2014-07-03, 03:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thewellovedone
Micro och varmare och alla de kvinnliga Flashback-kändisarna är faktiskt ganska mellanmjölk om jag ska vara ärlig, jag menar, du ska tänka på att jag är en person som har en otrolig förkärlek för groteska personligheter det är inte på något sätt en slump att min avatar ser ut som den gör även om jag rent politiskt är rätt förnuftig

I vilket fall kallar sig ingen av dem för feminist.

Det är din politiska inställning samtidigt som du ställer dig positiv till feminism som inte går ihop.
I feministers ögon är alla som röstar på SD både rasister och kvinnohatare så hur du får det att gå ihop är för mig ett mysterium.

Jag förstår att du gillar groteska personligheter vilket kan förklara din uteblivna reaktion mot Åsa Romson's idiotiska uttalande, men jag gör det inte. Fast jag ogillar ännu mer extremt ogroteska och artificiellt normala människor som gör allt för att passa in, i alla lägen. De som håller med om allt som den egna gruppen säger utan att förstå vad de håller med om, för att känna att de tillhör något. Typ feminister.

I varje fall så borde feminismens negativa inverkan på samhället vara uppenbar även för dig, när ett av språkrören för ett av Sveriges största partier kommer undan med rasistiska och sexistiska uttalanden mot en grupp människor.
Ska jag behöva dra paralleller till nazism för att poängen ska bli tydlig nog?
Citera
2014-07-03, 03:27
Medlem
thewellovedones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
I vilket fall kallar sig ingen av dem för feminist.

Det är din politiska inställning samtidigt som du ställer dig positiv till feminism som inte går ihop.
I feministers ögon är alla som röstar på SD både rasister och kvinnohatare så hur du får det att gå ihop är för mig ett mysterium.

Jag förstår att du gillar groteska personligheter vilket kan förklara din uteblivna reaktion mot Åsa Romson's idiotiska uttalande, men jag gör det inte. Fast jag ogillar ännu mer extremt ogroteska och artificiellt normala människor som gör allt för att passa in, i alla lägen. De som håller med om allt som den egna gruppen säger utan att förstå vad de håller med om, för att känna att de tillhör något. Typ feminister.

I varje fall så borde feminismens negativa inverkan på samhället vara uppenbar även för dig, när ett av språkrören för ett av Sveriges största partier kommer undan med rasistiska och sexistiska uttalanden mot en grupp människor.
Ska jag behöva dra paralleller till nazism för att poängen ska bli tydlig nog?

Nu gör du precis detta tankefel som är så karakteristiskt för anti-feminister, nämligen att sätta likhetstecken mellan feminism och kulturmarxism.

Att vara Sverigedemokrat och feminist går hur bra som helst ihop även om jag vanligtvis brukar kalla mig jämställdhetist, främst för att ordet "feminism" är ett väldigt nersmutsat ord, man kan nämligen vara feminist på andra sätt än på det kulturmarxistiska sättet. Det var inte ens vänstern som uppfann feminismen, det var borgerliga medeklasskvinnor under förra sekelskiftet.

Det är endast vänsterfeminister som tycker att Sverigedemokraterna är kvinnohatare, normala feminister ser tydligt att SD har en ganska neutral hållning till jämlikhet mellan könen - varken speciellt för eller speciellt emot.
Citera
2014-07-03, 03:39
Medlem
NyanNyans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zelogath

Håhå, nu var du allt kvicktänkt va?
Nu var ju själva andemeningen att alla var människor således har ett lika värde.
Nu tog du bort både hennes och mitt användande av ordet "man" så därför tänker jag fråga dig- Anser du att vita heterosexuella män är en majoritet utav Sveriges befolkning?
Vita och heterosexuella människor är det, ja. Varför ni skitnödiga rättvisepoliser blandar in homosexuella och icke-vita har jag ingen aning om, håll er till kritiken av mäns överrepresentation på maktpositioner, det är mer logiskt.

Citat:
Om ja, kan man då generalisera en nation och påstå att denne således enbart består av heterosexuella vita män?
Består Kina enbart av gula människor?

Citat:
Om nej, varför ens ifrågasätta?
You tell me, det var du som blandade in minoriteter som homosexuella och icke-vita.

Citat:
Det finns väl vita heterosexuella kvinnor också, är dessa en minoritet?
Nej, det är också just därför jag ställer mig frågande till din desperata jämförelse med kvinnor och homosexuella och icke-vita.

Citat:
Om vi kan bortse från det sedvanliga SD-tramset så finns det även sk "minoriteter" och även dessa är människor.
Därför ser jag inte problemet.
Att de är människor är inte samma sak som att de utgör en majoritet av Sverige, på samma sätt som vita inte utgör en majoritet av Kina.

Citat:
Har Flashback så lite att gnälla på att man måste gråta över att en politiker offentligt påstår att befolkningen består utav människor och inte enbart uteslutande vita heterosexuella medelålders män?
Det är inte gnäll, jag ställer mig frågande till Åsa Romsons och dina ologiska påståenden.
Om vi ser till hur liten del av befolkningen som faktist är icke-vit så kan vi lika gärna konstatera att de är omåttligt överrepresenterade på vissa poster pga kvotering.
Svarta är väl t ex ungefär 2% av Sveriges befolkning, ändå så ger tv intrycket att de skulle utgöra 20% av befolkningen.
Citera
2014-07-03, 03:41
Medlem
Citat:
Nu gör du precis detta tankefel som är så karakteristiskt för anti-feminister, nämligen att sätta likhetstecken mellan feminism och kulturmarxism.

Hur menar du? Detta baserar jag på att feminister inte har uttryckt något annat än förakt mot SD och dess sympatisörer, inte i om feminism är vänster eller höger. Ditt tankefel med andra ord.

Citat:
Att vara Sverigedemokrat och feminist går hur bra som helst ihop även om jag vanligtvis brukar kalla mig jämställdhetist, främst för att ordet "feminism" är ett väldigt nersmutsat ord, man kan nämligen vara feminist på andra sätt än på det kulturmarxistiska sättet. Det var inte ens vänstern som uppfann feminismen, det var borgerliga medeklasskvinnor under förra sekelskiftet.

Teoretiskt sett så ska det inte vara några problem att vara både feminist och sverigedemokrat, men i praktiken så går det inte då svenska feminister ivrigt arbetat med att likställa sverigedemokrater med både rasism och kvinnohat. Det kan du inte övertyga mig för en sekund att du har missat.

Det var överklassfransyskor på 1700-talet som "uppfann" feminism, då de ville ha mer till sig själva och andra överklassfransyskor. Kvinnor i lägre ställning brydde man sig inte om.

På 1900-talet kapades sedan feminismen och anammade marxistisk teori. Istället för de onda kapitalisterna så blev det vita män, jämställdhet och lika värde kapades rätt av. Nu skulle alla, män och kvinnor, ha samma rättigheter, och det är ju bra, men nu ska även alla tjäna lika mycket pengar oavsett yrke och alla är lika oavsett biologi (likhetsfeminism). Kommunism i sitt esse.

Att försöka kalla det för en högerideologi är skrattretande.

Citat:
Det är endast vänsterfeminister som tycker att Sverigedemokraterna är kvinnohatare, normala feminister ser tydligt att SD har en ganska neutral hållning till jämlikhet mellan könen - varken speciellt för eller speciellt emot.

Gör dom? Kan du ge ett endaste exempel tack.
Citera
2014-07-03, 05:52
Medlem
thewellovedones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Hur menar du? Detta baserar jag på att feminister inte har uttryckt något annat än förakt mot SD och dess sympatisörer, inte i om feminism är vänster eller höger. Ditt tankefel med andra ord.

Det baserar du på vad kulturmarxistiska feminister tycker och tänker, med andra ord så är det är alltså jag som har rätt

Citat:
Teoretiskt sett så ska det inte vara några problem att vara både feminist och sverigedemokrat, men i praktiken så går det inte då svenska feminister ivrigt arbetat med att likställa sverigedemokrater med både rasism och kvinnohat. Det kan du inte övertyga mig för en sekund att du har missat.

Vadå teoretiskt sett?????? menar du att du låter Gudrun Schyman & co bestämma vad som går att förena och inte förena!? Om jag, Thewellovedone säger att det går utmärkt bra att vara både feminist och Sverigedemokrat, så är det så!

Citat:
Det var överklassfransyskor på 1700-talet som "uppfann" feminism, då de ville ha mer till sig själva och andra överklassfransyskor. Kvinnor i lägre ställning brydde man sig inte om.

På 1900-talet kapades sedan feminismen och anammade marxistisk teori. Istället för de onda kapitalisterna så blev det vita män, jämställdhet och lika värde kapades rätt av. Nu skulle alla, män och kvinnor, ha samma rättigheter, och det är ju bra, men nu ska även alla tjäna lika mycket pengar oavsett yrke och alla är lika oavsett biologi (likhetsfeminism). Kommunism i sitt esse.

Att försöka kalla det för en högerideologi är skrattretande.

Feminism är varken höger eller vänster eftersom den både omfattar kollektivet kvinnor/män och den enskilde manlige respektive kvinnliga individen. En vänsterfeminist tänker kollektivt medan en högerfeminist tänker individualistiskt.

Citat:
Gör dom? Kan du ge ett endaste exempel tack.

Alla kvinnliga medlemmar i SD.
Citera
2014-07-03, 11:41
Medlem
theRulerOfBethoss avatar
Har inte läst hela tråden så jag kanske är tvåa på bollen nu, men jag kör ett judetest på den länkade texten. Jag undrar om man hade fått publicera detta mot någon annan grupp än män utan att bli polisanmäld. Avgör själva hur det ser ut. Finns det någon länk till talet i sin helhet i skriftlig form förresten?

Citat:
Det är fortfarande så i Sverige 2014 att alla större positioner med makt och pengar leds av judar. Om vi har en norm att det sitter judar vid makten så bygger man också ett samhälle som passar bäst för judar. Men det blir så fel, för de allra flesta av oss här är judar.

Juden ligger bland annat bakom den så kallade klimatförändringen, som enligt Romson ska lösas med en "feministisk politik".

– Vi i Miljöpartiet ifrågasätter vad som säger att judens rätt att äta kött ska gå före den sudanesiska kvinnans rätt att slippa få sin skörd förstörd av klimatförändringar. Vi måste våga ifrågasätta normerna.

Att frågor som rör miljö, jämställdhet och "alla människors lika rätt" inte släpps fram i politiken är också judarnas fel, konstaterade Romson.

– Jag vet att det finns många judar som till varje pris vill att de här frågorna kan glida undan vid valets slutspurt och bli sidofrågor.

Till sist. Ni som inte håller med om att det är medierna och politikerna som håller på att trigga upp den här konflikten mellan män och kvinnor och som inte har någon aning om vad alla "priviligerade vita kränkta män" reagerar på kan ju börja öppna ögonen nu.
Citera
2014-07-03, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Och sin sambo Fredrik Karlsson. Låter svensk, kanske medelålders, och vit (såvida han inte är adopterad).
Givande diskussioner vid frukostbordet, kan jag tänka mig.

Snart måste väl vanligt folk tröttna på det här tragglet om "vita, medelåders, heterosexuella män".
Eller räknar man med att alla rättrogna svenska kvinnor ska skilja sig och skaffa sig "färgade, pensionerade eller underåriga, homosexuella män (eller dito kvinnor)"?

Det kan man tycka. Undras om hon ser på sin sambo som en form av husneger, som är där och är lojal som en del av sin mindrevärdiga plikt gentemot den högtstående Åsa.

Citat:
Ursprungligen postat av KnackehaxanMia
Det fetade; Haha - Gurra Frigolit! jag har också undrat ibland.

Hur kan Åsa Romson ens uttrycka sig på det sätt hon gör o vilken taskig manssyn hon förmedlar utåt - att dom aldrig inser!!

Hon säger på allvar o offentligt nåt i stil med att " de flesta av oss är människor - inte vita, heterosexuella män" - alltså människan är helt förryckt! o så klämmer hon i med - " v ifrågasätter den svenske mannens rätt att äta kött....osv...osv...."

Jag blir väldigt besviken över att hon kan uttala sig på detta sätt o jag känner att jag måste starkt "ifrågasätta" hur det står till i hennes hjärnkontor.

Man kan lätt tro att Åsa lider av ekologit, och för det tycks vetenskapen ännu inte ha funnit någon bot. Jag känner flera sådana människor, och de tror verkligen in i märgen på sin egen förträfflighet.
Citera
2014-07-03, 11:52
Medlem
utomlandsJPs avatar
Citat:
Vi i Miljöpartiet ifrågasätter vad som säger att den svenske mannens rätt att äta kött ska gå före den sudanesiska kvinnans rätt att slippa få sin skörd förstörd av klimatförändringar.

Miljoaktion: stoppa kossornas rasistiska pruttande.
Citera
2014-07-03, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Wasteland-
Det kommer inte hjälpa. Det var ju nån miljömupp som blev knivhuggen och rånad i nåt Stockholmsghetto här om året, han satt sen i TV och sa att det var svenskarnas fel som diskriminerat invandrarna och misslyckats med integrationen. Sen har vi ju feministen som åkte till Haiti för att hjälpa negrer och blev våldtagen och som åkte hem och skyllde på den vita mannen.

Sådana här typer är bortom räddning. De är sociopater. Livsfarliga att ha i maktpositioner i samhället. De kommer bli vår död.

Och varför tror du att de skyller på svenskarna eller den vita mannen?

Mitt svar är att de enda som tar åt sig och lyssnar på kvinnan är just den vita/svenska mannen och det gör kvinnan stark.

I andra länder/kulturer säger mannen bara: Tig kvinna annars vet du vad som händer eller bara totalt ignorerar henne.

Feminismen har både sina för och nackdelar, men helt klart är att männen som låter feminismen ta allt större plats i sitt samhälle förlorar på det när det kommer en mer dominant manskultur och kör över den något feminiserade vite mannen.

Där står vi idag och det ser inte bättre ut om man tittar framåt.
Senast redigerad av anteW 2014-07-03 kl. 12:15.
Citera
2014-07-03, 12:13
Bannlyst
Citat:
– Vi i Miljöpartiet ifrågasätter vad som säger att den svenske mannens rätt att äta kött ska gå före den sudanesiska kvinnans rätt att slippa få sin skörd förstörd av klimatförändringar. Vi måste våga ifrågasätta normerna.

Tycker dessa rader är väldigt intressanta ur ett psykologiskt perspektiv dessutom. Man förstår liksom här hur feminister ser på världen, hur man ser hela samhället eller nej hela världen tom som ett stort slagfält för kvinnor vs män fighter. Totalt uppslukad av sina paranoida vanföreställningar.
Det finns liksom ingen motsättning här överhuvudtaget, att svenska män äter kött påverkar inte Sudan alls så varför tar man den vinklingen?

Är det vita män som sett till att Sudan tex inte får använda sitt kol? Nej det är miljömuppar likt Romson som infört det tänket. Hela global warming rörelsen har gjort så mycket skada för Afrika och deras energipolitik att det är sanslöst men tydligen tror Romson att det blir enklare att skörda utan någon som helst energi... Så köttätande är ju en sådan jävla icke-fråga i sammanhanget att det är löjligt och om då resonemanget hon har bara är totalt ologiskt så får man ju förstå att det handlar om något annat. Nämligen att som vanligt gnälla som en liten bitch på svenska män men för all del kollektiv kukskuld är ju inte alls uttjatat redan så klart dom skall få fortsätta med det i våra största medier dagligen och samtidigt lyckas intala sig själva att dom inte är hatare.
Citera
2014-07-03, 15:04
Medlem
Nu är jag arbetarklass då min pappa har arbetat på olika lager samt som bilmekaniker och min mamma har (när hon inte varit hemma med barnen, fy skäms osv) jobbat inom äldreomsorgen. Jag har dock vit hud samt en kuk. Jag är en svensk man. Tycker om tjejer. "CIS" också, antar jag att jag kan kallas. Dock har jag inga pengar då jag hankar mig fram på timanställningar och annat skit som såna som mig ska göra samtidigt som jag försöker utbilda mig, trots att jag tyvärr inte har läshuvud och är helt värdelös på matematik. Så det tar lite tid allting. Till skillnad från alla civilingenjörsgenier härinne då som gör allt med lillfingret osv. Kämpar på. Håna på ni.

Jag försöker studera mig uppåt. Bli någon form av medelklass, antar jag. Ha lite mer pengar än vad jag har nu eller vad mina föräldrar haft hela sina liv. Jag vill helt enkelt bli ONDSKAN PERSONIFIERAD. Varenda jävla dag möts man av sånt här. Jag kämpar röven av mig för att få ett bra jobb och tjäna bra med pengar och sen. Äh. Jag kan inte formulera det. Det är fan svårt att hålla någon form av motivation uppe, dock. Varför ska jag ens försöka för? Det är ingen som är på min sida. Man blir motarbetad och hånad från alla håll. Av andra män som redan har gott om pengar och trygghet, av kvinnor, av politiker, av journalister. Tänker varje dag på att bara skita i allt och bara satsa på att få ett "skitjobb" typ städföretag eller nåt. Jobba, betala skatt, hålla käften. Sitta framför TV:n och skratta åt ett gäng ståuppkomiker som hånar en. Se nån jävla fotbollsmatch.

För uttrycka känslor är knappt lagligt längre. Jag är ju vit och man liksom, vita kränkta mannen höhöhö. Skrattar den upplysta äckliga hipstermedelklassen med rika föräldrar som står där i publikhavet framför Romson. Ni är så jävla roliga, ska ni veta. Vilket parti är det tänkt att jag ska rösta på? Vem hjälper mig? Vem står på min sida? Inte en jävel. Jag får klara mig bäst fan jag vill på egen hand. Och det får ni också göra, ska jag be att få tala om. Jag tänker inte hjälpa till. Jag har tröttnat nu. Jag tänker inte nicka förstående och hålla med när ni skiter er ur er era skitåsikter. Åt helvete med vänstern, åt helvete med högern, åt helvete med varenda parti och hela jävla medialandskapet, era satsvin!

Så varsågoda, skratta och håna mig nu! Hahaha, en vitt skräp kille från underklassen är arg på internet hahahah. Låt oss göra oss lustiga över honom på vara nya smarta telefoner på sociala medier! Hihihihih. Låt oss anklaga honom för att stå bakom alla problem i samhället. Drömmer fan om bostadskrasch och att hela landet brakar ihop bara för att få se er kräla i samma skit som oss andra, klickandes på era jävla telefoner med de stora hipsterglasögonen på sned och en orolig uppsyn som tittar sig runt i kaoset maniskt stammandes era verklighetsfrånvända samhällsanalyser.
Citera
2014-07-03, 15:19
Medlem
Det är obehagligt hur hon gör skillnad på både hudfärg, sexualitet och kön. Hur kan någon som säger något sådant värna om alla människor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in