2014-07-02, 20:34
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Vad behöver vi då? Mycket hög potential. Men som sagt orolig.
Framförallt någon spelare man vet kommer hålla sig hel. Samuelsson vore en bra värvning för ett lag som redan har bärande spelare.

Men som du säger finns det mycket potential, men samtidigt är risken väldigt stor att Djurgården lägger pengar på en spelare som går skadad ofta.
2014-07-02, 20:41
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Framförallt någon spelare man vet kommer hålla sig hel. Samuelsson vore en bra värvning för ett lag som redan har bärande spelare.

Men som du säger finns det mycket potential, men samtidigt är risken väldigt stor att Djurgården lägger pengar på en spelare som går skadad ofta.

Challe vet ju om det såklart. Micke tror jag dessutom är relativt billig. Det finns i princip inga bärande spelare till det pris DIF har råd med denna silly. Allt kostar för mycket. Det är om man chansar med en ahl-spelare men vet inte om det är bättre direkt.
Jag är försiktigt positiv iaf.
2014-07-02, 21:02
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Challe vet ju om det såklart. Micke tror jag dessutom är relativt billig. Det finns i princip inga bärande spelare till det pris DIF har råd med denna silly. Allt kostar för mycket. Det är om man chansar med en ahl-spelare men vet inte om det är bättre direkt.
Jag är försiktigt positiv iaf.
Skulle nog fan hellre chansa med någon AHL spelare ändå, tar hellre en medelmåttig spelare som lirar en hel säsong än en som är vass men går sönder lätt.

Tycker Djurgården har en spännande trupp, om man får in rätt spelare har man all chans i världen att klara sig kvar. Hur många spelare ska in?
2014-07-02, 21:28
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Skulle nog fan hellre chansa med någon AHL spelare ändå, tar hellre en medelmåttig spelare som lirar en hel säsong än en som är vass men går sönder lätt.

Tycker Djurgården har en spännande trupp, om man får in rätt spelare har man all chans i världen att klara sig kvar. Hur många spelare ska in?

Svår balansgång framförallt med DIFS ekonomi och inte blir det lättare att shl blåser oss på 6 mille.

En back till ska in och det är med största sannolikhet Fernholm. Sen två forwards. Micke är ena verkar det som. Lauritzen kan vara andra. Två med extremt stora skadeproblem. Men vill verkligen ha in en duktig förstacenter. Det behövs.

En av seriens bästa målvaktspar, en lovande men orutinerad backbesättning som jag ändå tror starkt på. Tippar på 3 backar i jvm i vinter. Norell, Englund och Ollas Mattsson. Sen förmodligen elitseriehistoriens sämsta forwardsbesättning. Men flera som kan ta stora kliv. Sörensen kommer bli grym är jag säker på. Över 30 poäng!
Men är rätt säker på vi blir sist. Trots att Leksand, Örebro, modo och Luleå ser lökiga ut.
2014-07-02, 21:34
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Svår balansgång framförallt med DIFS ekonomi och inte blir det lättare att shl blåser oss på 6 mille.

En back till ska in och det är med största sannolikhet Fernholm. Sen två forwards. Micke är ena verkar det som. Lauritzen kan vara andra. Två med extremt stora skadeproblem. Men vill verkligen ha in en duktig förstacenter. Det behövs.

En av seriens bästa målvaktspar, en lovande men orutinerad backbesättning som jag ändå tror starkt på. Tippar på 3 backar i jvm i vinter. Norell, Englund och Ollas Mattsson. Sen förmodligen elitseriehistoriens sämsta forwardsbesättning. Men flera som kan ta stora kliv. Sörensen kommer bli grym är jag säker på. Över 30 poäng!
Men är rätt säker på vi blir sist. Trots att Leksand, Örebro, modo och Luleå ser lökiga ut.
Hmm, okej. Om sista forwardsen in blir Samuelsson och Lauritzen ser det inte så roligt ut. Ni får hoppas Challe tänker till ordentligt.
2014-07-02, 21:43
Medlem
Citat:
Micke Samuelsson så gott som klar för DIF. Shl mest meriterade spelare med hästlängder?
Kan bli bra men väldigt orolig för skadeproblemen.

Fruktansvärt trött värvning om den blir av. dif givna till kvalserien tillsammans med leksand.
2014-07-02, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Jag ser hellre en jämn liga nästa år, istället för att bara vänta på att SAIK tar guld till våren igen. Nu kanske nya spelare får chansen att växa fram. Självklart är det kul med duktiga spelare men i det här fallet offrar jag det gärna mot ett jämnare SHL.

Fast skulle nog säga att nivån var rätt utjämnad, även om Skellefteå skulle haft kvar möller. Nu är det snarare att man ligger en bra bit under många andra lag, så med andra ord så blev ligan ojämnare. Sen vet vi ju inte vad Lasse Johansson lyckas trolla fram ur hatten innan säsongen drar igång.
2014-07-03, 04:52
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kyozoku
Fast skulle nog säga att nivån var rätt utjämnad, även om Skellefteå skulle haft kvar möller. Nu är det snarare att man ligger en bra bit under många andra lag, så med andra ord så blev ligan ojämnare. Sen vet vi ju inte vad Lasse Johansson lyckas trolla fram ur hatten innan säsongen drar igång.
Jaja. Ni har haft ert roliga nu, det räcker.
2014-07-03, 10:25
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kyozoku

Skulle sitta bra med lite rutinerade spelare. Rutin kan inte underskattas då yngre spelare ofta blandar toppar och dalar.

En stabil back(Sevc?). En bra tekare och någon som står framför mål (Warg kanske?) + ett par målkåta forwards som skjuter i möjliga och omöjliga lägen. Någonting i stil med Bud när han var som framgångsrikast.

Än är det ingen fara på taket. Skellefteå kommer att vara med däruppe även kommande säsong. Det ska ju fortfarande spelas om placeringarna. Dessutom h-vetes mycket rikare. Man har ju tappat i stort sett hela lönebudgeten och dessutom fått en massa pengar på det.
2014-07-03, 10:39
Medlem
Pengarna för Möller ska tydligen finansiera bl.a. en p15-tränare, en grym skottramp samt utbyggnad av Rinkside-restaurangen och gissningsvis den planerade puben bakom Västra.
2014-07-03, 11:15
Medlem
havreees avatar
Tror saik och dess fans är lite naiva om de tror att allt kommer lösa sig av sig själv nu bara för det har gått bra några säsonger. Att unga supertalanger ska fortsätta ploppa upp osv och att man kan snåla sig till en ny framgångsrik säsong.

Att tappa så många spelare är alltid tufft och man bör nog ersätta med i alla fall nästintill likvärdiga spelare på många positioner. Färjestad har flera gånger klarat av de här stora omsättningarna i truppen och nu är det upp till bevis för saik om de ska förbli en maktfaktor i svensk hockey.

Jag tror Skellefteå kan få det tufft i år och får man bara ett halvdant resultat är det inte så lätt att bara vända på det sen (se HV71).
2014-07-03, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av havreee
Tror saik och dess fans är lite naiva om de tror att allt kommer lösa sig av sig själv nu bara för det har gått bra några säsonger. Att unga supertalanger ska fortsätta ploppa upp osv och att man kan snåla sig till en ny framgångsrik säsong.

Att tappa så många spelare är alltid tufft och man bör nog ersätta med i alla fall nästintill likvärdiga spelare på många positioner. Färjestad har flera gånger klarat av de här stora omsättningarna i truppen och nu är det upp till bevis för saik om de ska förbli en maktfaktor i svensk hockey.

Jag tror Skellefteå kan få det tufft i år och får man bara ett halvdant resultat är det inte så lätt att bara vända på det sen (se HV71).
Saikare är naiva medgångare, bland Skelleftefans är det däremot domedagsstämning hos de flesta.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in