Citat:
Ursprungligen postat av
Falafeln
Byggt ihop något som för mig verkar rimligt för en universitetsstuderande. Tar gärna emot feedback, kommer inte börja skicka hem förrän om några veckor, så jag har en del tid att utvärdera, ändra och testa.
Skjortor - 2 528 kr
Rosa enfärgad OCBD
Vit enfärgad OCBD
Ljusblå enfärgad OCBD
Blå/vit-randig OCBD
Rosa/vit-randig skjorta
Blå/vit-rutig OCBD
Lila/vit-rutig OCBD
Av dessa skjortor är det bara de tre första som faktiskt är OCBD, "Oxford Cloth Button Down". De är visserligen button down allihop men tre är i poplintyg och en i linne/bomull. Och som Mastejag redan påpekat, skall du verkligen bara ha BD i garderoben?
Citat:
Ursprungligen postat av
Falafeln
Piké - 551 kr
Piké 1
Piké 2
Den blå såg väl helt ok ut (undrar varför jag missade den när jag beställde härom veckan?) men den vita var rätt trist. Jag hade hellre tagit en enfärgad marinblå eller vinröd. Kvalitetsmässigt är CT:s pikéer helt ok och prisvärda men de kan inte mäta sig med dyrare märken i längden.
Citat:
Ursprungligen postat av
Falafeln
Klassiska modeller och färger men kanske lite väl diskret? Ljusgrått är i mina ögon rätt svårt att kombinera, det ser lätt för blekt ut. Huruvida man skall/bör/kan använda v-ringade tröjor utan slips är en evig debatt mellan de lärde men jag hade bytt den grå tröjan mot en buteljgrön merinotröja med rund halsringning.
Citat:
Ursprungligen postat av
Falafeln
Det är dina pengar men jag hade inte lagt 350 kr på en liten trälåda att lägga en skoborste och två burkar skokräm i.
Citat:
Ursprungligen postat av
Falafeln
Skor - 2 930 kr
Par nr 1
Par nr 2
+ Har ett par bruna brogues samt mörkbruna oxfords redan.
Bälten - 824 kr
Bälte nr 1
Bälte nr 2
Jacka - 779 kr
Jacka
Har du provat några Meermin-skor än så du vet att de passar? I övrigt är det väl rätt klokt att köpa ett par mockaskor med gummisula, de klarar ju betydligt sämre väder än lädersulor. Tänk också på att Meermins leveranstider varierar kraftigt, har de inte din storlek i lager kan det ta uppåt två månader att få hem dem. Jag skall just till att beställa ett par därifrån inför hösten, även om de håller sin utlovade leveranstid får jag dem först i slutet på juli (och jag räknar snarare med slutet av augusti).
Citat:
Ursprungligen postat av
Falafeln
Chinos - 1 552 kr
Marinblå
Kamel
"Stone"
+ ett par khaki som jag redan äger.
Som ovan, har du redan provat CT:s byxor och vet att de sitter bra? Classic fit är ganska rymlig och CT kör med högre midja än vad som är mode i Sverige just nu.
Citat:
Ursprungligen postat av
Falafeln
Väskor - 2 790 kr
Datorväska
Weekendbag
Totalt: 16 280 kr
Vad tycker ni jag bör ändra på? Försöker få ihop en bra grund som jag sedan kan utöka när vi närmar oss andra årstider och jag blir mer bekväm.
Utöver det som redan står på listan så ska givetvis en marinblå club blazer införskaffas.
Weekendväskan var i mina ögon väldigt lik försvarets persedelpåse och det måste väl finnas roligare väskor än den?
Nog för att CT har prisvärda kläder men hur kul är det att alla skjortor har samma snitt och alla byxor sitter exakt likadant?