Citat:
Ursprungligen postat av
ArgIdiot
Bayern har ju kanske den mest breda truppen bland storlagen så en ersättare lär inte vara svårt att finna i dem egna leden. Guardiola har ju varit tydlig med att han vill satsa på Thiago och det kanske Kroos var införstådd med.
Rent sportsligt lär han inte få några större utmaningar då Bayern är minst lika bra som Real Madrid om inte bättre men mer speltid - absolut. Alonso sjunger på sista versen och Illaramendi har inte presterat alls av det jag sett.
Klok värvning av Real Madrid som fortsätter att bredda laget med smarta investeringar. De förstår att man måste köpa in nya spelare för att behålla hungern i laget och inte låta det falla bort i periferin. Kolla bara på Barcelona. Deras trupp har bestått av i princip samma manskap i över fem år och det har inte lett till några framgångar på flera år. Deras ledning verkar ha förstått att nya inköp måste göras.
Kroos har faktiskt spelat i stort sett varje match för Bayern, en av de mer givna i laget har han varit. Anledningen att han lämnar är inte för mer speltid eller något sådant, han kommer troligtvis spela mindre i Real Madrid än vad han gjort i Bayern. Han lämnar för pengamässiga skäl, han vill ha högre lön helt enkelt.
Så för Bayern att tappa Kroos är som om Real Madrid skulle tappa Modric, deras mest givna mittfältare. Detta är ett stort slag för Bayern som klubb, tro inget annat.
Thiago är väldigt bra men tyvärr alldeles för skadebenägen så det är en stor chansning av Bayern att hoppas att han håller sig hel under säsongen, jag gissar på att Bayern kommer köpa in en mittfältare men troligtvis inte en svindyr som Pogba eller Vidal utan mer en ung, billig och lovande spelare.
Jag tror inte längre att Bayern kommer gå långt i CL, att tappa Kroos var slaget för Bayern som toppklubb i CL, det kommer nu stå mellan Barca, Madrid, PSG och de engelska klubbarna om vem som vinner CL.