2014-07-03, 04:44
Medlem
Jaha. Kroos verkar helår klar för RM. De lär ju bli ostoppbara.. Väntar fortf på en vävning av Arsenal.. Men det kommer inte komma någon före den 10e iaf.
2014-07-03, 09:05
Medlem
Shanklygatess avatar
Tycker det är väldigt konstigt agerat av Liverpool om man släpper Suarez och inte ser över möjligheten att ta in sanchez. En av världens hetaste spelare just nu och som troligtvis hamnar hos en konkurrent om CL platserna annars.

Vilken annan spelare med riktig spets skulle man kunna plocka in? Ett stort namn på forwardsidan måste ju inköpas nu, hur går det med Jackson Martinez? Har han hunnit skriva på nytt kontrakt än? Annars ligger väl hans utköpsklausul på 35-40m€ har har för mig.

Resten av Suarez pengarna borde gå till att stärka upp de bakre leden.
Vore fint o knipa Dante men frågan är om han vill lämna Bayern, andra alternativ vore ju Hummels, Subotic, Lovren och Mangala.

Ryktas ju om Bertrand nu till vb och visst det kan bli bra även om namnet inte är så upphetsande, men hade hellre sett att Rodríguez, Rojo eller Schmelzer plockas in på den platsen.

Och gärna Keylor Navas så det blir två bra målvakter i laget. Troligtvis skulle de väl inte dröja så länge innan han tog över rollen som etta då.

Säljer man sen Aspas, Reina o en av mittbackarna (troligtvis Agger) så borde man försöka på en till mittfältare och då gärna en med lite fart då det egentligen bara är Henderson som är någorlunda snabb av den besättning vi har där idag.
2014-07-03, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shanklygates
Och gärna Keylor Navas så det blir två bra målvakter i laget. Troligtvis skulle de väl inte dröja så länge innan han tog över rollen som etta då.
.

Tror inte han passar in i PL alls och vad finns det som talar för att han skulle vara bättre än Mignolet?
2014-07-03, 10:03
Medlem
Shanklygatess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The_dude2
Tror inte han passar in i PL alls och vad finns det som talar för att han skulle vara bättre än Mignolet?

Jag tror att han i grunden är en bättre målvakt än Mignolet. Kan Reina och De Gea anpassa sig till PL tror jag Navas också kan göra det.
2014-07-03, 10:13
Medlem
Citat:
Jag tror att han i grunden är en bättre målvakt än Mignolet. Kan Reina och De Gea anpassa sig till PL tror jag Navas också kan göra det.

Kortare målvakter brukar få det svårt i PL men vi får se.
2014-07-03, 10:45
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Tycker det är väldigt konstigt agerat av Liverpool om man släpper Suarez och inte ser över möjligheten att ta in sanchez. En av världens hetaste spelare just nu och som troligtvis hamnar hos en konkurrent om CL platserna annars.

Vilken annan spelare med riktig spets skulle man kunna plocka in? Ett stort namn på forwardsidan måste ju inköpas nu, hur går det med Jackson Martinez? Har han hunnit skriva på nytt kontrakt än? Annars ligger väl hans utköpsklausul på 35-40m€ har har för mig.

Resten av Suarez pengarna borde gå till att stärka upp de bakre leden.
Vore fint o knipa Dante men frågan är om han vill lämna Bayern, andra alternativ vore ju Hummels, Subotic, Lovren och Mangala.

Ryktas ju om Bertrand nu till vb och visst det kan bli bra även om namnet inte är så upphetsande, men hade hellre sett att Rodríguez, Rojo eller Schmelzer plockas in på den platsen.

Säljer man sen Aspas, Reina o en av mittbackarna (troligtvis Agger) så borde man försöka på en till mittfältare och då gärna en med lite fart då det egentligen bara är Henderson som är någorlunda snabb av den besättning vi har där idag.

Visst är det trist att Suarez kanske lämnar, samtidigt så måste det ses som ytterst tveksamt att ta in en spelare i en deal som så tydligt som Sanchez markerat att han INTE vill till Reds. Då kan det vara bättre att ta pengarna ~£70-75mille och lägga dem på spelare som både har spetskvalitet och som verkligen vill till klubben. Av det jag sett av Brendan Rodgers så verkar han ju dessutom ha en rätt bra förmåga att utveckla spelare från bra till riktigt bra.

Jag tar hellre spelare som verkligen vill till klubben alla dar i veckan än toppspelare som behöver övertalas eller lockas med orimligt höga löner och som har utvecklingspotential även om det inte är spelare av yppersta toppklass.

Man City släpper Micah Richards och det påstås att Reds anmält intresse för honom. Kan bli bra, sätter press på Glenn Johnson. Backlinjen har varit den sämsta lagdelen under den gångna säsongen och Glenn Johnson var bland de sämre i den. Även Mexikos målvakt Ochoa ryktas vara på väg till Reds på fri transfer.
Senast redigerad av MangoChutney 2014-07-03 kl. 10:57.
2014-07-03, 11:23
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Angående Sanchez, hur mycket av hans önskemål är egentligen officiella?

Citat:
Ursprungligen postat av MangoChutney
Värvningarna av dessa är inte i första hand för A-laget.
Jag hoppas verkligen inte att du trodde att jag trodde att de skulle ta plats i A-laget. Kändes bara som om de blev klara från ingenstans. Men du visste mer än mig.
2014-07-03, 13:36
Medlem
AKMs avatar
Så de enda lag som egentligen är kapabla att hota Chelsea och Man City kommer alltså att båda stå utan riktigt bra strikers. Känns ju bra.

Bäst för både Reds och Gunners att de skaffar några riktigt bra offensiva pjäser om de inte ska halka efter de två jättarna.
Senast redigerad av AKM 2014-07-03 kl. 13:47.
2014-07-03, 14:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AKM
Så de enda lag som egentligen är kapabla att hota Chelsea och Man City kommer alltså att båda stå utan riktigt bra strikers. Känns ju bra.

Bäst för både Reds och Gunners att de skaffar några riktigt bra offensiva pjäser om de inte ska halka efter de två jättarna.

United kommer före Liverpool. Och snälla sluta skriv "Reds" oerhört förvirrande, ungefär som att hålla på skriva "blues" när 15 lag kallas för det.
2014-07-03, 14:30
Medlem
AKMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedi-
United kommer före Liverpool. Och snälla sluta skriv "Reds" oerhört förvirrande, ungefär som att hålla på skriva "blues" när 15 lag kallas för det.

Ingen vet hur det kommer att gå för United. Men visst, vi kan ta med dem i beräkningen. Två av de tre lag som kan hota City och Chelsea saknar strikers av toppklass om Suarez lämnar.

Vad gäller Reds så har jag svårt att se hur det kunde missförstås. Var glad att jag inte skrev Pool, som vissa gör. Reds är ju åtminstone Liverpools riktiga smeknamn.
Senast redigerad av AKM 2014-07-03 kl. 14:33.
2014-07-03, 14:46
Medlem
NirvanAs avatar
LFC verkar vilja bygga laget kring engelska spelare, låter som ett framgångskoncept!

Citat:
Liverpool ask 88M for Luis Suarez. They don't accept Alexis as part of the deal as they want to build new team around English players. [e3]
2014-07-03, 14:47
Moderator
zanteras avatar
Frågan är mer vad för Engelsk spelare de har i åtanke som ska ersätta Suarez. Snälla låt det vara Welbeck eller Young.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in