2014-07-01, 14:34
Medlem
har inte sett alla Belgiens matcher i VM men angående Lukaku så känns det som han nu exposeas för sin bristande teknik och dåliga förstatouch, något som en del chelseafans vetat om länge mitt i alla hyllningar. men såklart så länge en anfallare gör mål e allt frid o fröjd...

om han har ett fortsatt dåligt VM borde han lånas ut nästa säsong annars blir det en värdeminskning på marknaden
2014-07-01, 14:35
Medlem
Alligator_Gundes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaGoose
tjänstefel att ta tillbaka Courtois och låta honom sitta på bänken. finns inga skäl att inte sälja Cech förutom sentimentala. kan fortfarande få en del deg för honom.

sagt det här i 2-3 år nu och ser inget som får mig att ändra mig

Vore taktiskt rätt också, så det inte sker om 2-3 år samtidigt som en ny backlinje ska formeras.
2014-07-01, 15:13
Medlem
IfIWereAGirls avatar
Demba Ba har sedan tidigare gått ut och sagt att han vill lämna, bara en tidsfråga innan det blir klart med ny klubb.
2014-07-01, 15:14
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaGoose
tjänstefel att ta tillbaka Courtois och låta honom sitta på bänken. finns inga skäl att inte sälja Cech förutom sentimentala. kan fortfarande få en del deg för honom.

sagt det här i 2-3 år nu och ser inget som får mig att ändra mig

Citat:
Ursprungligen postat av Alligator_Gunde
Vore taktiskt rätt också, så det inte sker om 2-3 år samtidigt som en ny backlinje ska formeras.

Fast frågan är om det inte är bra att vara andra keeper ett år, att se hur Chelseaförsvaret arbetar, hur de kommunicerar osv istället för att slängas in.

Sen, hur är Courtois engelska?
2014-07-01, 15:19
Medlem
Alligator_Gundes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Fast frågan är om det inte är bra att vara andra keeper ett år, att se hur Chelseaförsvaret arbetar, hur de kommunicerar osv istället för att slängas in.

Sen, hur är Courtois engelska?

Möjligt att det hade varit det bästa i det långa loppet för honom och CFC. Dock känns det svårt att motivera en så pass ung man att gå från ligatitel och CL-final till en bänk under en säsong.

Med en ung man menade jag att han själv kanske inte förstår syftet med det osv.

Sen ska väl det vägas mot den matchträning som missas.

Ett riktigt lyxproblem Chelsea har där för övrigt
2014-07-01, 15:26
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Möjligt att det hade varit det bästa i det långa loppet för honom och CFC. Dock känns det svårt att motivera en så pass ung man att gå från ligatitel och CL-final till en bänk under en säsong.

Med en ung man menade jag att han själv kanske inte förstår syftet med det osv.

Sen ska väl det vägas mot den matchträning som missas.

Ett riktigt lyxproblem Chelsea har där för övrigt

Tja, säger som jag skrev tidigare, säger de åt honom att "Du kommer få cupmatcherna, vissa CL matcher (e.g. när gruppen är säkrad osv) och några ligamatcher det här året, nästa år är du första keeper" så tror jag det nog räcker.

Ger man honom då också några reservmatcher över detta så är det självfallet bra.

Jag tyckte t.ex de Gea kändes skakig när han blev inslängd som första keeper, och det skyller inte enbart på honom utan det krävs ett förtroende och kommunikation mellan målis och försvar.

Men som du skrev, det är ett lyxprobrel att ha två av världens bästa målvakter i ett lag
2014-07-01, 15:33
Medlem
Alligator_Gundes avatar
Citat:
Tja, säger som jag skrev tidigare, säger de åt honom att "Du kommer få cupmatcherna, vissa CL matcher (e.g. när gruppen är säkrad osv) och några ligamatcher det här året, nästa år är du första keeper" så tror jag det nog räcker.

Ger man honom då också några reservmatcher över detta så är det självfallet bra.

Jag tyckte t.ex de Gea kändes skakig när han blev inslängd som första keeper, och det skyller inte enbart på honom utan det krävs ett förtroende och kommunikation mellan målis och försvar.

Men som du skrev, det är ett lyxprobrel att ha två av världens bästa målvakter i ett lag

Mycket möjligt att sånna överenskommelser kan locka.

Ang De Gea var han skakig till en början och lite klen i luftrummet. Men i år var han en av Untiteds bästa spelare (kanske inte säger jättemycket tyvärr) och det är nog tack vare mycket matcher.
2014-07-01, 15:39
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Mycket möjligt att sånna överenskommelser kan locka.

Ang De Gea var han skakig till en början och lite klen i luftrummet. Men i år var han en av Untiteds bästa spelare (kanske inte säger jättemycket tyvärr) och det är nog tack vare mycket matcher.

Ja, nu tycker jag De Gea har växt in i rollen, men det jag ville ha sagt är att det nog hade varit bättre att ha en säsong som andra keeper då keepers är djävligt utsatta, dels för att ett misstag från deras sida ofta innebär mål, sedan blir de ofta utpekade som den felande länken etc.

Att då få ett år på sig att lära sig hur klubben spelar, hur de kommunicerar, få ett gäng matcher under bältet (ofta då också mot sämre lag i början av cuperna), för att bygga upp självförtroendet men även förtroendet mellan backlinjen och keeper.

Och som jag skrev, lägger inte all den skulden på De Gea heller, utan skulden ligger på honom och försvaret.
2014-07-01, 15:44
Medlem
Alligator_Gundes avatar
Citat:
Ja, nu tycker jag De Gea har växt in i rollen, men det jag ville ha sagt är att det nog hade varit bättre att ha en säsong som andra keeper då keepers är djävligt utsatta, dels för att ett misstag från deras sida ofta innebär mål, sedan blir de ofta utpekade som den felande länken etc.

Att då få ett år på sig att lära sig hur klubben spelar, hur de kommunicerar, få ett gäng matcher under bältet (ofta då också mot sämre lag i början av cuperna), för att bygga upp självförtroendet men även förtroendet mellan backlinjen och keeper.

Och som jag skrev, lägger inte all den skulden på De Gea heller, utan skulden ligger på honom och försvaret.

Det är en svår situation som minst sagt kommer bli intressant att följa. De har säkert en plan som kommer visa sig efter VM

Vilka värvningar kommer United göra utöver dem som redan är gjorda? De behöver MB iaf, finns det några klara Targets? Tänkte eftersom Shaw och Herrera inte var några hemligheter direkt.
2014-07-01, 16:00
Medlem
Jag hoppas inte heller på Falcao, Benzema är bättre. Dessutom är Benzema som skräddarsydd för att spela med Bale och Ronaldo, de klickar så bra den trion så jag kan allvarligt talat inte förstå varför man väljer att göra sig av med honom.

Ryktas också en del om James Rodriquez och Kroos, enligt Spansk media verkar Kroos nästan klar. Det ryktas också en hel del om att Di Maria vill lämna, det vore riktigt trist, då han är i mitt tycke lagets näst bästa spelare efter Ronaldo. Men jag har någon känsla av att han vill lämna och kommer lämna, kanske p.g.a av pengar, kanske handlar det om nya utmaningar.

IN: Kroos, James Rodriquez, Iturbe.

UT: Khedira, Casemiro, Morata, Di Maria.
2014-07-01, 16:03
Medlem
ischs avatar
Citat:
Det är en svår situation som minst sagt kommer bli intressant att följa. De har säkert en plan som kommer visa sig efter VM

Vilka värvningar kommer United göra utöver dem som redan är gjorda? De behöver MB iaf, finns det några klara Targets? Tänkte eftersom Shaw och Herrera inte var några hemligheter direkt.

Mycket spekulationer såklart och verkar som att det finns en lite tydligare plan än förra året. Shaw var ju rätt uppenbarligen att man var ute efter men Herrera kom lite mer out of the blue (att det var så pass nära när det väl kom fram att man förhandlade).

Än så länge har United kopplats till merparten av Hollands landslag (ink Nigel De Jong, Daley Blind & Memphis Depay) samt Arsenals 3:e CB val Thomas Vermaelen, Juves Arturo Vidal samt Portugals William Carvalho och någon av dessa skulle säkert kunna sluta i United. Rykterna runt Kroos har kallnat betydligt så det kan man nog uteslut.
2014-07-01, 16:11
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Jag hoppas inte heller på Falcao, Benzema är bättre. Dessutom är Benzema som skräddarsydd för att spela med Bale och Ronaldo, de klickar så bra den trion så jag kan allvarligt talat inte förstå varför man väljer att göra sig av med honom.

Ryktas också en del om James Rodriquez och Kroos, enligt Spansk media verkar Kroos nästan klar. Det ryktas också en hel del om att Di Maria vill lämna, det vore riktigt trist, då han är i mitt tycke lagets näst bästa spelare efter Ronaldo. Men jag har någon känsla av att han vill lämna och kommer lämna, kanske p.g.a av pengar, kanske handlar det om nya utmaningar.

IN: Kroos, James Rodriquez, Iturbe.

UT: Khedira, Casemiro, Morata, Di Maria.

Nu följer jag inte Spansk fotboll så nära men min uppfattning är att Di Maria överlag väldigt ofta bli den som får bära hundhuvudet om något går dåligt, inte allt för olikt Nani i United och att man är väldigt snabb med att såga honom vid minsta misstag. Är det en felaktig bild eller finns det någon sanning i det?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in