Citat:
Ursprungligen postat av
Viking-
Officiellt nu med att Cole, Hutchinson, Hilario och Eto'o lämnar Chelsea. Klart med att Lampard lämnar sedan tidigare.
Schwarzer har förlängt med ett år.
Vad kan man dra för slutsatser? Chelsea behöver en ny vänsterback, nästan säkert att det blir Luis.
Med Schwarzer kvar så betyder det troligtvis att en av Cech och Courtois lämnar, och då vet vi att Courtois ska tillbaka till Chelsea.
På anfallsfronten behövs också förstärkning, lär bli Costa (lär nog bli klart inom kort).
På mittfältet behöver man bredd, Fabregas och Tiago lär stå för den.
Cole borta, en klubb kommer få en djävligt bra vänsterback som free transfer.
Med Hilario borta, så är risken att Cech stannar ett år, Schwarzer blir 3dje keeper och Courtois andra keeper.
Anfallsfronten är jag lite nervös över, med Costa (som vi får hoppas är klar), Torres och Ba så hoppas jag att vi erbjuder Lukaku en förlängning och inte säljer honom. Han har 2 år kvar på kontraktet, Chelsea har sagt att lån inte är aktuellt vilket antingen betyder att man tar hem honom för att sälja eller förlänga.
Mittfältet är helt ok med Fàbregas, Hazard, Oscar, Salah, Willian, Matic.
Försvaret med Ivanovich, Terry, Cahill, Azpilicueta och Aké (som jag faktiskt tror kan bli djävligt bra i framtiden) skulle behöva lite förstärkning - nu vet jag inte vilka som tas hem från lån över sommaren.