Citat:
Ursprungligen postat av
Sledgehammer88
Tänkte jag skulle skriva här också...skönt att bara få skriva av sig.
Min tjej dumpade mig i februari förra året, jag blev skitledsen, verkligen...runt maj började jag känna mig som en människa igen, juni kom, ännu bättre, och i juli när jag är fyllechafför ringer hon och säger att hon vill träffas, hon vill försöka igen.
Jag blir överlycklig. Hela jag bara börjar pirra, för jag älskade verkligen henne, och jag fick en massa känslor tillbaka på en gång.
Det va bra, lite upp och ner, mer upp och ner, hon hade haft sex med en bekant tiden vi gjort slut som jag störde mig på, nu i efterhand tycker jag att jag va så himla löjlig.Men det är lätt att vara efterklok.
Det blev iaf ett stort bråk, tror jag, för några dagar sen, och igår så skriver jag till henne att jag älskar henne verkligen, ber om förlåtelse och att jag är så redo för att bli sams och bara börja om liksom.
Då ringer hon 05.00 på morgon och säger hon har fest hos sig, jag frågar vilka som är där, hon säger det vet jag inte, då säger jag att jag älskar dig verkligen, då säger hon jag har inte tid med det här nu och lägger på luren.
Jag tar bilen och åker ut och kör som en zombie, av ren slump åker jag förbi killen hon hade haft sex med när vi hade vårt uppbrott, där står dom, fulla och pratar, hon skrattar när hon ser mig i bilen, jag börjar gråta och får en panikattack.
Nu är det slut igen, hon vill inte träffa mig mer.
Jag mår så jävla jävla dåligt igen...jag är så kär.
Eftersom personen under dig fick svar så tänkte jag ge dig några minuter av mitt liv.
Så här är det, man blir korkad och blind av kärleken. När känslorna är färska så existerar knappt brister hos personen man är kär i. Jag ska vara ärlig, du har klantat dig, rejält.
Hon vet exakt vart hon har dig, som handen i handsken.
Du måste själv förstå vid det har laget att ert förhållande inte var sunt för fem öre, det inser även du hoppas jag. Se inte det här som något negativt, ta med dig din lärdom till nästa förhållande och gör inte om samma misstag. Sex är naturligt och det är skoj, det går inte fastna i det förflutna, vad hon gjorde är gjort, du skulle bara ha accepterat det, hon gör sina egna val.
Misstag gör man, det händer även den bäste av oss. Det viktiga är att ta lärdom och att du förstår vad du har gjort för fel.
Hon är säkert inte guds bästa ängel så tro inte att jag bara klandrar dig, tvärtom, jag försöker få dig att acceptera situationen för när man har gjort det så blir livet helt plötsligt lite enklare och man får upp en helt annan bild av personen. Det kanske fanns en anledning till att du reagerade som du gjorde? Tillitsproblem? Tidigare snedsteg av henne? Flörtar hon diskret eller öppet för skojs skull?
Att visa sin kärlek gör man av olika gester och handlingar, det varierar från person till person, men att säga "Jag älskar dig" blåser inte bort alla problem, ett starkt ord som kan vara så svagt i fel situationer.
Gör mig en tjänst och acceptera och bearbeta allt som har hänt och sluta klandra dig själv.

Nu tar vi oss i kragen