2014-07-02, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av satfleesk
Näthatade de pga hen var man eller för att hen gjorde knäppa saker? Oavsett verkar det vara himla taskig stämning bland UFarna.
En del feminister vill att män ska ta ett steg tillbaka och vara tysta. Det här är kvinnornas kamp, inte männens. Män är privilegierade och aldrig kan förstå det utanförskap och förtryck som kvinnor upplever.

Det är ok att skämta om invandrare om man själv är invandrare, men inte annars. Precis samma sak gäller feminism och skämt som är kopplade till feminism/kvinnor. Lucas dömdes avsevärt mycket hårdare just för att hen var av manligt kön, då allt han skrev tolkades med mans- och patriarkalkritiska glasögon.
Citera
2014-07-02, 01:21
Medlem
JPs avatar
http://www.svtplay.se/klipp/2159455/dagens-panel-nathatet

Fyra högt uppsatta mediapersonligheter diskuterar näthat i 21 minuter i Almedalen utan att, med ett ord, nämna att en man just har tagit livet av sig som en trolig konsekvens av näthat. Kan det ha att göra med att hatet/hånet/mobbingen/utfrysningen kom ifrån feministiskt håll? Man pratade dock om rasistiska påhopp från högern.
Senast redigerad av JP 2014-07-02 kl. 02:20.
Citera
2014-07-02, 02:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JP
http://www.svtplay.se/klipp/2159455/dagens-panel-nathatet

Fyra högt uppsatta mediapersonligheter diskuterar näthat i 21 minuter i Almedalen utan att, med ett ord, nämna att en man just har tagit livet av sig som en trolig konsekvens av näthat. Kan det ha att göra med att hatet/hånet/mobbingen/utfrysningen kom ifrån feministiskt håll? Man pratade dock om rasistiska påhopp från högern.

Kausaliteten är inte solklar direkt. Vore märkligt att börja diskutera det offentligt på så lösa grunder.
Citera
2014-07-02, 02:55
Medlem
JPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plastkork
Kausaliteten är inte solklar direkt. Vore märkligt att börja diskutera det offentligt på så lösa grunder.
Det har du rätt i och det vore smaklöst att klafsa runt i den tragedin så offentligt, så det var rätt gjort. Frågan är dock om de hade gjort det rätta och avstått detta om det hade gällt ett annat ungdomsförbund.
Citera
2014-07-02, 04:19
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schizofrenen
Hur kommer F! bemöta det faktum att deras ungdomsförbund har blod på deras händer?

Det är en mans blod och män är svin så det är inget som upprör dem.
Citera
2014-07-02, 08:55
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av phaetoon
Det är ok att skämta om invandrare om man själv är invandrare, men inte annars. Precis samma sak gäller feminism och skämt som är kopplade till feminism/kvinnor.

Du verkar insatt. Kan du rangordna offerordningen för mig och förklara mer exakt hur reglerna ser ut för vem som får mobba vem och vem som inte får mobba vem.

Att en vit, medelålders, heterosexuell man inte får mobba någon men att alla får mobba honom vet jag. Han uppfyller alla 4 punkterna för en som bara ska hålla käft och ta emot.

Jag är mer intresserad av rangordningen mellan typ en negerbög och en vit, heterosexuell feministkvinna. Vem har mest martyrpoäng av dem? Den ena är ju både härligt "rasifierad" och underbart gay, men han är ju trots allt ett manssvin. Den andra kan spela kvinnokortet men att hon är skamligt vit kan hon ju inte komma ifrån, och äckelnormativt straight är hon dessutom. Vem vinner där?

Vad jag är ute efter är om det finns nån kränkthetsformel man kan gå efter här. Att mest kränkt vinner det har vi nog alla förstått, men vad är rangordningen?
Citera
2014-07-02, 09:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx
Du verkar insatt. Kan du rangordna offerordningen för mig och förklara mer exakt hur reglerna ser ut för vem som får mobba vem och vem som inte får mobba vem.

Att en vit, medelålders, heterosexuell man inte får mobba någon men att alla får mobba honom vet jag. Han uppfyller alla 4 punkterna för en som bara ska hålla käft och ta emot.

Jag är mer intresserad av rangordningen mellan typ en negerbög och en vit, heterosexuell feministkvinna. Vem har mest martyrpoäng av dem? Den ena är ju både härligt "rasifierad" och underbart gay, men han är ju trots allt ett manssvin. Den andra kan spela kvinnokortet men att hon är skamligt vit kan hon ju inte komma ifrån, och äckelnormativt straight är hon dessutom. Vem vinner där?

Vad jag är ute efter är om det finns nån kränkthetsformel man kan gå efter här. Att mest kränkt vinner det har vi nog alla förstått, men vad är rangordningen?
Den som behöver fråga är automatiskt allra längst ned i rangordningen. Alla andra som agerar efter lukten av rädsla är ovanför.Den som skiter i allt och alla och ser "principen" som högsta värde är då högst i rang.Det som är "principiellt" viktigt är att hävda just "principen". Cirkeln sluts.Spiralen snurrar och mal ned allt eventuellt motstånd till en mening:-"Du är emot SAKEN" (fittan,negern,sverigedemokraten,miljön osv) vilket påstås bevisas av det argumenterande som personen i sin naivitet trodde skulle vara möjligt i en demokratisk ordning...

-ismer dödar demokrati.
Citera
2014-07-02, 10:41
Medlem
blowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx

Det är en inte helt ovidkommande debatt som tagits upp i MoJ vid ett antal tillfällen.

Vad jag kommit fram till är att det inte är så linjärt som man hade hoppats, utan något som varierar över tid. Allt eftersom att bögar blivit mer accepterade har det blivit mindre gångbart att utmåla dem som offer. Invandrare har legat på topp länge, men jag gissar att även det är ett mättat ämne snart. Kvinnokampen har nog något år kvar innan intresset helt brunnit ut, och då ska det bli mycket intressant att se vad som kommer härnäst. Kanske gör de handikappade comeback som blivit lite bortglömda sedan den hysteriska jakten på platser och bolag som inte var handikapsanpassade för några år sedan. Kanske kommer bögen tillbaka. Jag gissar att det är dags för de transsexuella hensen att få en ordentlig släng av skopan, de har bara fått snyfta runt i periferin, men känns som att de är på stark uppgång.

Spännande tider! En sak är då alltid säker – kulturmarxismen går alltid finna där konflikten grupper emellan blir som störst. Det är helt ointressant att tycka synd om någon om det inte gynnar det politiska målet...
Citera
2014-07-02, 11:05
Medlem
utomlandsJPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shaytansson
Hur vi får stopp på det dödliga feministiska näthatet. Någon som har några bra idéer?

Ska man vara petig ar det val "dodsfeminister" om man foljer gammelpressens namngivande. Eller, pragmatik, eftersom hen dott som direkt orsak.

Till skillnad mot dodsnazisterna. Ironiskt, kan tyckas, den dar festen for karlek Fi ska vara. (referens)

Naja, BOT:

Man bor val anlita nan slags grupp som kan ta reda pa namn. Kanske folja efter dom. Angripa dom pa jobbet. Hana Fi anhangare pa tv.
Citera
2014-07-02, 12:04
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JackTraven
Hurdå? Rätt så stor skillnad på att ha minsta kritiska åsikt gällande Sveriges invandringspolitik(ej ok att yppa) än att hata man(skall nämnas högt och ofta).

Hade ett annat ungdomsförbund MÖRDAT någon hade ju media haft det som förstasidenyhet.
Skulle F!: sexism vara värre än SD främligsfientlighet - ja kanske, det är nog snarare Svenskarnas parti man skall jämföra med.
Citera
2014-07-02, 12:21
Medlem
Alltså är det inte väldigt konstigt att inte EN ENDA av mainstream medierna tar upp det här fallet?

kan ni tänka er hur det sett ut om SDU hade mobbat en invandrarmedlem så han tog livet av sig? Det hade fan blivit löpsedlar, mittuppslag, SVT dokumentärer och manifestationer in absurdum.

Enligt gammelmedia är alltså den döde transans liv inte värt ens en notis pga deras politiska ståndpunkter. Fyfaaaan för sånt, hoppas Helin, Mattsson, etc går en riktigt grym död till mötes.

Kom att tänka på en film där en brud blir våldtagen av en 3-4 män (bl.a. en snut) ute i en skog. Sen hämnades hon på dom en o en på de mest plågsamma sätt möjliga. Nåt sånt hade jag velat se alla aftonbladet,expressen,svt chefer utsättas för.
Citera
2014-07-02, 12:27
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negerman
Alltså är det inte väldigt konstigt att inte EN ENDA av mainstream medierna tar upp det här fallet?

kan ni tänka er hur det sett ut om SDU hade mobbat en invandrarmedlem så han tog livet av sig? Det hade fan blivit löpsedlar, mittuppslag, SVT dokumentärer och manifestationer in absurdum.

Enligt gammelmedia är alltså den döde transans liv inte värt ens en notis pga deras politiska ståndpunkter. Fyfaaaan för sånt, hoppas Helin, Mattsson, etc går en riktigt grym död till mötes.

Kom att tänka på en film där en brud blir våldtagen av en 3-4 män (bl.a. en snut) ute i en skog. Sen hämnades hon på dom en o en på de mest plågsamma sätt möjliga. Nåt sånt hade jag velat se alla aftonbladet,expressen,svt chefer utsättas för.

Som sagts innan, det ar def. inte klart varfor. Vi har (tyvarr) massor av sjalvmord arligen som aldrig namns i media. Det racker att vissa grupperingar tagit pa sig att spela hjalte for Lucas, vars ideologi var sa langt ifran dom det gar att komma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in