2014-07-01, 12:15
Bannlyst
Adam Lallana är officiellt klar för Liverpool. Klubben har bekräftat detta: http://www.liverpoolfc.com/news/latest-news/165545-liverpool-complete-lallana-deal
2014-07-01, 12:26
Medlem
Arctic Monkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Bayern Munchen har gjort mer eller mindre klart med Keylor Navas. Det lär bli officiellt snart, högt sannolikt efter VM. Trist.

Så. Deppigt.

Tycker väl personligen att han är ungefär lika bra som Neuer, men han lär ju inte se många minuter om han går dit.

__

Mest snack om storklubbarna här, men Saints gör ett högklassigt byte om de kan få Tadic (beräknas kosta tio) + 14-15 miljoner över istället för Lallana. Vet inte om du håller med mig om det Ferry, men enligt det jag såg var det extremt få i holländska förra säsongen som var bätte än Tadic.

Såg den här statistiken från Opta: In his four years in the Eredivisie, Dusan Tadic created 483 chances, at least 178 more than any other player in that period.
2014-07-01, 12:54
Medlem
Viking-s avatar
Officiellt nu med att Cole, Hutchinson, Hilario och Eto'o lämnar Chelsea. Klart med att Lampard lämnar sedan tidigare.
Schwarzer har förlängt med ett år.

Vad kan man dra för slutsatser? Chelsea behöver en ny vänsterback, nästan säkert att det blir Luis.
Med Schwarzer kvar så betyder det troligtvis att en av Cech och Courtois lämnar, och då vet vi att Courtois ska tillbaka till Chelsea.

På anfallsfronten behövs också förstärkning, lär bli Costa (lär nog bli klart inom kort).
På mittfältet behöver man bredd, Fabregas och Tiago lär stå för den.
2014-07-01, 12:56
Medlem
Alligator_Gundes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ledaren
Och där blev Lallana presenterad för Liverpool.

https://twitter.com/LFC/status/483913459370053632/photo/1

Vad blev övergångssumman?
2014-07-01, 13:10
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alligator_Gunde
Vad blev övergångssumman?

£25 mille
2014-07-01, 13:20
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Officiellt nu med att Cole, Hutchinson, Hilario och Eto'o lämnar Chelsea. Klart med att Lampard lämnar sedan tidigare.
Schwarzer har förlängt med ett år.

Vad kan man dra för slutsatser? Chelsea behöver en ny vänsterback, nästan säkert att det blir Luis.
Med Schwarzer kvar så betyder det troligtvis att en av Cech och Courtois lämnar, och då vet vi att Courtois ska tillbaka till Chelsea.

På anfallsfronten behövs också förstärkning, lär bli Costa (lär nog bli klart inom kort).
På mittfältet behöver man bredd, Fabregas och Tiago lär stå för den.

Cole borta, en klubb kommer få en djävligt bra vänsterback som free transfer.

Med Hilario borta, så är risken att Cech stannar ett år, Schwarzer blir 3dje keeper och Courtois andra keeper.

Anfallsfronten är jag lite nervös över, med Costa (som vi får hoppas är klar), Torres och Ba så hoppas jag att vi erbjuder Lukaku en förlängning och inte säljer honom. Han har 2 år kvar på kontraktet, Chelsea har sagt att lån inte är aktuellt vilket antingen betyder att man tar hem honom för att sälja eller förlänga.

Mittfältet är helt ok med Fàbregas, Hazard, Oscar, Salah, Willian, Matic.

Försvaret med Ivanovich, Terry, Cahill, Azpilicueta och Aké (som jag faktiskt tror kan bli djävligt bra i framtiden) skulle behöva lite förstärkning - nu vet jag inte vilka som tas hem från lån över sommaren.
2014-07-01, 13:29
Bannlyst
Det blir mycket intressant att se vem som snappar upp Cole. Enligt min mening hade han väldigt otur att han inte kom med i VM-truppen, det är bara för att England faktiskt är världsledande vad gäller vänsterbackar. Cole såg bra ut under slutet av säsongen i Chelsea, stabil som alltid. Spurs verkar värva Ben Davies (klok värvning) så där lär Cole inte dyka upp. Skulle kunna vara Liverpool men det borde i så fall ha blivit klart kan man tycka? Annars kanske han drar till USA, kanske det mest troliga.

£25M för Lallana är som sagt ingen vidare investering.
2014-07-01, 13:38
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedi-
Det blir mycket intressant att se vem som snappar upp Cole. Enligt min mening hade han väldigt otur att han inte kom med i VM-truppen, det är bara för att England faktiskt är världsledande vad gäller vänsterbackar. Cole såg bra ut under slutet av säsongen i Chelsea, stabil som alltid. Spurs verkar värva Ben Davies (klok värvning) så där lär Cole inte dyka upp. Skulle kunna vara Liverpool men det borde i så fall ha blivit klart kan man tycka? Annars kanske han drar till USA, kanske det mest troliga.

£25M för Lallana är som sagt ingen vidare investering.

Jag tror att Lallana kommer vara en väldigt nyttig spelare men blev till slut otroligt dyr. Jag är tveksam till de summor som United betalade för Shaw men jämför man med vad Liverpool betalar för Lallana så känns det minst sagt ok.
2014-07-01, 13:40
Medlem
Ferry31s avatar
Vad tror ni händer med lite äldre spelare som fått ett genombrott i VM? Kommer någon europeisk klubb vara intresserade av en 32-årig Beckerman exempelvis?
2014-07-01, 13:48
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Cole borta, en klubb kommer få en djävligt bra vänsterback som free transfer.

Med Hilario borta, så är risken att Cech stannar ett år, Schwarzer blir 3dje keeper och Courtois andra keeper.

Anfallsfronten är jag lite nervös över, med Costa (som vi får hoppas är klar), Torres och Ba så hoppas jag att vi erbjuder Lukaku en förlängning och inte säljer honom. Han har 2 år kvar på kontraktet, Chelsea har sagt att lån inte är aktuellt vilket antingen betyder att man tar hem honom för att sälja eller förlänga.

Mittfältet är helt ok med Fàbregas, Hazard, Oscar, Salah, Willian, Matic.

Försvaret med Ivanovich, Terry, Cahill, Azpilicueta och Aké (som jag faktiskt tror kan bli djävligt bra i framtiden) skulle behöva lite förstärkning - nu vet jag inte vilka som tas hem från lån över sommaren.
Du glömmer Blackman, dock så kan han kanske gå på lån. Jag har svårt att se Cech lämna, men samtidigt känns det logiskt med Courtois, Schwarzer och Blackman som nästa säsongs målvakter.

Vad gäller Cole så är det nog bäst att han lämnar. Han var ok på slutet, men han bidrar inte lika mycket på sin flank som förut, och han är sämre än Cesar defensivt. Jag tror Luis kan bli en väldigt bra värvning där.

Jag tror att en utav Torres och Ba lämnar. Jag har tappat tålamodet för båda, men ser hellre att Torres lämnar. Om vi ska ha kvar Lukaku så vore Mandzukic det bättre alternativet än Costa, jag börjar dock seriöst att undra hur det blir med Lukaku.
Om han kunde hålla käften och vara tålmodig så skulle det inte vara några problem, men han verkar gilla att låta käken arbeta och sedan be att få gå på lån så fort han får lite utmaning i CFC's trupp. Han verkar ha en syn där han själv är viktigare än laget, då han annars borde förstå att CFC aldrig kommer att gå in i en säsong med en 20-åring som självskriven startspelare.
2014-07-01, 13:59
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Du glömmer Blackman, dock så kan han kanske gå på lån. Jag har svårt att se Cech lämna, men samtidigt känns det logiskt med Courtois, Schwarzer och Blackman som nästa säsongs målvakter.

Vad gäller Cole så är det nog bäst att han lämnar. Han var ok på slutet, men han bidrar inte lika mycket på sin flank som förut, och han är sämre än Cesar defensivt. Jag tror Luis kan bli en väldigt bra värvning där.

Jag tror att en utav Torres och Ba lämnar. Jag har tappat tålamodet för båda, men ser hellre att Torres lämnar. Om vi ska ha kvar Lukaku så vore Mandzukic det bättre alternativet än Costa, jag börjar dock seriöst att undra hur det blir med Lukaku.
Om han kunde hålla käften och vara tålmodig så skulle det inte vara några problem, men han verkar gilla att låta käken arbeta och sedan be att få gå på lån så fort han får lite utmaning i CFC's trupp. Han verkar ha en syn där han själv är viktigare än laget, då han annars borde förstå att CFC aldrig kommer att gå in i en säsong med en 20-åring som självskriven startspelare.

Blackman tror jag går på lån den här säsongen för att få lite senior fotboll. Courtois är för bra för att vara andra keeper men, de kan ju ta hem honom och sagt: "Den här säsongen kommer du få någon CL match, Cup matcher och någon enstaka ligamatch och nästa säsong blir du första keeper"

Problemet med Cole är att han tappat fart, tycker fortfarande att han är en av världens bästa vänsterbackar. Cesar kan dock göra jobbet djävligt bra.

Ang. Torres så har jag verkligen hoppats att det ska släppa för honom, tror han kan gå tillbaka till Atletico, fast hoppas att Chelsea ger han en säsong till. Ba får gärna gå i min bok.

Saken med Lukaku är att antagligen kommer bli så djävulskt bra, så det vore rent sagt dumt att sälja honom med 2 år kvar på kontraktet. Sen ja, grabben har attitydproblem men det är något som jag tror att vår kära Mou kan hantera, ta hem honom, ta ned honom på jorden och låt han utvecklas i Chelsea (Ett drömscenario, ta dit Drogba och låt Lukaku studera under Drogba för att bli en Drogba 2.0)
2014-07-01, 14:31
Medlem
tjänstefel att ta tillbaka Courtois och låta honom sitta på bänken. finns inga skäl att inte sälja Cech förutom sentimentala. kan fortfarande få en del deg för honom.

sagt det här i 2-3 år nu och ser inget som får mig att ändra mig

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in