2014-07-01, 22:25
Medlem
Literals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Fast nej, FB är en hemsida som innehåller ett forum.
Hur svårt ska det vara?
Det är det inte! Det är ett forum som avtalar med sina medlemmar.
Hemsida kan vara företag, organisationer, kommuner eller fysiska personer som informerar besökare.
2014-07-01, 22:29
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Literal
Det är ett avtal eftersom villkoret för medlemskapet är att man har läst och accepterat reglerna. Det gäller som ett avtal.

Jag blev medlem utan att läsa reglerna så nej det är inget avtal, och jag förstår inte vad detta tramsade har med ämnet att göra!
2014-07-01, 22:43
Medlem
lamehaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hestapo
Jo, vi medlemmar har de rättigheter som regelverket påbjuder annars faller hela idén med Flashback och det är Admins avlönade ansvar att se till att så sker.

Att du lamehater och stOckis m.fl. vill leva i den förvissningen att ni är totalt rättslösa och vilar i Admins händer på forumet är era problem men gör det inte till andra användares livsåskådning.

Det har ingenting med livsåskådning att göra, det är så det fungerar. Flashback är inte en del av vårat vardagliga samhälle där du har rättigheter. Du befinner dig på en hemsida ägd av någon annan, några "rättigheter" har du inte. Admin och moderatorerna försöker uppehålla regelverket ändå, som tur är, och det är därför de allra flesta av oss faktiskt är här.

Att du och Literal inte förstår att det helt enkelt är såhär det fungerar är ju ert problem, men det måste vara svårt att förneka en realitet. Några avtal skrivs inte och några rättigheter har vi inte.
2014-07-01, 22:49
Medlem
lamehaters avatar
Citat:
Nej,du har helt fel.
Admin har ingen hemsida som heter FB.
FB är ett forum med medlemmar och inte någons hemsida!Du förstår väl skillnaden mellan en hemsida och ett forum?
På FB är innehållet just inläggen, en sida som fungerar som ett nätverk. [ Användargenererat innehåll]

Är du dum i huvudet? Du tror att t.ex. reddit ägs av användarna på forumet och att admin därför inte har rätten att göra vad fan de vill? Det är DERAS forum, oavsett vad medlemmarna tycker. FB är inte någonting som bara existerar, det drivs och ägs av någon som därmed har rätten att sköta sidan på det vis de önskar.

Om du säljer kläder till en second-hand butik, tror du att du och alla andra som har sålt sina kläder och prylar har någon form av bestämmanderätt därefter? Där är det ju så att butiken drivs av någon men till stor del består av saker och ting som någon gång har kommit ifrån andra personer (alltså medlemmar i mitt exempel).

Du betalar inget för att få vara här på FB. Du skriver inlägg för att du vill. FB har inget ansvar för dig och du har inga rättigheter, det är bara att gilla läget.
2014-07-01, 23:50
Medlem
helveteskyrkas avatar
Citat:
Hemsida kan vara företag, organisationer, kommuner eller fysiska personer som informerar besökare.

Vad har du för rättigheter om admin bestämmer sig för att radera hela forumet för alltid?
Admin = Flashback
Moderatorer = flashbacks konstaplar
Användare = du och jag
2014-07-01, 23:54
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ok, vad står det i "avtalet" om Flashbacks (admins) skyldighet eller användarnas rättigheter?
2014-07-01, 23:59
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Jag blev medlem utan att läsa reglerna så nej det är inget avtal, och jag förstår inte vad detta tramsade har med ämnet att göra!

Fast det måste du förstå själv, att det inte fungerar så.

Ett avtal blir inte ogiltigt bara för att du är för korkad att läsa det.
Prova det annars vid nästa större affär du gör, mobilköp eller något, vänd dig sedan till försäljaren och säg att reglerna inte gäller dig då du inte läste avtalet och därmed inte behöver betala något eller vad fan som
2014-07-02, 00:16
Medlem
Literals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Du har rätt men medlemskapet gäller fortfarande som ett avtal.
Detta eftersom du informeras om regelverket.
2014-07-02, 00:23
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Att Trams och OT inte bör skrivas under samma regel, utan istället delas upp i två separata regler.
Men Trams är väldigt subjektivt och utan anvisningar kan det användas som en bra ursäkt.
Ibland kan inlägg som haft hög relevans till tråden raderats med motiveringen trams och OT. Det behöver inte alltid bero på innehållet, det kan vara atmosfären/debattklimatet som avgör den saken. Men även så moderatorns aktiva deltagande som skribent och hans/hennes med tiden blindhet för hur övriga i tråden påverkas.

Nu hoppas jag moderatorer verkligen diskuterar ovan punkter istället för att anklaga TS för diverse saker.

Hahahaha totalt klockrent och jag har inte tänkt på det att själva ordet trams ger en modertor rätten att själv avgöra vad moderatorn tycker är trams och det blir då allt som denne moderatorn inte håller med om är trams för moderatorn hahahahahaaaaa

Otroligt klockren observering!

Jag har bara kännt åsiktsförtrycket men aldrig tänk på att det som leder till åsiktsförtryck kanske ligger där i själva ordet trams för vad som är trams är väldigt olika människor imellan.

Mvh
Senast redigerad av KungPungPat 2014-07-02 kl. 00:37.
2014-07-02, 00:25
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Du har rätt men medlemskapet gäller fortfarande som ett avtal.
Detta eftersom du informeras om regelverket.
Regelverket berättar vilka krav som ställs på användarna, men var kommer rättigheterna in i det "avtalet"? (med undantag för 1.06 då, som är en rättighet regelverket medger)
2014-07-02, 00:27
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
[...]
Kan jag skriva det här i?

Mvh
Nej, du ska följa anvisningarna som står här:
(FB) Jag vill klaga på en moderator/ett beslut av en moderator
2014-07-02, 00:32
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gason
Nej, du ska följa anvisningarna som står här:
(FB) Jag vill klaga på en moderator/ett beslut av en moderator

tusen tack för det..

Flashback är så stort det ä svårt att hitta!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in