2014-07-03, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enkel-Man
Det är obehagligt hur hon gör skillnad på både hudfärg, sexualitet och kön. Hur kan någon som säger något sådant värna om alla människor?
Hon är rasistisk, sexistiskt och dum i huvet.
Citera
2014-07-03, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thewellovedone
Det baserar du på vad kulturmarxistiska feminister tycker och tänker, med andra ord så är det är alltså jag som har rätt

Jasså det gör jag? För att du säger det eller har du några belägg för det?

Citat:
Vadå teoretiskt sett?????? menar du att du låter Gudrun Schyman & co bestämma vad som går att förena och inte förena!? Om jag, Thewellovedone säger att det går utmärkt bra att vara både feminist och Sverigedemokrat, så är det så!

Nu är det knappast bara fru Gudrun som likställer SD med både rasism och kvinnohat. Nämn en medial feminist eller en feministisk politiker, (SD-"feminister") undantaget givetvis) som inte påstått att SD'are är kvinnohatare och rasister. Det blir nog svårt för dig.

Du kan kalla dig feminist hur mycket du vill, så länge du röstar på SD kommer inte andra feminister att ta i dig med tång.

Citat:
Feminism är varken höger eller vänster eftersom den både omfattar kollektivet kvinnor/män och den enskilde manlige respektive kvinnliga individen. En vänsterfeminist tänker kollektivt medan en högerfeminist tänker individualistiskt.

En person som tillskriver sig en ideologi som hävdar patriarkat och världsomspännande kvinnoförtryck är knappast individualistisk.

Alla kvinnliga medlemmar i SD.[/quote]
Citera
2014-07-03, 19:53
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Om vi har en norm att det sitter vita män vid makten så bygger man också ett samhälle som passar bäst för vita, heterosexuella män. Men det blir så fel, för de allra flesta av oss här är inte vita, heterosexuella, medelålders män.

Fel och fel. Det har ju empiriskt bevisats att samhällen som passar bäst för vita heterosexuella män är de samhällen som passar bäst för alla grupper av människor att leva i. Man behöver ju inte vara fullt så relativistisk som Romson.

Citat:
Vi i Miljöpartiet ifrågasätter vad som säger att den svenske mannens rätt att äta kött ska gå före den sudanesiska kvinnans rätt att slippa få sin skörd förstörd av klimatförändringar.

Det är förstås en poäng, men det kan inte finnas så förfärligt många svenska män i Sudan.
Citera
2014-07-03, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shutthefuckup-1
Hon är rasistisk, sexistiskt och dum i huvet.
Det hon säger i sitt tal är i alla fall det. Hon borde be det svenska folket om förlåtelse och SVT borde be om ursäkt för att ha visat det.
Citera
2014-07-03, 20:04
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enkel-Man
Det är obehagligt hur hon gör skillnad på både hudfärg, sexualitet och kön. Hur kan någon som säger något sådant värna om alla människor?
Enkelt: eftersom det rör sig om vita, heterosexuella män så faller det inte in inom ramen för hudfärg, sexualitet och kön.

Enligt normen så är inte vitt en hudfärg, heterosexuellt inte sex och män inget kön.
Citera
2014-07-03, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Enkelt: eftersom det rör sig om vita, heterosexuella män så faller det inte in inom ramen för hudfärg, sexualitet och kön.

Enligt normen så är inte vitt en hudfärg, heterosexuellt inte sex och män inget kön.
Ordet människa är något hon tycker man kan slänga runt lite hur som helst, hennes stöd för abort är ännu ett tydligt tecken på det. Jag undra vilka fler Romson inte tycker är människor?
Senast redigerad av Enkel-Man 2014-07-03 kl. 20:18.
Citera
2014-07-03, 20:19
Medlem
knasen79s avatar
Som man är jag medveten om att män diskriminerar kvinnor, att män förstör miljön, att män är överrepresenterad inom kriminalitet, att män står för upprustning, att män är svin ... men det ska inte en kvinna få uttala sig om.
Citera
2014-07-03, 23:34
Medlem
TheBurdens avatar
Åsa Romson: Straffa männen för deras ondska:
Citat:
När Åsa Romson från Miljöpartiet talade i Almedalen under onsdagen riktades udden mot män. Alla problem som Miljöpartiet identifierar är orsakade av männen och därför ska de nu bestraffas med hårdare beskattning.
https://www.realisten.se/2014/07/03/asa-romson-straffa-mannen-for-deras-ondska/
Citera
2014-07-04, 05:01
Medlem
Zelogaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyanNyan
Vita och heterosexuella människor är det, ja. Varför ni skitnödiga rättvisepoliser blandar in homosexuella och icke-vita har jag ingen aning om, håll er till kritiken av mäns överrepresentation på maktpositioner, det är mer logiskt.

Består Kina enbart av gula människor?

You tell me, det var du som blandade in minoriteter som homosexuella och icke-vita.

Nej, det är också just därför jag ställer mig frågande till din desperata jämförelse med kvinnor och homosexuella och icke-vita.

Att de är människor är inte samma sak som att de utgör en majoritet av Sverige, på samma sätt som vita inte utgör en majoritet av Kina.

Det är inte gnäll, jag ställer mig frågande till Åsa Romsons och dina ologiska påståenden.
Om vi ser till hur liten del av befolkningen som faktist är icke-vit så kan vi lika gärna konstatera att de är omåttligt överrepresenterade på vissa poster pga kvotering.
Svarta är väl t ex ungefär 2% av Sveriges befolkning, ändå så ger tv intrycket att de skulle utgöra 20% av befolkningen.
Uppenbarligen brister din läsförmåga så jag ger dig en chans att läsa mitt första inlägg en gång till.
Annars är det totalt lönlöst att fortsätta den här diskussionen för du snetolkar precis allt jag skriver och så otydlig är jag faktiskt inte.
Citera
2014-07-04, 05:10
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Vi i Miljöpartiet ifrågasätter vad som säger att den svenske mannens rätt att äta kött ska gå före den sudanesiska kvinnans rätt att slippa få sin skörd förstörd av klimatförändringar. Vi måste våga ifrågasätta normerna.

Måste väl vara det mest idiotiska en politiker sagt på år och dag och då säger de ju ändå rätt mycket idiotiskt.

På tiden att media vågar ryta till ordentligt mot detta hat!
Citera
2014-07-04, 07:17
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Måste väl vara det mest idiotiska en politiker sagt på år och dag och då säger de ju ändå rätt mycket idiotiskt.

På tiden att media vågar ryta till ordentligt mot detta hat!
Man kan ju undra om hon tycker att rätten för vita kvinnor att käka kött på sudanesiska kvinnor bekostnad däremot ska kvarstå.
Vilken syn hon har på sin omvärld!
Citera
2014-07-04, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knasen79
Som man är jag medveten om att män diskriminerar kvinnor, att män förstör miljön, att män är överrepresenterad inom kriminalitet, att män står för upprustning, att män är svin ... men det ska inte en kvinna få uttala sig om.

Varför Romsons tal är hat mot den vita mannen?

Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Man kan ju undra om hon tycker att rätten för vita kvinnor att käka kött på sudanesiska kvinnor bekostnad däremot ska kvarstå.
Vilken syn hon har på sin omvärld!

I Åsa Romsons tal framgår det med all tydlighet vad hon känner. Det är den vita svenska mannen som är världens problem.
Hon utgår från någon slags ideal bild, kanske från sin ungdom där hon åkte tåg som ung kvinna. Det är vackert och bra tycker hon. Hon vill se unga kvinnor ska gynnas mer. Det är ett problem att dessa kvinnor inte hittar bostad. Men det är inget problem att unga killar inte gör det?

Här ser man tydligt vad feminism är. Det är inte lika för alla. Nej, kvinnor ska gynnas som grupp.

Sedan är det vackrare och bättre med tåg. Så det ska gynnas. Ingen tanke på att tåg får massor av pengar, och det finns bara på vissa ställen. - Här är hon emot människor som bor där det bara finns vägar.

Hennes lösning på problemet , som hon ser det. Med män i SUV. Ja, det blir att höja skatten på bränsle.
Ingen tanke på att hon då direkt sparkar på medelsvensson som har en billigare bil. De rika, deras utgifter är små för bränsle, i förhållande till vad bilen kostar osv. Så de har råd med en extrakostnad.

Sedan lyser det tydligt igenom, hon säger rakt ut att vita medelålders män är lata.
Konstigt då att de producerar så mycket. För varför har västerlandet rikedom? Är det inte våra duktiga svenska män, som har jobbat o slitit och byggt allt detta? Eller är det kanske ensamstående unga kvinnor med barn som generar all välfärd? Eller kanske invandrade somaliska kvinnor? Eller vem är det?

Ska inte vita svenska män får åka i sin bil, som de har förtjänat för de har jobbat hårt?

Det är tydligen också vita svenska män som förpestar naturen. Inte är det kvinnor som åker med flyg, köper kläder, (som är bland det mest miljöförstörande som finns). Eller reser utomlands. Eller köper smink. Nej, kvinnor är inte stora handlare

Sedan kan man undra varför kvinnor i tredje världen ska gynnas på bekostnad av oss? Och hur tänker hon göra det bidraget?
Kvinnor i tredje världen, är stora miljöbovar. Då det inte har någon moral alls kring hur många barn de ska ha. Vi vet att många barn direkt ger, behovet av massor av mat. Och matproduktion är enormt miljöförstörande då det bygger på förbrukning av fossil olja.

Sedan säger hon att kvinnor har "lägre livslön". Wtf, män dör ju mycket tidigare. Då tar kvinnor in denna skillnad direkt. De kan leva 15 år längre som pensionär. Sedan är det faktiskt så att mäns löner oftast går direkt till deras kvinnor och familjer.

Nej,det är tydligt att hennes feminism inte är inkluderande, inte jämlik, inte rättvis. Det är bara en orgie i hat mot män. Och då främst vita sådana.
Ja, hon är också för abort, då det inte är mord, enligt henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in