Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-07-02, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Sedan en spruta med alkohol blir väl bara kontaminerat lokalt. Ingen cirkulation i kroppen. Lårblod brukar mätas tror jag, undra om hon visste det?

Är det säkert att LL var död när detta skedde?
Citera
2014-07-02, 16:43
Medlem
afvongreves avatar
Generellt sett kan man väl säga att ni som mördar någon: stycka inte kroppen och sprid ut delarna i skogen! Det är då ni verkligen bevisar att du/ni är mördaren. Om ni ska stycka så se till att gräva så djupt att inte hundar kan känna lukten! Bara ett tips i all välmening.
Citera
2014-07-02, 16:43
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nie
Är det säkert att LL var död när detta skedde?

Det var lite det jag undrade, vet inte vad som framkommit.
Citera
2014-07-02, 16:47
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
Generellt sett kan man väl säga att ni som mördar någon: stycka inte kroppen och sprid ut delarna i skogen! Det är då ni verkligen bevisar att du/ni är mördaren. Om ni ska stycka så se till att gräva så djupt att inte hundar kan känna lukten! Bara ett tips i all välmening.

För att tränad hund inte skall känna kadaverindoft de närmsta ~30 åren krävs nog en så djup grav att ingen människa vare sig hinna eller orka gräva den.
Citera
2014-07-02, 16:54
Medlem
Citat:
För att tränad hund inte skall känna kadaverindoft de närmsta ~30 åren krävs nog en så djup grav att ingen människa vare sig hinna eller orka gräva den.

Jag har fått uppfattningen att hon inte ens försökte gräva ner säckarna. Däremot kan hon hamnat i tidsbrist och planerat verkställa det senare. Nu övertalades hon av JN att ringa polisen istället.

Gissar att en hundnos i JAs lägenhet hade markerat både högt som lågt. Polisen hade nog snabbt plockat in JH.
Citera
2014-07-02, 16:56
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag har fått uppfattningen att hon inte ens försökte gräva ner säckarna. Däremot kan hon hamnat i tidsbrist och planerat verkställa det senare. Nu övertalades hon av JN att ringa polisen istället.

Gissar att en hundnos i JAs lägenhet hade markerat både högt som lågt. Polisen hade nog snabbt plockat in JH.
Varför JH? Snarare JA.
Citera
2014-07-02, 16:57
Medlem
Citat:
Det var lite det jag undrade, vet inte vad som framkommit.

Jag har också funderat över detta. Från början tänkte jag att hon var så stressad att hon agerat helt galet när hon injicerade men jag börjar luta åt att LL faktiskt levde när JH kom tillbaka.

Sen undrar jag om LL haft på telefonen på inspelning eller ringt 112? Det här med information på ett ovanligt sätt tror jag är mer än att JH ringt och angett sig själv. Att en GM talar ut kan väl inte kallas ett ovanligt sätt att få information? Eller så uttrycker sig polisen så om att GM talar ut men det låter konstigt i mina öron.
Citera
2014-07-02, 16:58
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Nu får väl bruden sikta in sig på att bli lesbisk ty några män lär hon inte möta på ett tag
där hon ska sitta och sona sitt avskyvärda, meningslösa brott.
Nåja. Man får korrespondera med folk när man sitter inne, och få besök av folk också. Och hennes i vart fall på somliga bilder klart fördelaktiga utseende kan nog vara tilldragande på en och annan - det ser vi ju bara på det som återges av kommentarer i hennes blogg.

Citat:
Det har varit tal om en kommande skärpning i lagstiftningen som innebär att
livstidsstraff vid mord ska kunna utdömas betydligt oftare än vad som nu är fallet.
Återstår att se hur det blir med den saken.

[b]Rätten till liv är den mest grundläggande av alla rättigheter. Genom att döma ut livstidsstraff för mord oftare skulle samhällets bestämda avståndstagande tydligare markeras. I ett lagförslag som regeringen beslutar att överlämna till riksdagen i dag föreslås därför att livstids fängelse ska dömas ut i betydligt större utsträckning än tidigare. Enligt förslaget kommer livstids fängelse fortsättningsvis dömas ut bland annat i de fall då brottet riktats mot en närstående, brottet har utförts i offrets hem eller begåtts inför ögonen på närstående till offret, till exempel offrets barn.
Bortsett från att lagstiftningen inte har ändrats än - och att jag dessutom personligen anser att det är korkat; anser man att straffen för mord är för mesiga är det bättre att höga maxtiden för tidsbegränsade straff - vill jag påpeka att ingen av de omständigheter som andras i texten ovan är för handen i det här fallet.
Senast redigerad av Hamilkar 2014-07-02 kl. 17:03.
Citera
2014-07-02, 16:59
Medlem
Pippifinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Är det bara jag som undrar om den där lappen mest är ytterligare ett kreativt försök att komma undan? Vadå, jag, svartsjuk på Lollo, nejdå, inte alls, lycka till i ert förhållande bara, om Lollo händelsevis skulle hittas dödad snart så är det absolut inte jag som är skyldig, jag har ju kommit över er bara sååå mycket, typ.

Så har jag också tänkt men är inte en lapp väldigt konstigt, dagens ungdomar skickar väl sms till varandra, dessutom om BO var där och släppte in och såg henne packa ihop sakerna borde hon kunnat hälsa det (ja, om hon nu hade levt vill säga)? JA vet väl vem/vilka som har nycklar till hans bostad och att gärningskvinnan i så fall måste blivit insläppt av BO?
Citera
2014-07-02, 16:59
Medlem
Citat:

Det där med grävandet har jag aldrig läst om i någon tidning. Det verkar ha uppstått i tråden.
Citera
2014-07-02, 17:01
Medlem
Citat:

Mer troligt att hon i detta stadie är i ett läge där hon börjar inse att allt är kört och vill bara bli av med dessa påsar. Därav dess placering.
Citera
2014-07-02, 17:02
Medlem
Citat:
Sedan en spruta med alkohol blir väl bara kontaminerat lokalt. Ingen cirkulation i kroppen. Lårblod brukar mätas tror jag, undra om hon visste det?

Jag har mycket svårt att tro att hon skulle kunna få det där att fungera även om det hade funnits cirkulation i kroppen.
Hon bör ju först veta hur mycket blod som finns i kroppen, för att mängden alkohol som sprutas in ska stå i rätt proportion. Annars så hade det ju sett ut som att tjejen hade supit ihjäl sig.
Dessutom så skulle väl LL jobba den här dagen?
Senast redigerad av Johan71a 2014-07-02 kl. 17:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in