2014-07-03, 17:45
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Eftersom förhörsledaren påstod att de hittat blod i bilen var det en ren gissning från KJ att det var i bagageutrymmet. [--//--]
Ett annat alternativ är att KJ var väl medveten om blodfläcken. Och att det var just därför han råkade "gissa" på skuffen. Att KJ gissade är bara en spekulation från din sida.
Citera
2014-07-03, 17:57
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoloits
Jo, sant hon gjorde det. Frågan är om hur många hon kört samma grej med? Jag tror hon kört tyck-synd-om-mig också med flera av männen och klart allt blir infekterat. Hon blev även, av med oskulden till ett par av dem med. Märkligt...
Jo, KJ brydde sig om henne tror jag, men vad händer om han blir djupt besviken på henne? Flera, flera ggr på rad? 1) Han, LJ, gick inte han i samma skola som VB?
2) Kan det varit pga denne LJ som KJ blev upprörd och åkte hem, lämnade henne där den dagen han skulle vara med henne i skolan. De hördes inte på ett tag efter det. När var detta? Var det efter 15/3???
3) Det var nån mer från karaten med som hade varit på henne och som hon var rädd för, nåt namn som började på J tror jag, inte LJ utan någon annan.
Har inte fup nu och kan inte kolla datum och så men det hade varit intressant att se (även om det nog är omöjligt att få till) en sammanställning över samtliga sms, facebook-kommunikation, 112-samtal, händelser för samtliga som hade kontakt med VB i kronologisk ordning... Kanske man skulle se sammanhangen bättre....
1) Det vet jag inte, men du hittar säkert svaren i FUP.

Jag vet inte vad du pratar om efter 2) och 3). Kan du läsa FUP, precisera och ställa om frågorna?
Citera
2014-07-03, 18:51
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein
Jag anser och inser efter dina inlägg att din teori vilar på att misstänkliggöra utlandsfödda som bor i Sverige, inget annat. Samma sak i fallet MA. Kan du förklara att du ser sådant som ingen annan ser.
Det rituella har inte berörts varken i FUP, TR, HR, av försvarsadvokater, åklagare, här i tråden eller någon annanstans av någon annan än dig.

Det rituella har berörts i pressen. Det var det första som kom ut om fallet när kroppen hittades.
Citera
2014-07-03, 19:07
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PekkariP1
Du har tidigare angivit sträckan till ca 300 meter, vilket knappast är långt.
Min ryggsäck i fjällen väger 25 kg. Jag har normal kondition, styrka och kroppsbyggnad. Jag bär dessa 25 kg upp och ner längs fjällen. Kilometervis. Jag går både banat och obanat. Inga problem. Jag gissar att såvida inte KJ har någon fysisk nedsättning, kan han bära dessa 33 kg på cirka 20-30 minuter, även om terrängen är besvärlig.

För övrigt undrar jag varför du gör en gärningsmanna profil, när du återkommer till att de är minst två inblandade i mordet.

Är det inte lite besvärligt att bära t.ex en torso i en ryggsäck utan att blodet som fanns kvar i lungorna skvimpar ut?
Citera
2014-07-03, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Är det inte lite besvärligt att bära t.ex en torso i en ryggsäck utan att blodet som fanns kvar i lungorna skvimpar ut?
Det är mycket besvärande. En driftig person skulle förmodligen stjäla någon annans rycksäck för detta. Och sedan återinplantera den ...

Eller så kan man stoppa torson i stora svarta sopsäckar först.
Citera
2014-07-03, 19:45
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Det finns den möjligheten att VB haft någon skada och därigenom skulle blodet kommit dit på det sättet, men man har bortsett från det och KJ borde vetat om så var fallet, men hans uppfatting är att det är planterat dit. Jag anser det är osannolikt det kommit från någon skada som VB haft, utan det är planterat dit.
Eftersom blodspåret är planterat till skuffen fanns det en planering att KJ skulle få skulden för mordet på VB, det påstås att hunden Uno markerade för liklukt och om så är fallet planterades det liklukt samtidigt som blodspåret.
En hunds markering är aldrig något bevis att det skulle funnits lik i skuffen, det finns inga indicier eller bevis för något sådant och då kan det inte tas som någon sanning, när möjligheten fanns att det är ditplanterat.
Att VB gick till KJ den kvällen hör inte till planteringen, man måste ta ett steg i taget.

Det som jag inte får ihop med plantering är tejprullen och blodet på den. Blodet på rullen är från en levande VB om man nu ska tro Uno alltså har hon vid något tillfälle varit skadad.
Blodet i skuffen kan ha kommit dit vid någon av de resor som gjorts med bilen efter 4/5. Kan vara medveten eller omedveten placering.

Om du tar ett steg i taget från och med slagningarna i bilregistret hur fungerar din maffiga maffiateori då?
Citera
2014-07-03, 20:38
Medlem
Namibia1s avatar
Någon som har förslag på varför KJ ringde polisen 15/3?
Citera
2014-07-03, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Kanske någon stulit hans cykel?
Citera
2014-07-03, 22:08
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZegDeg
Kanske någon stulit hans cykel?
Han har en cykel på sid 1943.
Citera
2014-07-03, 22:31
Moderator
blomvattnares avatar
OT och tjafsande raderat.

/Mod
Citera
2014-07-03, 23:33
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1

Inga förslag.
KJ skickar ett sms (mottagare okänd) 13/3 "Hej tänkte bara meddela att jag är i Piteå och kommer vara där tills på lördag (16/3, min anm.)."
Alltså kan han ha vistats på aktuell ort den 15/3.
Citera
2014-07-03, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Varför mördade han henne då om han var så jävla mån om henne?
Kan du förklara det?

Och det är just KJ som är dömd för att ha bragt Vatchareeya Bangsuan om livet och
ingenting talar för att det är en oskyldig stackare som blivit fälld i två rättsinstanser.
Bara så att det står klart.
Om du går in i FUP och läser deras kommunikationer, så kan du knappast säga att han var en dålig vän.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in