2014-07-02, 17:33
Medlem
bakskalads avatar
min setup atm: http://eu.battle.net/d3/en/profile/Feeble-2368/hero/42593446

tror ni det är mer värt att byta ut cain's set bonus mot jades?
Dvs IAS 8% mot 500int ?

farmar t6 solo med detta gear, t4 i grupp!

ge mig gärna gear upg tips =)
Citera
2014-07-02, 17:35
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bakskalad

Dvs IAS 8% mot 500int ?

Nu är jag inte någon expert på WD, men varför inte RRoG med både Cains och Jade?
Citera
2014-07-02, 17:47
Medlem
bakskalads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Nu är jag inte någon expert på WD, men varför inte RRoG med både Cains och Jade?

hands har tasker and theo (50% pet attack speed) vilket är Bis och head ska bli mas of jeram som ger mina pet 100% extra dmg, och aughild ger jävligt bra set bonus...

och man måste ju ha minst 2 set items för att ringen ska vara effektiv!
Citera
2014-07-02, 17:53
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
hands har tasker and theo (50% pet attack speed) vilket är Bis och head ska bli mas of jeram som ger mina pet 100% extra dmg, och aughild ger jävligt bra set bonus...

och man måste ju ha minst 2 set items för att ringen ska vara effektiv!

Tja, 1 item från Jade är faktiskt 500 int och en item från Cain's blir ju 8% AS, så där är ju bonusen helt ok redan från 1 item.

Så, i teorin om du inte behöver +3 bonusen från Cains/Jade, så kan du byta ut en Cain item mot en Jade och få det bästa av två världan.

då kan du även byta ut en Aughild item mot t.ex en extra Jade item för 3set bonusen om du behöver manaregen.

Som jag skrev ovan, har inte full koll på WD, så vet inte vad som är BiS överlag.

(Eller vad har du annars för plan för den gula ringen?)
Citera
2014-07-02, 20:21
Medlem
Loxuss avatar
Missar jag nåt nu? För man måste ju ha två set-items för att ringen ska ge effekt?
Citera
2014-07-02, 21:26
Medlem
bakskalads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loxus
Missar jag nåt nu? För man måste ju ha två set-items för att ringen ska ge effekt?

precis de ja mena... så antingen 8% ias eller 500int !

den gula ringen ska bytas ut asap men letar replacement
Citera
2014-07-02, 22:18
Medlem
alienDNAs avatar
Citat:
Tja, 1 item från Jade är faktiskt 500 int och en item från Cain's blir ju 8% AS, så där är ju bonusen helt ok redan från 1 item.

Så, i teorin om du inte behöver +3 bonusen från Cains/Jade, så kan du byta ut en Cain item mot en Jade och få det bästa av två världan.

då kan du även byta ut en Aughild item mot t.ex en extra Jade item för 3set bonusen om du behöver manaregen.

Som jag skrev ovan, har inte full koll på WD, så vet inte vad som är BiS överlag.

(Eller vad har du annars för plan för den gula ringen?)

duuude... du vet mkt väl att rorg kräver minst 2 items
Citera
2014-07-03, 07:39
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loxus

Citat:
precis de ja mena... så antingen 8% ias eller 500int !

den gula ringen ska bytas ut asap men letar replacement

Citat:
Ursprungligen postat av alienDNA
duuude... du vet mkt väl att rorg kräver minst 2 items

Fyfan, vet inte vad jag tänkte på igår när jag skrev ovan. Skyller det på alldeles för mycket på jobbet och helt utbränd hjärna.
Citera
2014-07-03, 10:13
Moderator
^Eazs avatar
Någon som läst något om när PTR ändringarna kommer?
Citera
2014-07-03, 18:44
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
en video: https://www.youtube.com/watch?v=_lqJK0dg8eo

Sinnessjukt!
Ser skoj ut som tusan, jag vägrar testa PTR..
Man ser hur bra/dåligt det är, sen då verkligheten kommer så är det raka motsatsen

Hoppas ni som testat det uppskattar det!
Själv har jag gått till HC nu ett tag, förbaskat spännande efter all tid man lagt på SC, även om jag faller in till SC ibland

HC, körs en Crusader
Citera
2014-07-03, 18:47
Medlem
DiabloWalkss avatar
Citat:

Dvs IAS 8% mot 500int ?

Du behöver inte använda RoRG om du kör med nuvarande setup. Tall Mans Finger rockar, vad du däremot kan göra är att trycka upp din Life on Hit och köra med Leeching Beasts rune på Zombie Dogs, men med det låga healingtal du har nu så gör du nog rätt i att köra Life Link.

Du bör däremot byta ut din gula ring mot Stone of Jordan med Physical damage (lättare sagt än gjort, jag vet ) tog mig över 380 pLVL innan jag hittade min SoJ.

Fortsätt köra med 3 piece Aughild, bonusen är helt fantastisk. Du kan testa byta Cains mot 2 piece Blackthorne dock (10% dmg mot elites och 250 vit).

Det finns lite olika alternativ på Mojos... själv föredrar jag Uhkapian Serpent. Den riktar 25-30% skada du tar mot din Mega Vovve . Bälte: Witching Hour, alternativ Harrington Waistguard.

På det hela ser din gubbe rätt stabil ut. Men varför har du Fetish Army som aktiv skill? Det finns ju inte någon anledning att ha den när du använder Fetish Sycophants? Slopa den och in med Piranhado, du kommer inte att ångra dig!
Citera
2014-07-03, 19:02
Medlem
Citat:

Dvs IAS 8% mot 500int ?

tycker det är lite överflödigt med fetish army skillen eftersom den inte stackar med sycophants passiven, och grave injustice är också lite överflödigt, finns andra skills som är bättre i en pet build

men det är ju bara min personliga åsikt

på item fronten skulle du ju främst behöva ett annat vapen eftersom monarch scepter inte proccar om dina pets får last hitten (om det inte har ändrats), skulle satsa på ett snabbt vapen som ett svärd eller en ceremonial knife

angående cains tycker jag det funkar hyffsat men om du kan få tag på tex. ice climers eller firewalkers + hexing pants skulle jag nog säga att det är bättre
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in