter. LL borde ju ha nitat den stackars lilla JH på en halv minut max.
I själva verket är det ju ganska ofta små tjejer som har temperament, som gapar och skriker och drar igång bråk. Aggressivitet och själva överraskningsmomentet är ganska väl kända knep för att överrumpla din motståndare. Att slåss handlar definitivt mer om teknik än styrka och storlek och sååå mkt skiljer det ju inte på de här två tjejerna så det ens är värt att nämna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in