2014-07-02, 21:40
Medlem
DetVarTypisktJus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Du sa att RT inte ljög igen, vilket jag bevisar varje gång att de gör. Du påstod att de inte ljuger, alltså påstår du att en vapenvila undertecknats.
Nej, det sa jag inte! Jag hänvisade bara till din hängivna vilja att attackera RT.

(Det spelar ju inte nån roll vad RT har sagt då jag påminde dig att vapenvilan för en liten tid var Poroshenkos låtsas-projekt!)
Citat:
Kan du nu erkänna att ingen vapnevila är undertecknad och att RT ljuger i sin rubrik?
Tokstolle! Jag länkade ju till Reuters. Jag har inte ens påstått att nån vapenvila har undertecknats.

Typiskt din fanatiska karaktär ber du mig "erkänna"
2014-07-02, 21:41
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av failure
Man har inte fått några amerikanska drönare men man har säkerligen varmt välkomnat de 400 rådgivarna som planerat de senaste framryckningarna. Ja Ukraina VAR säkert inte att leka med när det ingick i sovjetunionen men det är som sagt inte mycket kvar av den armén.

På Youtube finns filmer tagna av ukrainska drönare över Krim. Farkosterna är rimligtvis av amerikansk tillverkning.
2014-07-02, 21:41
Medlem
Dr.Dzerzhinskys avatar
Citat:
RTs rubrik är följande: Ceasefire in E. Ukraine, OSCE observers at Russian checkpoints agreed at Berlin meeting

Vilket, återigen, ÄR EN LÖGN.

Rubriksättaren säger två saker. Dels anges att artikeln handlar om vapenvila (vilket avskiljs med ett kommatecken) och dels sägs att det slutits en överenskommelse. Det sägs inte att det slutits en överenskommelse om omedelbar vapenvila.

I artikeln utvecklas sakinnehållet vilket indikerats i rubriken. Detta sakinnehåll står ej i strid med rubriksättningen och är dessutom helt förenligt med vad västlig media rapporterat.

RT ljuger således inte. Det är bara du som ljuger då du säger att RT ljuger och detta kommer sig av din oförmåga av att tolka vad rubriken säger - en rubrik som är satt för att väcka intresse och ange sakinnehållet. Fullt adekvat med andra ord.
2014-07-02, 21:44
Medlem
DetVarTypisktJus avatar
Citat:
Ryssland försöker alltså med liknande taktik i baltikum som i Ukraina. Putin måste stoppas nu.
OSCE kommer alltså med ett anti-ryskt beslut. På nåt konstigt sätt snackar du som om Ryssland gjort nånting. Dessutom tycker du att det bevisar nåt om Baltikum.

Borde du inte dra till nån sektion för lyteshumor med din bristande logik?
2014-07-02, 21:52
Medlem
failures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
På Youtube finns filmer tagna av ukrainska drönare över Krim. Farkosterna är rimligtvis av amerikansk tillverkning.

nja, det är inga militärgrejer, jaha nu fattar jag vilken du menar den som sköts ned över krim?
2014-07-02, 21:56
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Dzerzhinsky
Rubriksättaren säger två saker. Dels anges att artikeln handlar om vapenvila (vilket avskiljs med ett kommatecken) och dels sägs att det slutits en överenskommelse. Det sägs inte att det slutits en överenskommelse om omedelbar vapenvila.

De två saker som räknas upp står som AGREED.
Ceasefire in E. Ukraine, OSCE observers at Russian checkpoints agreed at Berlin meeting

Citat:
I artikeln utvecklas sakinnehållet vilket indikerats i rubriken. Detta sakinnehåll står ej i strid med rubriksättningen och är dessutom helt förenligt med vad västlig media rapporterat.

Nej, västlig media har ingen sån felaktig rubrik. Rätt hade varit "Roadmap for peace agreed" eller liknande.

Citat:
RT ljuger således inte. Det är bara du som ljuger då du säger att RT ljuger och detta kommer sig av din oförmåga av att tolka vad rubriken säger - en rubrik som är satt för att väcka intresse och ange sakinnehållet. Fullt adekvat med andra ord.

Nej, de har bara kommit överens om att träffas igen, någon gång före lördag för att fortsätta samtalen om hur Rysslands fientliga aktioner i Ukraina ska avbrytas. Samtalen var redan beslutade att handla om dessa saker, naturligtvis är de ense om att de även vid nästa möte ska handla om detta...
2014-07-02, 22:00
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DetVarTypisktJu
OSCE kommer alltså med ett anti-ryskt beslut. På nåt konstigt sätt snackar du som om Ryssland gjort nånting. Dessutom tycker du att det bevisar nåt om Baltikum.

Borde du inte dra till nån sektion för lyteshumor med din bristande logik?

Har du svårt förstå även den texten? OSCE konstaterar att ryssarnas fientliga aktioner pågår även i baltikum och att ryssarna naturligtvis måste reversera annekteringen av Krim, 99 röster mot en. Bara ett lands representant röstade mot. Hur många vänner har ryssarna? Som inte ens vågade vara med på mötet.
2014-07-02, 22:00
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
nja, det är inga militärgrejer, jaha nu fattar jag vilken du menar den som sköts ned över krim?

Först hann man med att lägga ut filmen iaf. Om det var den. Men självklart har USA hjälpt till med sådant.
2014-07-02, 22:12
Medlem
failures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Först hann man med att lägga ut filmen iaf. Om det var den. Men självklart har USA hjälpt till med sådant.
Den enda filmen jag vet om är den där dom flyger över ett fält med soldater och tält, en soldat riktar en laserpekare mot den, det var ingen drönare utan ett DA-42 flygplan med övervakningsutrustning. Inte omöjligt att de har någon men jag tvivlar på att de fått några Reapers.
2014-07-02, 22:33
Medlem
Citat:
RTs rubrik är följande: Ceasefire in E. Ukraine, OSCE observers at Russian checkpoints agreed at Berlin meeting

Vilket, återigen, ÄR EN LÖGN.

Varför klistrar du in precis samma sak som jag gjorde? Den stödjer inte RTs lögn.

Merkel konstaterar samtidigt bara följande:
Tja, Merkel kan konsten att dra åt en snara väldigt försiktigt men bestämt. Tror inte Putin förstått vilka politiker han har att göra med ty i den exklusiva klubben kommer han aldrig att bli medlem. Har Ryssland dessutom begått ett brott mot Genevekonventionen genom att förse stridande i Ukraina med stridsvagnar så ligger han pyrt till. Nato har ju tydligen bildbevis.
2014-07-02, 22:49
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Den enda filmen jag vet om är den där dom flyger över ett fält med soldater och tält, en soldat riktar en laserpekare mot den, det var ingen drönare utan ett DA-42 flygplan med övervakningsutrustning. Inte omöjligt att de har någon men jag tvivlar på att de fått några Reapers.

DA-42 är ju en drönare. Om man fjärrstyr den, vill säga.

Och det är ju alldeles självklart att Ukraina har sådant. De tillverkar ju själva t o m och nu har man befunnit sig i ett krigsliknande tillstånd ganska länge och med stöd av EU, USA och NATO.

Jag tvivlar inte ett ögonblick på att Ukraina använder detta. T o m Sverige har något dussin av dem. De är visserligen inte beväpnade, i Sveriges fall, men kombinerar man dem med artilleri eller attackflyg så fungerar de ju alldeles utmärkt.
2014-07-02, 23:02
Medlem
Poroshenkos krig för fred:
http://vk.com/video-61259467_169741117?list=c1d3534d89ae8a1e07&from=wa ll-61259467_13310
http://vk.com/video-61259467_169739531?list=2ffb6c06050aa66e9c&from=wa ll-61259467_13227
http://vk.com/video-61259467_169737366?list=1876ba669d33c25bfc&from=wa ll-61259467_13168
http://youtube.com/watch?v=9uMPGa7RG2g

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in