Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-07-03, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madcatsays
Vet någon om det kommit fram några fler uppgifter (tex Aftonbladets källa) om hur påsarna/kassarna med kroppsdelarna återfanns?
Hade hon gömt dem, eller fått panik (hon kanske blev störd) och bara dumpat dem relativt synliga?

"Mats Nylén vill inte svara på om kroppsdelarna låg undangömda eller i öppen natur."
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=159

JH ringde polisen och angav sig själv, så det är väl hon som har berättat/visat var påsarna låg.
Citera
2014-07-03, 13:31
Medlem
madcatsayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johan71a
JH ringde polisen och angav sig själv, så det är väl hon som har berättat/visat var påsarna låg.

Ja- men hade hon gömt dem eller bara dumpat dem, väl synliga från gångstigen? Beslutet att kontakta polisen kanske hon inte tog förrän hon kom hem och konfronterades med sambon.
Citera
2014-07-03, 14:09
Medlem
Quarrels avatar
JH medger omhäktning. NA: Just nu: 24-åringen omhäktas för styckmordet
Citat:
– Det handlar om ett utdraget förlopp som pågått under onsdagen med början på morgonen, säger [namn], utredare vid Örebropolisen.
24-åringen ringde själv polisen vid 21.30-tiden samma dag. Strax därefter hittades offrets kropp styckad i Hällabrottet utanför Kumla. Om 24-åringen styckat kroppen vill advokaten inte kommentera.
Citera
2014-07-03, 14:20
Medlem
Kexet65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
JH medger omhäktning. NA: Just nu: 24-åringen omhäktas för styckmordet

Undrar vad som menas med just frasen "det var ett utdraget förlopp"?
Syftar man på själva tiden i timmar från det att LL blev nedslagen och knivhuggen fram till dess hon defakto avled?
Hua mig
Citera
2014-07-03, 14:24
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kexet65
Syftar man på själva tiden i timmar från det att LL blev nedslagen och knivhuggen fram till dess hon defakto avled?
Hua mig

Jag tror man syftar pa hela dagen. Det faktum att hon jobbade, bilade runt, tog en dusch hemma osv, for att sedan aka tillbaka.
Citera
2014-07-03, 14:49
Medlem
Citat:
Hua mig

Tror det; långdraget förlopp där BO hann känna mycket dödsångest avses. Mord där BO knappast hinner märka något - renderar inte de lindrigare straff?
Citera
2014-07-03, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Tror det; långdraget förlopp där BO hann känna mycket dödsångest avses. Mord där BO knappast hinner märka något - renderar inte de lindrigare straff?

Nej, dom åsyftar precis som påpekats att hela händelseförloppet dvs det som utspelat sig under dagen var långdraget. Man har alltså ett flertal platser då att undersöka, och en lång rad händelser som skall sättas samman.

Har inget att göra med hur vida LL avled fort eller långsamt att göra.
Citera
2014-07-03, 15:13
Medlem
madcatsayss avatar
Citat:
Hua mig
.

Tror snarare att de menar att hela händelseförloppet, med alla dess turer, varit utdraget, då det började redan vid 6-tiden på morgonen och pågick till runt 21.30 då hon ringde polisen.

Det handlar om ett utdraget förlopp som pågått under onsdagen med början på morgonen, säger Robert Haslinger, utredare vid Örebropolisen.
Citera
2014-07-03, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madcatsays
Ja- men hade hon gömt dem eller bara dumpat dem, väl synliga från gångstigen? Beslutet att kontakta polisen kanske hon inte tog förrän hon kom hem och konfronterades med sambon.

Det var JN som övertalade henne att ringa till polisen. Han hade inte fått veta precis vad som hade hänt, bara att det var något allvarligt.
Om påsarna låg undangömda eller inte, tror jag inte har framkommit än.
Bara att dom låg utspridda över ett begränsat område.
Citera
2014-07-03, 15:20
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dip
Nej, dom åsyftar precis som påpekats att hela händelseförloppet dvs det som utspelat sig under dagen var långdraget. Man har alltså ett flertal platser då att undersöka, och en lång rad händelser som skall sättas samman.

Har inget att göra med hur vida LL avled fort eller långsamt att göra.

Jag har aldrig hört begreppet långdraget förlopp i annat fall än hur länge offret var utsatt. I de flesta fall brukar omständigheternas efterförlopp ta betydligt längre tid än en dag som i detta fall. JH hann med väldigt mycket morddagen. Hur många timmar/dagar/år mördaren använder till att röja brottet påverkar inte straffet, det gör däremot hur länge offret var utsatt.
Citera
2014-07-03, 15:21
Medlem
growlers avatar
"Det var inte meningen" förklaring till mord med hammare,kniv och därefter styckning,ja den damen har inte alla hästar i hagen.
Citera
2014-07-03, 15:31
Medlem
CharlieChristensens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Jag syftar på följande mening: Enligt uppgift var styckningen av kroppen i det närmaste fullbordad.

– Jag har jobbat med ärenden där man har börjat såga på kroppar, men inte gått hela vägen, säger Schwartz.

Vad menas med "i det närmaste fullbordad"?

http://www.expressen.se/nyheter/har-hittades-verktygen-mordaren-anvande/

Ja ja det där.
Ja vad menas med det, märkligt sätt att uttrycka sig på.
Precis som om det finns en given standard på styckning i mordbranchen.
När är det fullbordat och inte...
Vem vet... det kanske satt kvar en stump av armen och därmed inte fullbordad enligt Schwartz
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in