2014-07-03, 13:50
Medlem
HimmelsBlaus avatar
Jag tycker även att du, Falafeln, bör köpa andra byxor än bara chinos. Ett par i någon version av ull är helt klart att föredra under höst och vinter. Strunta i "Stone" och "Kamel"-chinosen, i och med att du redan har ett par khaki så klarar du dig på dem och de marinblå, och lägg de överblivna slantarna på ett par flanellbyxor.

Sedan instämmer jag i övrigt med Failminen och Gurkan i det att du borde ta det lite lugnt i dina inköp. Tänk att garderoben långsamt ska utkristallisera sig, för dessa massköp leder alltid till ångest.
Citera
2014-07-03, 17:15
Medlem
Vergangenheits avatar
Ett minimalt inlägg i den här diskussionen: se upp för den där marinblå bomullslipsen du funderar på att beställa från CT, Falafeln. Äger en dylik och den har en väldigt trist lyster, eller snarare brist på sådan. Inget vidare att knyta heller. Satsa hellre på en ullslips. Billiga sådana av förvånansvärt skaplig kvalitet kan du exempelvis hitta här: http://www.slipskompaniet.se/kategori/ullslipsar/2/ Har fyra av färgerna och tycker de är utmärkta vardagsslipsar i mer nedklädda miljöer.
Citera
2014-07-03, 17:47
Medlem
exquisitelys avatar
Jag skulle föredra en weekendväska i läder. Canvastyg känns för sportigt/tonårsaktig/nånting... En väska i skinn däremot åldras dessutom med värdighet.
Citera
2014-07-03, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Falafeln
Antar att TM Lewin och Charles Tyrwhitt fortfarande är att rekommendera för billiga OCBD skjortor? Tyckte det fanns ett ganska litet utbud OCBD på TM Lewin jämfört med CT.

Finns det något motsvarighet till nämnda butiker för chinos och så kallade pull-overs, eller CT kanske duger lika bra till det med?

Jag äger en skjorta från TM Lewin och den levde väl inte direkt upp till förväntningarna även om det blev bättre efter första tvätten, då den krympte en hel del (till det bättre då). Skjortan känns bara inte bra helt enkelt. Kändes inte som oxford-tyg. Men det är självklart min åsikt.

Citat:
Ursprungligen postat av exquisitely
Jag skulle föredra en weekendväska i läder. Canvastyg känns för sportigt/tonårsaktig/nånting... En väska i skinn däremot åldras dessutom med värdighet.

Frågan är då vart han hittar en weekendväska helt i läder till ett bra pris. Dom tenderar att vara väldigt dyra men jag håller med dig om att det är snyggast med en gedigen väska i läder.

Weekendväskor får mig förresten alltid att tänka på filmen The third man, hehe.
Citera
2014-07-03, 23:54
Medlem
Vingummis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chillamore
Jag äger en skjorta från TM Lewin och den levde väl inte direkt upp till förväntningarna även om det blev bättre efter första tvätten, då den krympte en hel del (till det bättre då). Skjortan känns bara inte bra helt enkelt. Kändes inte som oxford-tyg. Men det är självklart min åsikt.

Frågan är då vart han hittar en weekendväska helt i läder till ett bra pris. Dom tenderar att vara väldigt dyra men jag håller med dig om att det är snyggast med en gedigen väska i läder.

Weekendväskor får mig förresten alltid att tänka på filmen The third man, hehe.
Jag tycker åtminstone att blandningen av canvas och läder på denna weekender från Baron gör sig mycket väl: http://baron.se/bags/duffel-bag-small-khaki/

Kan ha med att göra att jag äger den själv Jag var länge på jakt efter en snygg weekender till ett rimligt pris men det visade sig vara tämligen svårt om man insisterade på en helt i läder. Kompromissen blev därför denna.
Citera
2014-07-04, 13:06
Medlem
mikelmiltons avatar
Citat:
Överlag verkar skjortorna svårast. Finns så många och jag har fortfarande inte greppat alla olika fits, och vilka man "ska ha". Hittade heller inga snygga skjortar med annan krage, har ni förslag?
Med tanke på prisklassen du rör dig i vill jag tipsa om min(a) recension(er) av Tailorstores skjortor: (FB) Tråden om klassiska skjortor (utbruten och sammanslagen /Mod)
Citera
2014-07-04, 13:45
Medlem
Falafelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikelmilton
Med tanke på prisklassen du rör dig i vill jag tipsa om min(a) recension(er) av Tailorstores skjortor: (FB) Tråden om klassiska skjortor (utbruten och sammanslagen /Mod)
Har tittat på Tailorstore men deras skjortor är väl dyrare än de hos CT? Tänkte på det du sa om prisklass. De verkar dock vara ett väldigt bra alternativ för snygga skjortor
Citera
2014-07-04, 14:40
Medlem
mikelmiltons avatar
Citat:
Har tittat på Tailorstore men deras skjortor är väl dyrare än de hos CT? Tänkte på det du sa om prisklass. De verkar dock vara ett väldigt bra alternativ för snygga skjortor
Kvalitetsmässigt är de i min erfarenhet överlägsna CT. Dessutom slipper man CTs tråkiga kragar.
Citera
2014-07-26, 21:04
Medlem
Var tusan finns ett brett utbud utav OCBD till en rimlig summa pengar? Vet om CT och har två skjortor därifrån som jag är hyfsat nöjd med, men letar efter lite randiga och rutiga varianter också.
Citera
2014-07-26, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fumbduck
Var tusan finns ett brett utbud utav OCBD till en rimlig summa pengar? Vet om CT och har två skjortor därifrån som jag är hyfsat nöjd med, men letar efter lite randiga och rutiga varianter också.
Lands end har ganska schyssta skjortor, man får vad man betalar för!
Citera
2014-07-27, 11:38
Medlem
Force-Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fumbduck

Vad är en rimlig summa pengar?

Jag har köpt 11 skjortor från http://shop.kamakurashirts.com
Är supernöjd, priset är 79$(540kr ca) sen kommer tullavgift på med ca 120kr per skjorta. Det tycker jag är prisvärt. Beställ bara två åt gången, för annars åker man på mer tull har jag märkt.
Senast redigerad av Force-Walker 2014-07-27 kl. 11:41.
Citera
2014-07-27, 12:26
Medlem
AndrewBernards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Force-Walker
Vad är en rimlig summa pengar?

Jag har köpt 11 skjortor från http://shop.kamakurashirts.com
Är supernöjd, priset är 79$(540kr ca) sen kommer tullavgift på med ca 120kr per skjorta. Det tycker jag är prisvärt. Beställ bara två åt gången, för annars åker man på mer tull har jag märkt.

Instämmer, Kamakura är riktigt prisvärda
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in