Citat:
Ursprungligen postat av
VemKom
Finns det någon uppgift på det om Amina? Och verkar någon av dem ha någon förankring i någon idévärld överhuvudtaget.
Att Amina vill ha sina barn hos sina släktingar kan ju också vara en form av garant för hennes egen överlevnad. Som lär hänga på en skör tråd om hon inte får ett långt fängelsestraff. Hon kan hoppas att släkten i någon mån fortfarande stödjer henne och då blir barnens placering viktig.
Jag har tagit för gott något som jag kanske missförstått och inte kollat själv, att det var så?
Vad hon själv uppgivit i sin asylansökan kan vi ju verkligen inte ta för sant - att hon kom hit av den anledningen att man ogillade denna mesallians i hemlandet.
Det är antagligen mer troligt att äktenskapet faktiskt var arrangerat, men då vet vi ju inte bakgrunden. Vi får leva med osäkerheten därvidlag, jag kan bara påpeka att jag skrivit "om".
Jag tror inte att det primära är att garantera sin egen överlevnad; den är garanterat ogaranterad, om man säger så. Men det kan också vara så att hon inte vill låta barnen leva vidare med Rami, om det skulle vara möjligt.
Jaja, tro hit och tro dit ... jag bara vrider och vänder på saken (SPEKULATION kallas det)
En annan sak som jag vrider på
Enligt LVU-domen hade äldsta sonen blivit hysterisk när han såg vad som hände med Yara.
Enligt Ramis pappa (BLT-intervjun) hade han och Rami pratat via Skype, när han hörde diverse oljud i bakgrunden och att Amani ropade till Rami att han skulle ta hand om sin son och samtalet avbröts.
Kan det vara samma händelse? Kan det i så fall vara det samtalet polisen vill höra?
Kan det då eventuellt stärka berättelsen att han visserligen var hemma, men i ett annat rum? Och att han insåg att detta var något som han alls icke hade varit inblandad i, tog fram kameran och ...
(SPEKULATION!)