2014-07-03, 20:46
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Valde att placera tråden i F&J eftersom Femen är effektsökande och odemokratiska feminister. De är således feministernas problem att lösa.

Idag fick vår statsminister göra ett uppehåll i sitt tal i Almedalen. De lär ha protesterat mot lobbyism. De angrep också ett seminarium arrangerat av gruvindustrin.
Aktivisterna greps av polis (hoppas de gjorde våldsamt motstånd och fick smaka batong... ). Vet ej om det fanns barn i publiken, om så var fallet hoppas jag att aktivisterna också åker dit för typ sexuellt ofredande (eller dylikt). Äckelpottor! Snuskhumrar!

En av aktivisterna var svenska, en spanjorska och två fransyskor. Svenskan kan skickas på uppfostrings- och omskolningsläger. De tre andra kan utvisas på säg tio år, vill de komma tillbaka så ska de först offentligt be svenska folket om ursäkt!
Reinfeldts kommentarer:

Citat:
– Så kan yttrandefrihet också se ut, sa statsministern.
Citat:
– Jag tycker det är viktigt att visa respekt för den stora publik som var där för att lyssna på vad jag faktiskt hade att säga, säger Reinfeldt till SVT Debatt
Citat:
Fredrik Reinfeldt tycker att bröstkuppen är ett oroväckande tecken.
– Det är möjligen så att vi ska vara försiktiga med det här att vi allt oftare stör varandras möten, säger han till SVT Debatt direkt efter talet.

http://www.expressen.se/nyheter/val2014/almedalen/barbrostade-kvinnor-avbrot-statsministern/
Senast redigerad av Rad-i-Kalle 2014-07-03 kl. 20:52.
Citera
2014-07-03, 20:55
Medlem
Citat:
Svenskan kan skickas på uppfostrings- och omskolningsläger.
Är väl snarare publiken som måste skickas på omskolningsläger? Iaf om man frågar Gudrun Avskyrman
Citera
2014-07-04, 00:23
Medlem
Kalliss avatar
Jenny Wenhammar vem är hon egentligen? http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19167421.ab Snygga rattar, men ett rätt så luggslitet grått och åldrat utseende! Potatissäck krävs för att det skall klättras upp i poäng!
Citera
2014-07-04, 01:03
Medlem
Som frånskild får väl Reinfeldt vara glad för de kvinnor som ändå vill visa brösten för honom, men att tro att det skall få några politiska effekter att slänga runt med hängpukorna är bra naivt.
Citera
2014-07-04, 01:10
Medlem
Holisistics avatar
Vad var det för gruvgrej hon pratade om? Inte något på svenskt territorium antar jag så varför attackera Reinfeldt?
Citera
2014-07-04, 01:29
Medlem
Gubbskems avatar
Någon som lade märke till deras budskap? Fina pattar denna gång i varje fall. Brukar ju vara lite sisådär när svenska feminister gör bröstaktioner. Våra exemplar är ju inte de snyggaste i världen. Hoppas trenden fortsätter.
Citera
2014-07-04, 01:48
Medlem
BaldEagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holisistic
Vad var det för gruvgrej hon pratade om? Inte något på svenskt territorium antar jag så varför attackera Reinfeldt?

Ojnareskogen ligger på Gotland.
Citera
2014-07-04, 01:48
Medlem
Random-Walks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holisistic
Jag tror visst att det har med Sverige att göra. På flera håll demonstreras det mot utökad gruvbrytning i Sverige. Gruvbrytning som inte är speciellt farligt för miljön och som leder till tusentals jobb...

Jag tycker det är komiskt att hon klagar över att gripandet var brutalt och att hon fått några sår. Säpo är nog på helspänn och tar inga risker en sån här vecka. Konstigt att vänstern ser det som en viktig demonstration när kvinnor klär av sig nakna och skriker. Tror inte det skulle ses på samma sätt om fyra nakna gubbar gjorde helikoptern framför Gudrun Schyman.
Citera
2014-07-04, 02:03
Medlem
Holisistics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaldEagle
Ojnareskogen ligger på Gotland.

Citat:
Ursprungligen postat av Random-Walk
Jag tror visst att det har med Sverige att göra. På flera håll demonstreras det mot utökad gruvbrytning i Sverige. Gruvbrytning som inte är speciellt farligt för miljön och som leder till tusentals jobb...

Jag tycker det är komiskt att hon klagar över att gripandet var brutalt och att hon fått några sår. Säpo är nog på helspänn och tar inga risker en sån här vecka. Konstigt att vänstern ser det som en viktig demonstration när kvinnor klär av sig nakna och skriker. Tror inte det skulle ses på samma sätt om fyra nakna gubbar gjorde helikoptern framför Gudrun Schyman.
Ok.

Men vad var det för ursprungsbefolkning, eller vad det var, hon pratade om då. Människor som levt på ett sätt väldigt länge men inte skulle få göra det längre? Indianer på Gotland?
Citera
2014-07-04, 02:12
Medlem
SilentVictorys avatar
Värt att notera att denna Jenny Wenhammar står som fjärde namn på riksdagslistan hos MP.

https://sv-se.facebook.com/pages/Mp-Sval%C3%B6v/111595555534429
Citat:
Mp Svalöv
den 1 mars · Har redigerats
Regionmöte för Miljöpartiet där vallistorna fastställdes via medlemsröstning.
MP Svalöv gratulerar Jenny Wenhammar till sin fjärde-placering på riksdagslistan och Jonny Andren till sin plats på regionlistan.

Om vi använder oss av samma logik nu som resterande sjuklöverröstare gör i detta land så var denna aktion utförd av miljöpartiet.
Miljöpartiet bör ta på sig hela skulden, och partiet borde gå ut med en ursäkt.

Miljöpartiet är emot demokratin och vill tysta ner alla som inte är extremvänster.
Citera
2014-07-04, 02:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Värt att notera att denna Jenny Wenhammar står som fjärde namn på riksdagslistan hos MP.

https://sv-se.facebook.com/pages/Mp-Sval%C3%B6v/111595555534429

Om vi använder oss av samma logik nu som resterande sjuklöverröstare gör i detta land så var denna aktion utförd av miljöpartiet.
Miljöpartiet bör ta på sig hela skulden, och partiet borde gå ut med en ursäkt.

Miljöpartiet är emot demokratin och vill tysta ner alla som inte är extremvänster.

Ja? Det är väl ingen nyhet när det gäller miljöpartister? De är så uppfyllda av sin ekologism att de anser att alla andra har så fel att de inte borde få yttra sig.
Citera
2014-07-04, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Valde att placera tråden i F&J eftersom Femen är effektsökande och odemokratiska feminister. De är således feministernas problem att lösa.

Idag fick vår statsminister göra ett uppehåll i sitt tal i Almedalen. De lär ha protesterat mot lobbyism. De angrep också ett seminarium arrangerat av gruvindustrin.
Aktivisterna greps av polis (hoppas de gjorde våldsamt motstånd och fick smaka batong... ). Vet ej om det fanns barn i publiken, om så var fallet hoppas jag att aktivisterna också åker dit för typ sexuellt ofredande (eller dylikt). Äckelpottor! Snuskhumrar!

En av aktivisterna var svenska, en spanjorska och två fransyskor. Svenskan kan skickas på uppfostrings- och omskolningsläger. De tre andra kan utvisas på säg tio år, vill de komma tillbaka så ska de först offentligt be svenska folket om ursäkt!
Reinfeldts kommentarer:

http://www.expressen.se/nyheter/val2014/almedalen/barbrostade-kvinnor-avbrot-statsministern/

Du vill ha Lite mera Nordkorea i Sverige alltså.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in