Citat:
Ursprungligen postat av
Literal

Ni följer inte reglerna som avtalas.Yttrandefriheten som utlovas stryps med motiveringen att det är admins forum . Admin får alltså radera inlägg och censurera och det är kränkande.
Jag blir mer och mer övertygad om att du trollar, detta är bara för dumt. Men okej:
Du hävdar att det finns ett avtal. Fine: Vilka explicita utfästelser har ägaren till forumet/webbsidan eller vad man nu väljer att kalla det gjort i avtalstexten? Står det något om att Admins beslut kan överprövas av en folktribunal bestående av särskilt griniga medlemmar? Står det något om att man ska få tre trisslotter med posten om admin inte korrigerar ett beslut
som man själv anser står i strid med reglerna? Står det att man får komma och kissa på admin om han varit särskilt dum?
Vad jag kan se står det ingenting. Visst har vi ingått ett avtal genom att bli medlemmar, men motparten har inte utfäst sig till något speciellt. Han äger forumet och i enlighet med äganderättens grundprinciper så får han göra vad han vill med det. Precis som jag har rätt att köra ut en gäst vars åsikter jag inte gillar från mitt vardagsrum (analogt med ett tidigare exempel). Forumets uttalade syfte och reglerna bör ses som en avsiktsförklaring och alla i tråden begriper att om man skulle börja tillåta mängder av godtyckliga avvikelser från reglerna så skulle det skada forumets image allvarligt. Det är väl ganska uppenbart att ett av skälen till att Admin rekryterar en så bred och brokig skara personer till mods är att han vill balansera och förebygga "åsiktsmoderering" till varje pris.
Alla OT-beslut kan inte motiveras i detalj, det ligger i sakens natur. Du är inte nöjd med motiveringen i det här fallet, men du får lov att acceptera att sista instans har yttrat sig och sluta kvälja dom. Som en domare i amerikanska HD en gång sa: Vi är inte sista instans för att vi är ofelbara, utan ofelbara för att vi är sista instans.
Sug in det och gå ut i solen istället för att fortsätta sitta här och slösa din och andras tid på improduktivt gnäll.