Citat:
Ursprungligen postat av
Ola Schubert
Vilken planet kommer ifrån själv?
Jag orkade bara med tre minuter av den horribla ryska propagandavideon. Du sätter alltså mer tilltro till sådant
skit än vetenskapligt gjorda opinionsundersökningar?

Bäste Ola! Eftersom jag har utbildats i detta ämne, kan jag nog i detta fall med säkerhet säga, att vetenskapen sitter bara i de regressionsanalyserna som gjorts och inte i något annat.
Var har dessa undersökningar gjort?
-Jo i ett av världens mest korrupta land, under en tid i det landets historia då lögnen är legio, för att kunna säkra närmandet till väst!
Skulle aldrig spilla tid med så vinklade och väl masserade data som denna och inte heller med alla dom andra undersökningarna som gjorts!
Skulle när det gäller presidentvalet t.ex, lika gärna kunna ha flock grymtande grisar som urvalsgrupp och ändå få ett mycket mer ärligt resultat på opinionen i ukraina.
Kolla bara bilderna från presidentvalet valsedlarna låg i buntar i röstlådorna. Klart att med sådan kontroll kommer givetvis valresultatet överensstämma med gjorda opinionsundersökningar.
Kolla bara på hur dom röstar i parlamentet, det är en parodi på en demokrati!
Skulle skjuta sig rejält i foten i fuskandet om dom inte överensstämde. Överensstämmelsen mellan opinionsundersökning och valresultat är ingalunda en garanti för att det gick rätt till.
Eller är du så naiv, att du på fullt allvar tror det fanns något som helst ärligt, rättvist och demokratiskt över detta val?
Är du det så! Återstår bara beklaga sorgen!
Tillbaka till Donbass inslaget.
Jo! Jag sätter mer tilltro till människor som gör en video för att dom bara vill slippa bli mördade och lemlästade av profithungriga och valfuskande psykopater i Kiev!
Ja det tror jag alla dar i veckan!