Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-07-05, 00:36
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
JH hade kanske det i åtanke när hon begick sin gärning.
Hon måste göra det hon hade att göra innan just den 1 juli...
Ifall hon mot förmodan skulle behöva åka dit sedan.

Vad vet man? En beräknande brutta som denna är nog om och kring sig.
Hennes chans är nog att hon lyckas komma undan med dråp annars så kan det bli ett mycket långt straff. Räknar upp lite försvårande omständigheter som kan föreligga enligt de nya reglerna:

Planering: GM har setts smygande omkring i krokarna kort före gärningen
Vinning: hon dödade en rival, vet inte om det räknas som vinning men ändå
Lidande: hammare och kniv som vapen samt att grannar har vittnat om ett utdraget bråk
Hem: BO dödades hemma

Men det går visst till så att först så bedömer domstolen vilken rubricering brottet ska ha och sen så bestäms påföljden. Så om rubriceringen blir dråp så kan det bara bli max tio år. Men om det blir mord så kan det mycket väl bli livstid med de nya reglerna. Med de gamla reglerna så bör det väl bli en 12-16 år eller nåt sånt. Nu har hon ju iofs bara erkänt vållande men det kan ju vara sedvanligt önsketänkande från försvaret, återstår att se.
Citera
2014-07-05, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nie
Hon tog sig ju tid att duscha, byta kläder och gå ut med hundarna så särskilt stressad verkar hon inte ha varit.

För mig verkar det också som att hon haft bra koll på tiderna.

När hon for hem för hundrastning mm tog hon LLs bil för att ge grannarna intrycket att det var LL som for iväg (= vid liv).

Jag tror det var på slutet som tiden blev knapp. JA efterlyste LL fortare än hon förutsåg.
Citera
2014-07-05, 00:55
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Om denna meningen skulle visa sig stämma då är det väl mord?

"Så fort 22-åringen öppnade, redan i hallen uppger källan, slog 24-åringen sin kärleksrival i bakhuvudet med en hammare hon haft med sig så att kvinnan förlorade medvetandet".

Planerat eller inte men hugga en person som förlorat medvetandet bör väl vara mord?
Ja det bör det nog vara . Men hur fan kan då grannarna höra bråk från lägenheten under 20 minuter? BO måste isf ha kvicknat till lite senare och blivit torterad till döds. Nja, jag tror nog mer på att det har varit någon form av strid som har lett fram till att BO har dött. För om det nu är ett solklart mord varför skulle hon då bara ge upp och visa likdelarna? Visst kan styckningen dölja en del av skadorna men förmodligen inte allt. På så pass färska likdelar så bör man kunna pussla ihop det rätt så bra och se om GMs version passar in. Men skulle BO tex vara dödad med avskuren hals så skulle säkert GM kunna dölja det genom att kapa av huvudet exakt där etc. Ja jag vet att det här brottet är så klantigt genomfört från början till slut att det inte är speciellt troligt att GM skulle kunna lura rättsläkaren men före RMU offentliggörs så är ingenting säkert.
Citera
2014-07-05, 00:59
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snobb
Fast då återkommer frågan om varför LL hade bakhuvudet vänt mot JH när hon öppnade. Gömde hon sig bakom dörren så att inte LL kunde se henne eller? LL går ut någon meter från dörröppningen och tittar sig runt....och sen pang. Då kanske fanns blod även i trappen? Låter stökigt och riskabelt. Om LL blev medvetslös så förklarar det heller inte skriket.

Nej det gör det verkligen inte. Och sen finns det också ryktet om att det har varit bråkigt i lägenheten under ca 20 minuter. Källan på den är väl typ "vänner till grannar" men jag tror ändå mer på det än att BO skulle ha knockats direkt.
Citera
2014-07-05, 01:06
Medlem
Sgt.Blands avatar
För inte ens hökarna tror väl att GM skulle ha torterat en medvetslös BO till döds?!
Citera
2014-07-05, 01:14
Medlem
Snobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
För inte ens hökarna tror väl att GM skulle ha torterat en medvetslös BO till döds?!

Jag har inte fattat vilka hökarna eller duvorna är än. Men hur som helst så tror jag absolut inte på någon tortyr, varken på en medvetslös eller skrikande LL. Tortyr tyder på sadism och det verkar inte som om JH är en sadist.
Citera
2014-07-05, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nie
Hon tog sig ju tid att duscha, byta kläder och gå ut med hundarna så särskilt stressad verkar hon inte ha varit.

Ja det var just det jag menade, hon hade förmodligen koll på när JA slutade jobbet.
Citera
2014-07-05, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snobb
Ja mycket möjligt. Kanske blev hon stillasittandes när hon var skadad. En del äter ju väldigt mycket men bränner bort det för att de tränar så hårt. Som skadad kunde hon inte träna och då blev det fett ist.

Fast då återkommer frågan om varför LL hade bakhuvudet vänt mot JH när hon öppnade. Gömde hon sig bakom dörren så att inte LL kunde se henne eller? LL går ut någon meter från dörröppningen och tittar sig runt....och sen pang. Då kanske fanns blod även i trappen? Låter stökigt och riskabelt. Om LL blev medvetslös så förklarar det heller inte skriket.

Det kan inte varit som så att hon börjat tröstäta både sen hon skadade sig och inte kunde träna med hästarna och sen det tog slut med JN?

Jag vet en hel del tjejer som tagit maten till tröst när det tagit slut med pojkvännen eller andra stora förändringar i livet som de kanske inte varit riktigt redo för.
Citera
2014-07-05, 01:28
Medlem
Citat:
Ja det bör det nog vara . Men hur fan kan då grannarna höra bråk från lägenheten under 20 minuter? BO måste isf ha kvicknat till lite senare och blivit torterad till döds. Nja, jag tror nog mer på att det har varit någon form av strid som har lett fram till att BO har dött. För om det nu är ett solklart mord varför skulle hon då bara ge upp och visa likdelarna? Visst kan styckningen dölja en del av skadorna men förmodligen inte allt. På så pass färska likdelar så bör man kunna pussla ihop det rätt så bra och se om GMs version passar in. Men skulle BO tex vara dödad med avskuren hals så skulle säkert GM kunna dölja det genom att kapa av huvudet exakt där etc. Ja jag vet att det här brottet är så klantigt genomfört från början till slut att det inte är speciellt troligt att GM skulle kunna lura rättsläkaren men före RMU offentliggörs så är ingenting säkert.

Tänk på att Jonna sannolikt är nybörjare som styckmördare, hade hon nu inte angett sig själv så hade det funnits tid att förfina sina metoder så hon hade blivit bättre...

Ska bli intressant att läsa fup:en med tanke på skrik som grannarna påstår sig ha hört osv och sen jämfört med de versionerna som läckt till tidningen.
Citera
2014-07-05, 01:56
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Tänk på att Jonna sannolikt är nybörjare som styckmördare, hade hon nu inte angett sig själv så hade det funnits tid att förfina sina metoder så hon hade blivit bättre...

Ska bli intressant att läsa fup:en med tanke på skrik som grannarna påstår sig ha hört osv och sen jämfört med de versionerna som läckt till tidningen.
Ha ha, jo det verkar verkligen som att JH är nybörjare som styckmördare, som tur är Men trots allt så har hon bara erkänt vållande som skulle kunna vara att hon har drämt till BO med hammaren efter en stunds tjafsande och då föll BO baklänges och bröt nacken. Men RMU måste ju då antingen stödja den historien eller åtminstone inte kunna motbevisa den. Ingenting är klart än ... men baserat på rykten som cirkulerar ser det ju inte bra ut för JH just nu iaf.
Citera
2014-07-05, 02:00
Medlem
Citat:
Ha ha, jo det verkar verkligen som att JH är nybörjare som styckmördare, som tur är Men trots allt så har hon bara erkänt vållande som skulle kunna vara att hon har drämt till BO med hammaren efter en stunds tjafsande och då föll BO baklänges och bröt nacken. Men RMU måste ju då antingen stödja den historien eller åtminstone inte kunna motbevisa den. Ingenting är klart än ... men baserat på rykten som cirkulerar ser det ju inte bra ut för JH just nu iaf.

Vad är RMU för något?
Citera
2014-07-05, 02:02
Medlem
Snobbs avatar
Citat:
Det kan inte varit som så att hon börjat tröstäta både sen hon skadade sig och inte kunde träna med hästarna och sen det tog slut med JN?

Jag vet en hel del tjejer som tagit maten till tröst när det tagit slut med pojkvännen eller andra stora förändringar i livet som de kanske inte varit riktigt redo för.
Mycket möjligt. En annan gissning är att hon kanske trodde att JA skulle komma tillbaka till henne om hon gick upp några kg? Han kanske gillade mulliga tjejer?
Citat:
Hökarna och Duvorna?? Låter som grupper inom scouterna....vad är det för någonting?

Har ingen aning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in