2014-07-03, 14:58
Medlem
santacls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
LFC verkar vilja bygga laget kring engelska spelare, låter som ett framgångskoncept!

Ja fan för England gick ju bra i VM, heja heja !
2014-07-03, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Frågan är mer vad för Engelsk spelare de har i åtanke som ska ersätta Suarez. Snälla låt det vara Welbeck eller Young.

Kan de lösa Crouch för 30 miljoner pund?
2014-07-03, 15:14
Bannlyst
Nu när det i stort sett är klart att Kroos kommer gå till Real Madrid, vad kommer Bayern göra i marknaden? Detta är ju ett stort slag mot Bayerns ambitioner som klubb att tappa en av sina bästa spelare till en direkt konkurrent i CL och för att Bayern inte ska tappa ansikte i detta krävs det en stor värvning som ersättare, annars kommer Bayern knappast kunna ses som en av de största klubbarna längre då en sådan klubb inte tappar en given spelare till en direkt konkurrent.

Bayern måste ändra sina lönenivåer, de måste vara beredda att betala högre löner än de betalar idag, deras löner är höga jämfört med lagen i Bundesliga men för att kunna behålla sina spelare från klubbar som Real, Man City och gänget måste även Bayern betala sina spelare samma löner som de klubbarna gör. Det är detta Kroos vilja att lämna bevisar, han ville ha högre lön och gjorde därför allt för att kunna gå till United, Madrid osv.

Vem tror ni Bayern försöker värva som ersättare till Kroos?
Senast redigerad av SonOfHeaven 2014-07-03 kl. 15:18.
2014-07-03, 15:17
Bannlyst
Citat:
LFC verkar vilja bygga laget kring engelska spelare, låter som ett framgångskoncept!

Det har det ju faktiskt varit. Hade inte Brendan vågat satsa på Sterling, Sturridge, Henderson och Flanagan så hade de förmodligen aldrig tagit sig till en andra plats. Credit where credit is due. Men det är såklart enkelt att såga engelsmän, det gör ju alla. Därför ännu mer obegripligt att folk fortfarande hävdar att England och engelsmän är överskattade.

Skulle Welbeck lämna United skulle jag gråta. Ashley Young får dom gärna köpa, även om han får mer skit än han borde få. Antonio Valencia är till exempel en klasser sämre fotbollsspelare.
2014-07-03, 15:21
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SonOfHeaven
Nu när det i stort sett är klart att Kroos kommer gå till Real Madrid, vad kommer Bayern göra i marknaden? Detta är ju ett stort slag mot Bayerns ambitioner som klubb att tappa en av sina bästa spelare till en direkt konkurrent i CL och för att Bayern inte ska tappa ansikte i detta krävs det en stor värvning som ersättare, annars kommer Bayern knappast kunna ses som en av de största klubbarna längre då en sådan klubb inte tappar en given spelare till en direkt konkurrent.

Fast Kroos skulle jag inte säga tillhör Bayerns bästa spelare då han inte ens är en given starter. Rent spelmässigt bör det inte vara något problem att ge Tiago mer speltid och ta in någon unge lovande spelare för bredd.

Tanke på hur man har agerat runt Kross så ser jag inte riktigt hur man förlirar ansiktet om jag skall vara ärlig tanke på hur öppen man varit med de olika villkåren.
Medlem
waikikiis avatar
Citat:
Låter ju jätte bra då de kommer halka ner till en notorisk femma igen.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SonOfHeaven

Bayern har ju kanske den mest breda truppen bland storlagen så en ersättare lär inte vara svårt att finna i dem egna leden. Guardiola har ju varit tydlig med att han vill satsa på Thiago och det kanske Kroos var införstådd med.

Rent sportsligt lär han inte få några större utmaningar då Bayern är minst lika bra som Real Madrid om inte bättre men mer speltid - absolut. Alonso sjunger på sista versen och Illaramendi har inte presterat alls av det jag sett.

Klok värvning av Real Madrid som fortsätter att bredda laget med smarta investeringar. De förstår att man måste köpa in nya spelare för att behålla hungern i laget och inte låta det falla bort i periferin. Kolla bara på Barcelona. Deras trupp har bestått av i princip samma manskap i över fem år och det har inte lett till några framgångar på flera år. Deras ledning verkar ha förstått att nya inköp måste göras.
2014-07-03, 15:22
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Orginalkälla på ditt citat? Det enda jag hittar är diverse forum samt twitterkonton jag inte har en aning om hur seriösa eller oseriösa de är.

Men om det är sant att Liverpool villö bygga engelskt/brittiskt kan man fundera över inköp som Can och att Shaqiri och Lovren är dem det ryktats mest om. Den enda brittiska spelare jag hört intresse kring är Richards.
2014-07-03, 15:22
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedi-
Det har det ju faktiskt varit. Hade inte Brendan vågat satsa på Sterling, Sturridge, Henderson och Flanagan så hade de förmodligen aldrig tagit sig till en andra plats. Credit where credit is due. Men det är såklart enkelt att såga engelsmän, det gör ju alla. Därför ännu mer obegripligt att folk fortfarande hävdar att England och engelsmän är överskattade.

Skulle Welbeck lämna United skulle jag gråta. Ashley Young får dom gärna köpa, även om han får mer skit än han borde få. Antonio Valencia är till exempel en klasser sämre fotbollsspelare.

Welbeck är en väldigt väldigt nyttig forbollspelare som även jag gärna vill se kvar i United. Young har stunder varit bedrövlig men han största problem är snarare hans lön, och faktumet att han står i vägen för yngre spelare - spec i år då det inte är något spec i Europa.
2014-07-03, 15:25
Medlem
Jole25s avatar
http://www.bild.de/sport/fussball/klaas-jan-huntelaar/liverpool-will-schalke-stuermer-huntelaar-36661222.bild.html

Liverpools tankesätt förbryllar mig.. Liverpool gjorde 100 mål och släppte in 50.. Vad gör vi då? Jo vi släpper Suarez och köper in 3 nya anfallare?
2014-07-03, 15:32
Medlem
waikikiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jole25
http://www.bild.de/sport/fussball/klaas-jan-huntelaar/liverpool-will-schalke-stuermer-huntelaar-36661222.bild.html

Liverpools tankesätt förbryllar mig.. Liverpool gjorde 100 mål och släppte in 50.. Vad gör vi då? Jo vi släpper Suarez och köper in 3 nya anfallare?
Tror du att gjorda/isnsläpta raition har någonting att göra med att man släpper Suarez?
2014-07-03, 15:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ArgIdiot
Bayern har ju kanske den mest breda truppen bland storlagen så en ersättare lär inte vara svårt att finna i dem egna leden. Guardiola har ju varit tydlig med att han vill satsa på Thiago och det kanske Kroos var införstådd med.

Rent sportsligt lär han inte få några större utmaningar då Bayern är minst lika bra som Real Madrid om inte bättre men mer speltid - absolut. Alonso sjunger på sista versen och Illaramendi har inte presterat alls av det jag sett.

Klok värvning av Real Madrid som fortsätter att bredda laget med smarta investeringar. De förstår att man måste köpa in nya spelare för att behålla hungern i laget och inte låta det falla bort i periferin. Kolla bara på Barcelona. Deras trupp har bestått av i princip samma manskap i över fem år och det har inte lett till några framgångar på flera år. Deras ledning verkar ha förstått att nya inköp måste göras.
Kroos har faktiskt spelat i stort sett varje match för Bayern, en av de mer givna i laget har han varit. Anledningen att han lämnar är inte för mer speltid eller något sådant, han kommer troligtvis spela mindre i Real Madrid än vad han gjort i Bayern. Han lämnar för pengamässiga skäl, han vill ha högre lön helt enkelt.

Så för Bayern att tappa Kroos är som om Real Madrid skulle tappa Modric, deras mest givna mittfältare. Detta är ett stort slag för Bayern som klubb, tro inget annat.

Thiago är väldigt bra men tyvärr alldeles för skadebenägen så det är en stor chansning av Bayern att hoppas att han håller sig hel under säsongen, jag gissar på att Bayern kommer köpa in en mittfältare men troligtvis inte en svindyr som Pogba eller Vidal utan mer en ung, billig och lovande spelare.

Jag tror inte längre att Bayern kommer gå långt i CL, att tappa Kroos var slaget för Bayern som toppklubb i CL, det kommer nu stå mellan Barca, Madrid, PSG och de engelska klubbarna om vem som vinner CL.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in