Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-07-04, 03:12
Medlem
Snobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ja, vilket val hade hon? Med alla fingrarna mitt i syltburken?

Finns väl massor av mördare som aldrig erkänner trots att de är dömda och inlåsta. Klart hon hade ett val.
Citera
2014-07-04, 03:15
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:

Jo, så är det.

Men vi har i dag ingen aning om vad som exakt hände, vi har bara de delar som JH själv har berättat om och som har läckt till media.

När vi har FUP och därmed tillgång till fler förhör, teknisk undersökning och andra uppgifter så vet vi om dessa stödjer hennes berättelse eller om det finns detaljer som talar om något helt annat.

Alla ska förstås dömas för de brott de begår, men de ska dömas på det sätt de förtjänar.
Citera
2014-07-04, 03:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Jo, så är det.

Men vi har i dag ingen aning om vad som exakt hände, vi har bara de delar som JH själv har berättat om och som har läckt till media.

När vi har FUP och därmed tillgång till fler förhör, teknisk undersökning och andra uppgifter så vet vi om dessa stödjer hennes berättelse eller om det finns detaljer som talar om något helt annat.

Alla ska förstås dömas för de brott de begår, men de ska dömas på det sätt de förtjänar.

Helt sant. Hennes egen berättelse måste ju också stödjas av fakta. Framtiden kommer att visa.

Nu pågår samla av fakta samt att JH får psykologisk hjälp.

Alla anhöriga har nog ett behov av att spekulationer tystnar.
Citera
2014-07-04, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kexet65
Du menar alltså på fullaste allvar att JA fått info från polisen som räknat in kroppsdelarna och efter detta meddelat honom hur många delar det var till antal?
Kanske dags att sova en stund?

Efter lite sömn...
Ja, jag tror att JA och andra inblandade och vet mer än vad vi och tidningarna vet, även att BO's familj vet vad som hänt deras dotter.
Men det är bara vad jag tror, säger inte att det är så.

Jag tror inte som du skriver att så fort de räknat in kroppsdelarna så meddela polisen JA.
Citera
2014-07-04, 07:59
Bannlyst
Citat:

Hon kunde ljugit om allt och hoppats på att kroppen inte hittats till dess den blivit så förstörd att det inte går att bevisa mord - a la Boden.
Citera
2014-07-04, 08:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
I den mån det var så Övre Norrland tänkte, så dömde de inte efter lagboken, så isåfall är nog tankevurpan deras snarare än min. Jag utmanar dig att hitta något annat någorlunda välkänt rättsfall där domslutet skulle kunna tolkas så. En alternativ förklaring är dessutom att hovrätten fäste större vikt vid den sekretessbelagda psykiska utredningen av KJ än vad tingsrätten gjorde, och alltså därav bedömde det i sig troligare att KJ hade handlat i affekt - en möjlighet som tingsrätten öht inte övervägde.

Men i VB tråden är du mycket tydlig med att säga att domen var korrekt, men nu skall vi lyssna på "alternativa dom-hypoteser"?

Mats Alm, känns han igen? Bevis saknades vilket ledde till mildare dom.

För att återkoppla till Alsjömordet (och min härledning till Jonna) så angav TR att GM pga sitt psykiska tillstånd antagligen handlade i affekt och impuls, men eftersom man kunde BEVISA att efter den initiala affekten (BO dröser i backen) har GM fortsatt sin livsfarliga gärning medvetet.

Så nog är det så att bättre bevisning kan leda till mord istället för dråp, det är nästan enda chansen faktiskt. Du gjorde nog en tankevurpa tror jag.
Senast redigerad av mypenisatrap 2014-07-04 kl. 08:28.
Citera
2014-07-04, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eireann
Men någon som påstod sig ha direkt insyn i fallet skrev ju senare att det faktiskt VAR kroppsdelarna som forslades bort.
Dessutom verkar det som att pressen står intill varenda jäkla mordscen som finns och de lägger alltid upp en bild på båren som bärs bort. Varför har vi inte sett en sådan bild? Varför i just detta fallet så stod journalister på rad och valde att ta bilder på polisens tekniska utredning men inte en endaste jäkla bild på en bår?
Jag har också läst att det va kroppsdelarna i paketen.Ett speciellt papper används till det.
Citera
2014-07-04, 09:15
Medlem
Citat:
JH anmälde sig själv 21.30. Pekade ut platsen för "dumpningen" och häktades senare den kvällen.

Som Q säger var säkert plastsäckarna borta under natten.
Polisen blev visad till platsen av JH ca 2 timmar efter att hon togs in.Kroppen låg kvar länge efter att den hittats,när det va ljust forslades kroppen bort i papper på kärran.
Citera
2014-07-04, 09:16
Medlem
StopDropAndRolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ms.martini
Jag har också läst att det va kroppsdelarna i paketen.Ett speciellt papper används till det.

Det känns inte rimligt. Inte när de la pappersrullen ovanpå, iallafall.
Citera
2014-07-04, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Finns det en planritning av lägenheten?

Lägenheterna är ca 60KVM, alla kök/Badrum vätter ut mot framsidan där man ser parkeringen.
Huset mittemot har sina sovrum/Tvrum ut mot Parkering.

Är det av intresse av en planritning?

Alla lägenheter är mkt lyhörda därför är det mkt förvånade att INGEN ringde polisen om du hör ett gräl höll på i 20min kl 06 så känns det ju väldigt konstigt att INGEN ringer. Just denna lgh ligger dessutom så den har grannar som hör in till nästa uppgång.
När jag bodde i huset/uppgången kunde jag höra när grannen la av en smygare, kollade på tv eller höll pa med andra aktiviteter....
Citera
2014-07-04, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nie
Eller så har någon annan köpt en skottkärra. Möjligen i god tro.

Lägenheten ligger endast en halvtrapp upp, inget svårt att backa upp bilen och lägga plastpåsarna i bagaget så gott som ostört. Denna lgh uppgång ligger dessutom längst "ner", vet att man ofta körde enda fram när man behövde lasta i / Ur något. Så ngn skottkärra behövs INTE.
Citera
2014-07-04, 09:55
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ms.martini
Var har du läst det?

Jag har tidigare visat en bild när Marinas kvarlevor bars bort på bår i Spekeröd. Här är en bild på ett förmodat mordoffer som bars bort från en fyndplats i Kalmar igår. Bår används, annat är oetiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in