2014-07-02, 13:12
Medlem
qhz.s avatar
Återger delar ur ett par äldre inlägg från tidigare i år som behandlar just Benatia.

Börjar med ett från Zach som var först ut med stora släggan mot marockanen...

(från 2014-05-23)

Jag kände i vanlig ordning att jag ville haka på lite lätt...

(från 2014-05-28)

... För att ett par dagar senare bli aningen mer aggressiv gentemot den prostituerade.

(från 2014-05-30)

Och nu har den där halvfulla småputtrande jävla bägaren totalt runnit över. Det fullständigt sprutar om fanskapet.

Som jag skrev tidigare; nu är det bara att sälja. Se till att bli av med skiten och inte låta han förpesta alla andras humör, tid och energi i truppen. Han ska fan vara glad att han ens får spendera sina träningar med Totti. Det borde han vara beredd göra gratis den giriga jäveln.
Citera
2014-07-02, 17:00
Bannlyst
Skriver på ett femårskontrakt och vill lämna efter en säsong, där klubben dessutom utmanat om scudetton.

Det är dags att kontrakt börjar respekteras. Är man så jävla pengakåt krita då inga 5 års kontrakt.
Ruttna i primaveran eller spela champions league med Roma, ge han ett ultimatum.

4 år kvar på kontraktet då är han inte i någon slags position att bete sig såhär.
Citera
2014-07-02, 18:56
Medlem
TheDarkKniggits avatar
Skrev av mig på SvenskaFans 25/5 angående Benatia i och med hans uttalande i TV.

Citat:
Benatia och hans agent har ju gjort missen själva. Vill man ha en bra förhandlingsposition så ska man ju skriva på max ett två-årskontrakt för sin nya klubb (läs Roma). Då hade de haft ett bra läge att höja lönen och förlänga kontraktet efter en lyckad första säsong. Nu har de ju inget att komma med.

Chockerande idiotiskt agerande faktiskt.

Efter lite försvarande av Benatia från lite vilsna själar och att fler detaljer om vad han sagt dykt upp skärpte jag tonen.

Citat:
Benatia skrev på ett kontrakt till 2018. Han och hans agent godtog lönen och alla andra detaljer. Att gnälla på löneförhöjning efter ett år och säga att man på allvar funderar på andra klubbar och sedan kallar ett lag som Manchester City för ett lag spelare "drömmer" om att representera är skrattretande, . I got my mind on my money and my money on my mind.

Snacka om att skita på de han spelat och kämpat med det senaste året många gånger med kaptensbilden runt armen.

Att han nu helt plötsligt börjar nojja över sin framtid som 27-åring och ångrar att han spenderade tre år i Udinese och inte fick samma exponering som Alexis Sanchez och ett drömkontrakt i någon rik storklubb får han ta med sin psykolog i så fall. Inte i en TV-intervju.

Så jag förstår inte hur ni kan ta så lätt på hans uttalande. Han har gjort klart att det enda som kan göra att han vill fortsätta representera Roma (ni vet laget ni älskar) är en högre lön. Ska ni bara dra ett streck över det och tycka han ska dra på sig kaptensbilden och allt är förlåtet?

Missförstå mig rätt, klart Mehdi ska ha den lönen han förtjänar men då tar man detta med ledningen och ser över situationen i förhandlingsrummet men faktum är att med ett signerat 5-årskontrakt så har man fan inte mycket att komma med i förhandlingsväg förutom att spelvägra. Lite sent att ångra sig nu.

Och att gå upp mot Sabatini och tro att man kommer gå vinnande ur den striden kan han glömma. Mottagandet i Rom kommer ju inte bli en dans på rosor heller lex Osvaldo.

Stannar han kvar efter detta så har han jävligt mycket att bevisa inte bara som spelare utan framförallt som människa.

Som sagt, besviken på hans agerande när man verkligen tagit honom till sig som spelare och ledare i mitt (vårt) Roma, trodde högre om honom.

Och trots att känslorna har haft tid att svalna och Sabatinis presskonferens för ett tag sedan där han dubblade Benatias prislapp så stå nu en försäljning för dörren. Och även om det tar emot att släppa en mittback av de kalibern, för vi lär inte dra jackpott tre gånger i rad, så vill jag ha bort skiten från Roma. Han har betett sig vedervärdigt och respektlöst och om han mot alla odds står där på Olimpicos gräs när truppen 14/15 presenteras så hoppas jag vid min själ att han får höra hur mycket han är värd som människa, noll och inget. Dra till City och dra sönder ett korsband, jag kommer inte bry mig ett skit.
Senast redigerad av TheDarkKniggit 2014-07-02 kl. 18:59.
Citera
2014-07-02, 20:46
Medlem
Angående Benatia så kan jag säga att jag såklart håller med er romanisti som hittills skrivit i tråden. Hans agerande fungerar sämre i en klubb som Roma, men samtidigt kan det vara en brytningstid? Om man ska ta upp kampen med de stora drakarna så behöver man även legoknektar. Duger inte att endast förlita sig på ”lojala” spelare. Med ”lojala” menar jag att det trots allt är tämligen enkelt för De Rossi att vara lojal, då han har högst lön i hela Serie A. Detta utan att ens ha blivit framröstad till att vara med i ”det bästa Serie A-laget” de senaste tre åren.

http://it.wikipedia.org/wiki/Gran_Gal%C3%A0_del_calcio_AIC_2011#Squadra_dell.27 anno
http://it.wikipedia.org/wiki/Gran_Gal%C3%A0_del_calcio_AIC_2012#Squadra_dell.27 anno
http://it.wikipedia.org/wiki/Gran_Gal%C3%A0_del_calcio_AIC_2013#Squadra_dell.27 anno

Tottis höga lön baserades på att han var överjävligt bra och så satans viktig för laget.

På tal om pengar…

En ny medlem i Silly Season-tråden som driver samma tröttsamma mantra som ett antal numera avstängda figurer tidigare gjort, dvs att PL har oändligt mycket mer TV-pengar än andra ligor och att de därför kan dominera mot alla andra länders lag. Inte minst Italiens. Jag har svarat där tidigare, men orkar fan inte hålla på. Tar det därför här.

En direkt jämförelse från säsongen 2012/2013 mellan Serie A och PL (obs £ och inte €):
http://www.financialfairplay.co.uk/latest-news/tv-revenue-distribution-%E2%80%93-comparing-italian-and-english-models

Där man bl a kan se att de tre stora lagen i Serie A samtliga får mer pengar än något lag i PL.

För nästa säsong blir det en ganska stor ökning för Serie A, till totalt 943 miljoner euro:
http://www.sportbusiness.com/sport-news/serie-rights-deals-confirmed

PL kommer säkert att öka med minst lika mycket och därmed öka gapet mellan ligorna. Men det är alltså inte TV-pengar som skiljer topplagen i Serie A och PL. Däremot kan de indirekt kannibalisera på andra inkomstkällor i Italien. Däremot är det uppenbart att PL är oerhört mycket starkare ekonomiskt totalt sätt. Men för att få en mer heltäckande ekonomisk analys så hänvisar jag till den gamla Calcio-tråden där vi diskuterat detta ingående med källor ett antal gånger.
Citera
2014-07-02, 21:17
Medlem
TheDarkKniggits avatar
Man behöver inte vara en Bandiera för att få spela i Roma men väljer man att pissa på klubben man har 4 år kvar hos veckan efter säsongsavslutningen så är det en extrem situation som inte ens det värsta "legoknektarna" brukar sätta sig, eller klubben i.
Citera
2014-07-02, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheDarkKniggit
Man behöver inte vara en Bandiera för att få spela i Roma men väljer man att pissa på klubben man har 4 år kvar hos veckan efter säsongsavslutningen så är det en extrem situation som inte ens det värsta "legoknektarna" brukar sätta sig, eller klubben i.

Jag håller såklart med dig. Han har betett sig som ett as, mer än som en "legoknekt". Men med brytningstid så menar jag att Roma ska etablera sig bland de stora. För jag tror att det kan vara skillnaden mellan att kunna få en legoknekt som Tevez eller en som Benatia.

Roma har tidigare varit ett trappsteg till de stora lagen. Och med ett femårskontrakt fick Benatia och hans agenter panik. De hade underskattat hans möjligheter. De trodde att Roma skulle vara slutstationen, men nu ser de möjligheten att komma vidare. Antingen genom att utpressa Roma till en högre lön, eller till att sälja honom till en större klubb. Oavsett "vinner" han. Åtminstone ekonomiskt.

En ful jävel oavsett.
Citera
2014-07-02, 22:05
Medlem
Legoknektar är kanske ett onödigt provocerande ordval. Fotbollsproffs som vill vinna titlar och tjäna pengar. De kan bli mer eller mindre omtyckta i klubbarna de passerar.

Cagliari är en typisk klubb som anses vara ett steg till de stora klubbarna och därmed pengarna. En som hanterade det riktigt snyggt var den svarta pantern, Suazo som spelade åtta säsonger i Cagliari. Var en stjärna som tjänade en spottstyver. Stannade kvar, blev vald till den bästa utländska spelaren i Serie A under en tid då Serie A var starkt. Såldes i överenskommelse med klubben till Inter och fick ett fyraårskontrakt, där han hade en årslön som var tio gånger större än i Cagliari.

Inter var kanske inte så nöjda med köpet, men i Cagliari är han ännu ett aktat namn. Han avslutade senaste säsongen som assistent till Pulga.

En som försökte med en ”Benatia” var däremot Marchetti, som fick övermod då han var gli Azzurris målvakt i VM 2010, då Buffon var skadad. Efter att de nesligt fått åka hem började även han via media flörta med andra klubbar. Cagliaris medicin var att sätta honom på läktaren i ett år tills hans kontrakt gick ut, istället för att gå honom till viljes. Man tog den sportsliga och ekonomiska smällen för att visa inför framtiden. Så kan man fan inte bete sig om man bär Cagliaris tröja.
Citera
2014-07-02, 23:36
Medlem
qhz.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheDarkKniggit
Skrev av mig på SvenskaFans 25/5 angående Benatia i och med hans uttalande i TV...

Mycket väl skrivet och jag håller med dig fullständigt i allt. Du sätter ord på mina känslor.

Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
En som försökte med en ”Benatia” var däremot Marchetti, som fick övermod då han var gli Azzurris målvakt i VM 2010, då Buffon var skadad. Efter att de nesligt fått åka hem började även han via media flörta med andra klubbar. Cagliaris medicin var att sätta honom på läktaren i ett år tills hans kontrakt gick ut, istället för att gå honom till viljes. Man tog den sportsliga och ekonomiska smällen för att visa inför framtiden. Så kan man fan inte bete sig om man bär Cagliaris tröja.

Det är precis så dom ska tas. Älskar när klubbar kan visa lite civilkurage och sätta ned foten. En spelare kan aldrig bli större än klubben den representerar. Handlar förmodligen om några fler miljoner i det här fallet och en längre kontraktstid, så det hade givetvis varit en jävla förlustaffär på alla möjliga och omöjliga sätt för Roma, men jag hade älskat samma behandling av Benatia.

Det senaste jag läste var att Roma ville ha €30m + Matija Nastasić av Manchester City för Benatia. Skulle City acceptera det är det bara att köra. För oavsett hur bra Benatia har varit så kommer det endast vara negativt för truppen och alla runtomkring Roma om han stannar. Även om han inte kan komma överens med styrelsen om en ny lön så är det så oprofessionellt att bara skita i att följa med truppen till USA och stanna i Marocko och träna på egen hand. Han tillhör fan fortfarande Roma hur mycket han än vill eller inte. Då måste man visa respekt. Men det fattar han inte vad det är.

Sen kan det ju även komma att innebära splittringar på läktaren bland supportrarna där folk å ena sidan kan förlåta å andra sidan vill ha bort honom. Knappast harmoni för en klubb som ska in i Champions League och slåss om en scudetto. Nä, jag tror helt ärligt att det endast kommer att ge negativa effekter av att behålla Benatia, så sälj så fort tillfälle ges.

Benatia - Pezzo di merda!
Citera
2014-07-03, 19:57
Medlem
hprolfs avatar
Hallå där! Har följt Serie A ganska närgånget under senare år och har ett par punkter jag gärna skulle vilja ta upp med Er, som naturligtvis verkar ha utmärkt koll på italiensk fotboll.

Empoli: Ett lag jag har dålig koll på, som ska bli spännande att följa under säsongen. Tavano/Maccarrone såklart lysande och tror mycket på Hysaj, Tonelli. Mer information ang spelstil och nyckelspelare tages gärna emot!

Torino: Ett lag jag tror kommer klara sig utan Immobile (om Cerci stannar?). Pratats mycket om Quaglia vilket skulle komplettera bra och även redan klara Martínez ser intressant ut. Nocerino och Ruben Perez klara, två mycket bra lån.

Paulinho: Vart går han? Låt han till alla pris stanna i Italien...

Chievo: Maxi Lopez? Hoppas på nytändning och tror det kan bli bra, förlusten av Thereau känns ändå inte så hård. Valter Birsa ryktas också...

Iturbe: Iturbe, Iturbe ständigt denna Iturbe...Priset satt till 25 M Euro. Lysande under höstsäsongen men tappade en del på våren. Milan? Juventus? Roma? Madrid? Jag vet inte...känns som folk betalar mer för spelartypen än spelaren.

Tänkte ta upp så mycket mer men det får vänta för nu
Citera
2014-07-03, 20:35
Medlem
Bra punkter, väljer en…
Citat:
Ursprungligen postat av hprolf

Chievo: Maxi Lopez? Hoppas på nytändning och tror det kan bli bra, förlusten av Thereau känns ändå inte så hård. Valter Birsa ryktas också...
Tycker att Chievo har spelat ut sin roll. Visst var det häftigt med de flygande åsnorna som kom från ingenstans och tog inte bara över i Verona utan lyckades etablera sig i Serie A. Mot alla jävla odds. Men vafan, Hellas resa är fan ännu häftigare. Och de har haft fansens stöd under hela deras Divina Commedia. Genom Inferno, Purgatorio och nu till sist Paradiso. Det räcker med att Hellas representerar Verona, även utan Iturbe.

Dessutom måste Chievo alltmer klara sig utan Pellissier som varit en gigant i klubben. Tror att han kvarstår som kapten även nästa år? Men han spelar allt mindre och gör allt färre mål.

Maxi Lopez har vunnit mångas sympati efter att hans häxa till ex ständigt skämmer ut sig. Som en överspelad dokusåpa med white trash kombinerat med kända fotbollsstjärnor. Tyvärr är barn inblandade. Hoppas att han kan finna balans i det privata och kan koncentrera sig på att spela boll.
Citera
2014-07-03, 20:56
Medlem
hprolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Bra punkter, väljer en…

Tycker att Chievo har spelat ut sin roll. Visst var det häftigt med de flygande åsnorna som kom från ingenstans och tog inte bara över i Verona utan lyckades etablera sig i Serie A. Mot alla jävla odds. Men vafan, Hellas resa är fan ännu häftigare. Och de har haft fansens stöd under hela deras Divina Commedia. Genom Inferno, Purgatorio och nu till sist Paradiso. Det räcker med att Hellas representerar Verona, även utan Iturbe.

Dessutom måste Chievo alltmer klara sig utan Pellissier som varit en gigant i klubben. Tror att han kvarstår som kapten även nästa år? Men han spelar allt mindre och gör allt färre mål.

Maxi Lopez har vunnit mångas sympati efter att hans häxa till ex ständigt skämmer ut sig. Som en överspelad dokusåpa med white trash kombinerat med kända fotbollsstjärnor. Tyvärr är barn inblandade. Hoppas att han kan finna balans i det privata och kan koncentrera sig på att spela boll.
Bra input! Som så många andra gillar jag Hellas MEN tappar dom även Romulo nu tror jag dom får det riktigt tufft i år.

Ang Chievo så hoppas jag verkligen att Corini kan lyckats spela någonting annat än den nedflyttningsfotboll (i brist på bra ord) de brukar spela under honom. Har även en personlig favorit i Hetemaj i Chievo

Gilardino till Kina? Ajaj Genoa...
Citera
2014-07-03, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hprolf
...

Gilardino till Kina? Ajaj Genoa...

Vafan?! Är det bekräftat?

Han är sex år yngre än Totti och har gjort 61 mål mindre i Serie A. Med tio om året skulle han kunna passera och ta andraplatsen genom tiderna i Serie A.

Genoa är dessutom en "lagom" klubb för honom att fortsätta producera mål.

Kina. Pfff…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in