Citat:
Ursprungligen postat av
phaetoon
Det är ok att skämta om invandrare om man själv är invandrare, men inte annars. Precis samma sak gäller feminism och skämt som är kopplade till feminism/kvinnor.
Du verkar insatt. Kan du rangordna offerordningen för mig och förklara mer exakt hur reglerna ser ut för vem som får mobba vem och vem som inte får mobba vem.
Att en vit, medelålders, heterosexuell man inte får mobba någon men att alla får mobba honom vet jag. Han uppfyller alla 4 punkterna för en som bara ska hålla käft och ta emot.
Jag är mer intresserad av rangordningen mellan typ en negerbög och en vit, heterosexuell feministkvinna. Vem har mest martyrpoäng av dem? Den ena är ju både härligt "rasifierad" och underbart gay, men han är ju trots allt ett manssvin. Den andra kan spela kvinnokortet men att hon är skamligt vit kan hon ju inte komma ifrån, och äckelnormativt straight är hon dessutom. Vem vinner där?
Vad jag är ute efter är om det finns nån kränkthetsformel man kan gå efter här. Att mest kränkt vinner det har vi nog alla förstått, men vad är rangordningen?