Citat:
Ursprungligen postat av
Zelogath
Håhå, nu var du allt kvicktänkt va?
Nu var ju själva andemeningen att alla var människor således har ett lika värde.
Nu tog du bort både hennes och mitt användande av ordet "man" så därför tänker jag fråga dig- Anser du att vita heterosexuella män är en majoritet utav Sveriges befolkning?
Vita och heterosexuella människor är det, ja. Varför ni skitnödiga rättvisepoliser blandar in homosexuella och icke-vita har jag ingen aning om, håll er till kritiken av mäns överrepresentation på maktpositioner, det är mer logiskt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Zelogath
Om ja, kan man då generalisera en nation och påstå att denne således enbart består av heterosexuella vita män?
Består Kina enbart av gula människor?
Citat:
Ursprungligen postat av
Zelogath
Om nej, varför ens ifrågasätta?
You tell me, det var du som blandade in minoriteter som homosexuella och icke-vita.
Citat:
Ursprungligen postat av
Zelogath
Det finns väl vita heterosexuella kvinnor också, är dessa en minoritet?
Nej, det är också just därför jag ställer mig frågande till din desperata jämförelse med kvinnor och homosexuella och icke-vita.
Citat:
Ursprungligen postat av
Zelogath
Om vi kan bortse från det sedvanliga SD-tramset så finns det även sk "minoriteter" och även dessa är människor.
Därför ser jag inte problemet.
Att de är människor är inte samma sak som att de utgör en majoritet av Sverige, på samma sätt som vita inte utgör en majoritet av Kina.
Citat:
Ursprungligen postat av
Zelogath
Har Flashback så lite att gnälla på att man måste gråta över att en politiker offentligt påstår att befolkningen består utav människor och inte enbart uteslutande vita heterosexuella medelålders män?
Det är inte gnäll, jag ställer mig frågande till Åsa Romsons och dina ologiska påståenden.
Om vi ser till hur liten del av befolkningen som faktist är icke-vit så kan vi lika gärna konstatera att de är omåttligt överrepresenterade på vissa poster pga kvotering.
Svarta är väl t ex ungefär 2% av Sveriges befolkning, ändå så ger tv intrycket att de skulle utgöra 20% av befolkningen.