Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-07-02, 23:10
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det gjorde hon enligt arbetskamraterna också. Angav personliga skäl.

Under tiden hon arbetade låg plastsäckarna i bilen som hon parkerat vid Coop.

Hon verkar ha tänkt på det mesta.

EDIT. Bortsett från att dom inte tog emot säckarna.
Jo, hon bad att få lämna jobbet tidigare, men efter mindre än fyra timmar?
Citera
2014-07-02, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lejoninna36
Det tror inte jag heller ! Det blir bullbak och bastu i bunkern på Hinsan 10 - 14 år framåt !
( Artikeln var från år 2000 - så de damerna som nämns har nog checkat ut )

På Hinseberg sitter väl kvinnan som kallas för "Svarta Änkan"?? Sen har jag för mig där är en blondin som lejde torpeder att skjuta hennes man och några mördare till.

Det är lite märkligt rättssystem vi har när det i realiteten kan ge samma straff att smuggla narkotika som att dräpa någon, du kan få 10 år för båda delar.
Citera
2014-07-02, 23:19
Medlem
thereisalight...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Rättsmedicinarna brukar bara prata om ögonvätska. Jag har bara alltid utgått från att de tar kammarvätska, helt enkelt eftersom innehållet i glaskroppen är en gel, snarare än en vätska. Men visst, det finns mer av det än av kammarvätska...

Volymen vätska i främre ögonkammaren är 250 μl, glaskroppsrummet 4 ml. Glaskroppsgelen är inte tjockare än att den kan aspireras, och dessutom mer eller mindre likvifierad efter en viss ålder.
Ska inte gå mer OT nu, men jag antar att rätt ska vara rätt...
Citera
2014-07-02, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jo, hon bad att få lämna jobbet tidigare, men efter mindre än fyra timmar?

Jag vet inte vilka arbetstider hon normalt har. Arbetade hon heltid?
Citera
2014-07-02, 23:31
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det gjorde hon enligt arbetskamraterna också. Angav personliga skäl.

Under tiden hon arbetade låg plastsäckarna i bilen som hon parkerat vid Coop.

Hon verkar ha tänkt på det mesta.

EDIT. Bortsett från att dom inte tog emot säckarna.

Praktiskt och bra att ha säckarna liggande i bilen medans hon arbetade.
Hon verkar ju vara en rätt så normal tjej enligt vissa skribenter (själv tycker jag att det verkar taget ur en skräckfilm).
Citera
2014-07-02, 23:34
Medlem
Vad är adressen till Jonnas daywievs? Jag har googlat på "gemigenevighet" men hittar ingen länk.
Citera
2014-07-02, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Vad är adressen till Jonnas daywievs? Jag har googlat på "gemigenevighet" men hittar ingen länk.

Sidan är tydligen borttagen...
Prova http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:WdTkIE9CBAIJ:dayviews.com/gemigenevighet/438109338/+&cd=1&hl=sv&ct=clnk&gl=se&
Citera
2014-07-02, 23:46
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Ja men han kan ha rånat en bank eller vad fan som men det ska inte ha någon påverkan på domen gällande Ida-fallet, det är ett brott som ska betraktas för sig själv och det enda domstolen ska ta hänsyn till i det specifika fallet.

Men om det var mord i det fallet så anser jag att detta vi diskuterar i denna tråden är ännu solklarare mord.
Jag blev lite intresserad av att jämföra så jag kollade i domen från TR i Ida-fallet och det står ungefär såhär:

* mord ska dömas med likgiltighetsuppsåt
* påföljd 14 år, riktmärke från HR
* inga förmildrande omständigheter finns
* en del försvårande omständigheter lägger till 2 år, Ida var ensamstående mor samt att ett barn lämnades ensamt

Så här var det ord och inga visor från TR. Något vållande eller ens dråp diskuteras överhuvudtaget inte. Hade Morot varit en ostraffad helylle medel-svensson som fått ett plötsligt hjärnsläpp så hade förmodligen domen varit "något" kortare.
Citera
2014-07-02, 23:51
Medlem
CharlieChristensens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agentina
Fel. Se vidare i länken

http://www.askersund.se/bygga-bo-och-miljo/avfall--atervinning/kallsortering-och-atervinning.html#.U7Rs4PXaqSw

Japp fel till viss del...
onsdag 15-
Utanför tidsramen...
15:00 var hon väl redan på jobbet elller på väg.
Citera
2014-07-02, 23:53
Medlem
CharlieChristensens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elma67
Fel, april - november är det öppet onsdagar också kl 15-19 så visst skulle hon kunnat åkt dit.

Har dock inte sagt att hon inte varit där, bara att det låter som Askersunds prat.
Visst hade hon kunnat det men 15:00 var hon väl inte i staden längre.
Jobbet hägrade...
Citera
2014-07-03, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Jag blev lite intresserad av att jämföra så jag kollade i domen från TR i Ida-fallet och det står ungefär såhär:

* en del försvårande omständigheter lägger till 2 år, Ida var ensamstående mor samt att ett barn lämnades ensamt

Så här var det ord och inga visor från TR. Något vållande eller ens dråp diskuteras överhuvudtaget inte. Hade Morot varit en ostraffad helylle medel-svensson som fått ett plötsligt hjärnsläpp så hade förmodligen domen varit "något" kortare.

Likgiltighetsuppsåt borde man kunna fälla Jonna också för.
Dessutom har offret sannolikt visst att "nu kommer jag att dö" och haft enorm dödsångest och lidit enormt

Så borde egentligen komma upp i samma antal år.

Dessutom använde hon vapen och såvitt man vet gjorde inte "Morot" det.
Citera
2014-07-03, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland

Det är sjukt med lagarna i det här landet, du kan mörda någon, vara påtänd samtidigt och inneha vapen men ofta så döms du endast för mordet och inte övriga brott.

Du kan få 16 år för ett mord men du kan också få 16 år för tre mord egentligen för du döms då som ett brott...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in