2014-06-30, 12:34
Medlem
BootyLuvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majorapa
Varför köper ni massa singleplayerspel när man kan tanka dem gratis?
För att jag inte orkar hålla på med piratkopierade spel längre. Bara en sådan sak som att alla patchar, DLCs etc uppdateras automatiskt utan krångel är grymt skönt. Inget jaga knäckta patchar, behöva oroa sig för om någon fjunig fjortis lagt in virus i just den torrent man tittar på etc etc.

Känns dessutom bra att stödja speltillverkarna, speciellt de på indie-fronten.
Citera
2014-06-30, 12:43
Moderator
^Eazs avatar
Citat:

Jag piratkopierar inget numera (utöver filmer/serier, men hade gärna betalat för det med om det fanns en bra plattform för det).

Enligt Steam Calculator så har jag 257 spel på steam till ett värde av €2801,16

Nu har jag köpt många av de spelen på g2play så har inte fullt betalat så mycket.
Citera
2014-06-30, 13:41
Medlem
Autoziones avatar
Citat:
Indiestudios behöver allt stöd de kan få, att piratkopiera deras spel känns för mig verkligen som en stöld då deras marginaler är väldigt små. Steam är dessutom det enklaste sättet som finns att organisera sitt spelande med. Bara att betala, tuta och köra. Detta gör det lätt värt de 30 spänn per spel jag betalade nu under rean.
Citera
2014-06-30, 13:41
Medlem
majorapas avatar
Det känns bara som att folk köper en massa spel på Steam i onödan. Kanske för att tjänsten är så pass bra och framförallt bekväm samt väcker ens samlarinstinkt, man vill fylla ut sitt spelbibliotek så att man kan använda det "någon dag" trots att man bara kommer spela en bråkdel av spelen.
Ungefär som kvinnor som äger 200 par skor. Det är ju exakt samma beteende, när det är rea blir de galna och konsumerar överdrivet mycket.

Om man tankar sina spel samlar man inte på sig utan man tankar ju bara det man använder. Om man inte gillade något avinstallerar man det bara. Sen om man älskade ett spel kan man ju köpa det på Steam för att stödja utvecklarna. Att folk bara köper och köper massa skit som de sedan inte använder är nog bra för utvecklarna och PC-marknaden generellt men kanske inte lika bra för det betalande individen.

Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Enligt Steam Calculator så har jag 257 spel på steam..

Och hur många av dessa spelar du/har spelat?
Senast redigerad av majorapa 2014-06-30 kl. 13:46.
Citera
2014-06-30, 13:45
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Och hur många av dessa spelar du/har spelat?

Hehe, enligt Steam Calculater är det 83 jag inte spelat

Sen visst, vissa har varit delar av bundles osv, men de spel jag faktiskt köper (och inte får med som bonusar), tenderar jag att spela.

Dock, som jag skrev, köpte bara två spel på steam-rean eftersom inget annat intresserade mig, så köper faktiskt inte för köpandets skull.

Edit: Ska sägas att när jag var yngre (och fattigare) så piratade jag mycket, men nu har jag råd att lägga ett par hundra euro i månaden på spel om jag känner för det, och då gör jag hellre det.
Citera
2014-06-30, 16:16
Medlem
Sista rekommendationerna för denna gång: https://www.youtube.com/watch?v=ltdD3860KtE
Citera
2014-06-30, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BootyLuv
På tok för mycket. Har inga exakta siffror, men över 50 spel har det blivit. Många av dem var dock billiga indie-spel och en del gamla klassiker jag ännu inte hade på Steam (som t.ex. Kotor II) så jag tror inte totalsumman sprungit iväg alltför mycket...

Men det är nog tur jag fick tillbaka bra på skatten

Du kan se din steam purchase historia, klicka på ditt nick´s konto->kontouppgifter, upp i vänstra hörnet.

Citat:

För stödja bra spelutvecklare. Jag skulle aldrig köpa spel som kostar 599kr för ett Call of Duty kopia eller EA sportspel som ser likadana ut som året före och dyra DLCs som borde vara gratis t.ex battlefield 3,4 DLC med banor som EA sugar pengar ur BF-spelarna. Då jag piraterar hellre. Jag är jättesugen på Elder Scrolls Online och kommande WoW expansionen Warlords of Draenor men de kostar 500kr för expansionor sen vi har månadskostnad på 100+...aldrig att jag köper expansionor till det pris.

Därför Steam är bra, där man kan köpa alla olika spel som inte finns i alla spelbutiker till vettiga priser med 100% support. Jag handlar endast på steam reor, för max 200kr (300-400kr i speciella fall).

Du då? Är du en fattig student så du piraterar? Jag piraterade en del när jag var student och nu jag har råd med spel och handlar på reor för få mer pang för the buck.
Citera
2014-06-30, 17:04
Medlem
Copterss avatar
Citat:
Jag är trött på allt jävla bök med crackar, serienummer, filer som är trasiga och versioner som inte fungerar, rädsla för virus, patchar man inte får tillgång till och dessutom finns alltid risken att du kan åka dit på det men framför allt så slipper man alla förbannade ratiosystem. När man sedan kan komma åt spel på steam till ett relativt lågt pris så finns det inga fördelar med att ladda ner längre.
Citera
2014-07-01, 09:30
Medlem
BootyLuvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hs187
Du kan se din steam purchase historia, klicka på ditt nick´s konto->kontouppgifter, upp i vänstra hörnet.
Jorå det har jag koll på, är väl mest det att jag inte orkar sammanställa allt. Det är som sagt ganska många poster i köphistoriken
Citera
2014-07-01, 10:31
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BootyLuv
Jorå det har jag koll på, är väl mest det att jag inte orkar sammanställa allt. Det är som sagt ganska många poster i köphistoriken

Här kan du kolla: http://steamdb.info/calculator/
Citera
2014-07-01, 20:14
Medlem
chessjamts avatar
Känns kanske lite okänsligt såhär efter Steams summer sale men, när blir nästa rea på Steam, någon som vet? Brukar de ha höst-rea?
Citera
2014-07-01, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chessjamt
Känns kanske lite okänsligt såhär efter Steams summer sale men, när blir nästa rea på Steam, någon som vet? Brukar de ha höst-rea?

Höst, vinter, vår och sommar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in