Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-07-01, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
Misshandel som gick snett ? Det var ju arets underdrift.
Hammare i skallen ? Check
Knivhugg ? Check
Injicera alkohol ? Check
Styckning ? Check

Och du ifragasatter om hon ar en mordare ? Ja jisses.

Även om det skulle ha varit en misshandel som gick snett så har hon dödat Lovisa och är en mördare.
Citera
2014-07-01, 21:17
Medlem
Citat:
Seriost, har vi 21 ouppklarade styckmord i Sverige ? Det later ju sanslost mycket.

I september 2013 hade aftonbladet PLUS en artikel eller så om det, 21 olösta styckmord och 55 kända styckmord sen i början av förra seklet.

Jag kan tyvärr inte länka då jag inte har aftonbladet PLUS men om man googlar så ser man det.
Citera
2014-07-01, 21:18
Medlem
BillBasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nie
Du tycker inte att det är hemskt om din mördade anhöriga blir styckad.

Att sen dra fram att de som jobbar i vården och gör i ordning döda inför deras sista vila och jämföra det med att stycka folk är faktiskt lite rubbat. Och inte så lite heller.

Som sagt, nej, jag anser att en död kropp är som vilket annat objekt som helst. Styckningen blir således inte riktad mot min anhörige, för denne finns inte längre. Jag är dock fullt medveten om att detta inte är ett vanligt synsätt.

När det gäller kopplingen till anställda inom vården så tolkade jag det som att Snobb använde detta för att belysa att man kan se på döda kroppar på olika sätt, och kanske särskilt i olika situationer. Hen nämnde ju också olika kulturers syn på avlidna och hur dessa ska hanteras.
Citera
2014-07-01, 21:20
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Är det ingen mer än jag som tror att Jonna kommer att bli friskförklarad i RPU:n och därför kan dömas till fängelse?

Jag tror också på fängelse, tror det ska rätt mycket till innan det bli vård.

Mattias Flink dömdes ju till fängelse trots sin psykos t ex.
Citera
2014-07-01, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nie
Jag anser att det är konstigt att hon inte under den tiden hon varit ute med hundarna och kört bil och vad hon nu gjorde inte insåg att hon inte skulle klara av att såga itu en död kropp i delar är konstigt. För mig framstår det som konstigt att komma fram till efter flera timmar att hon vill såga en död kropp i delar.

Jag tycker att ditt resonemang är konstigt. Du tycker att det är konstigt att Jonna inte kom fram till att hon inte skulle klara av att såga itu en död människa. Uppenbarligen ansåg Jonna att hon skulle klara det (vilket hon bevisligen gjorde) och då behövde hon inte tänka att hon inte skulle klara det.
Citera
2014-07-01, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BillBass
Dusch eller någon form av skydd, säkert. Jag får för mig att blodmängden inte var så stor. I alla fall lämnas det öppet för tolkning i den här artikeln från Aftonbladet:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19119053.ab

Kan ha fel, men jag tror att det här är första artikeln där det nämns. Sen har tröjan blivit "blodig" i tråden (eventuellt i någon efterföljande artikel också).

Nej det har nämnts i mer än en artikel.
Citera
2014-07-01, 21:25
Medlem
Citat:
Jag tycker att ditt resonemang är konstigt. Du tycker att det är konstigt att Jonna inte kom fram till att hon inte skulle klara av att såga itu en död människa. Uppenbarligen ansåg Jonna att hon skulle klara det (vilket hon bevisligen gjorde) och då behövde hon inte tänka att hon inte skulle klara det.

Jag tycker att det är konstigt att man efter ha haft tid att tänka på saken kommer fram till att man ska stycka en kropp.

Om du tycker det är en naturlig tanke så får den stå för dig. Om du känner att det Jonna gjorde inte var konstigt så är det helt okej att du tycker så.
Citera
2014-07-01, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhichWitch
Jo jag tror faktiskt att hon kommer få fängelse. Jag tror inte hon lider av någon allvarlig psykisk sjukdom utan dessvärre har varit ganska klartänkt i detta. Det är på något sätt ruggigt genomtänkt allting, sen har det havererat på slutet av okänd anledning. Kanske klarade hon inte att hålla skenet uppe när adrenalinet började gå ner. Ingen aning.

Jag tror snarare att hon egentligen angav sig själv för att hon visste att hon inte skulle komma undan, om Lovisa varit försvunnen hade man börjat granska och förr eller senare hade man förhört Jonna, då hade det säkerligen framkommit av JA´s grannar att hon setts smyga utanför huset och att hon ringt på en av dem och bett om ursäkt för oväsen. Hon bodde tillsammans med JN och hade nog inte direkt någonstans att fly.

Hon fick gjort det hon ville göra så nu har hon fått ro och slipper gå och tänka på att göra det så hon gav upp och försöker få det till vållande istället.
Citera
2014-07-01, 21:30
Medlem
Var är Quarrel när man behöver honom??

Jag funderar på en sak: Många snackar om "Jag tror det blir dråp då jag inte tror det var planerat" osv.

Om jag inte har helt fel så sitter det massvis med personer dömda för mord trots att gärningen i sig inte varit planerad, det finns någon som även dömts för "XXX borde ha insett att om man gör så och så så kan det leda till döden" osv.

Vi har inte som i USA med 1: degree murder, 2:degree murder osv....
Citera
2014-07-01, 21:34
Moderator
OYs avatar
Citat:
" Mischa Thu 26 Jun 23:49
Det var väldigt dåligt gjort men alla har vi begått något misstag nån gång, måste bara säga DAMN vad du är HET girl!!"

Visste man inte battre sa skulle man kunna tro att Jonna snattat en chokladkaka pa ICA.
Det maste nog fanimig vara forsta gangen jag hor att mord och styckning kategoriseras som "misstag".

Obetalbart.

Vem är den här Mischa, någon som vet?
Citera
2014-07-01, 21:35
Medlem
WhichWitchs avatar
Citat:
Jag tror snarare att hon egentligen angav sig själv för att hon visste att hon inte skulle komma undan, om Lovisa varit försvunnen hade man börjat granska och förr eller senare hade man förhört Jonna, då hade det säkerligen framkommit av JA´s grannar att hon setts smyga utanför huset och att hon ringt på en av dem och bett om ursäkt för oväsen. Hon bodde tillsammans med JN och hade nog inte direkt någonstans att fly.

Hon fick gjort det hon ville göra så nu har hon fått ro och slipper gå och tänka på att göra det så hon gav upp och försöker få det till vållande istället.

Ja, det är fullt möjligt. Men varför liksom ta sej igenom både styckning, skådespeleri och dumpning av kroppsdelar. Hon måste ju haft en plan med att åka till jobbet, ge sej tillkänna hos grannar, skriva lappar, flytta bilar etc. Så att hon gav upp så fort är ändå förvånande för mej. Om syftet från början nu var att döda BO så var det ju redan avklarat innan hon återvände med sågen och stökade runt med allt annat.
Citera
2014-07-01, 21:35
Medlem
Citat:
Var är Quarrel när man behöver honom??

Jag funderar på en sak: Många snackar om "Jag tror det blir dråp då jag inte tror det var planerat" osv.

Om jag inte har helt fel så sitter det massvis med personer dömda för mord trots att gärningen i sig inte varit planerad, det finns någon som även dömts för "XXX borde ha insett att om man gör så och så så kan det leda till döden" osv.

Vi har inte som i USA med 1: degree murder, 2:degree murder osv....

Om man haft uppsåt att döda så spelar det ingen roll om man planerat det eller inte.

Och om mördandet dragit ut på tiden från hammarslaget i bakhuvudet och injicerande av alkohol många timmar senare och att hon dödat henne sen så låter det som att det skulle kunna bli frågan om livstid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in