Citat:
Ursprungligen postat av
Mordum87
Tyst som i graven härinne. Har alla växt upp redan?
Vedervärdigt svart kaffe här denna tisdagseftermiddag och till detta avnjutes gamla odödliga klassiker som alla borde ha hört och om inte så bör man inte få leva.
np: Immortal - At the heart of winter
Säga vad man vill om Kalle Anka-stilen som hela det här bandet fullkomligt lyser av, inte minst på flera av sina omslag och i synnerhet videos, men det här är fanimig en helt fullkomligt mästerlig platta som aldrig lär tappa i lyster! Vad tycker ni själva om allas våra "Immortal" ?
Efter denna ska jag försätta mig i djup Höst-trans (för någon vidare sommar är det ju inte ändå) och smälla igång Drudkh's tokfina gamla "Autumn Aurora". Och den tycker ni vad om?
Annars är det för det mesta antingen Teletubbies på tvn här hemma som hägrar, och när inte så är fallet så har Arckanum hemsökt högtalarna den senaste tiden.
Där snackar vi odödliga album! Vartenda ett!
HEJDÅ!
Ok, Immortal är ju såklart riktigt bra, och At the heart of winter är inget undantag. Däremot tycker jag att Damned in black och Sons of northern darkness känns ganska trötta. Sedan så stör jag mig något så in i helvete på att Abbath verkar vara en så sprallig och glad snubbe som drar skämt och löjlar sig i intervjuer. Det ska han ge fan i, i alla fall när han agerar som Abbath. Sånt tjafs kan sänka ett band.
Drudkh är självklart ett asbra band med flertalet bra plattor i bagaget. Sången låter dock ganska platt efter ett tag vilket ibland kan göra att man tröttnar tidigare än man borde. Bandet har dock en magisk förmåga att sätta en stämning i sina låtar (utom i A handful of stars som har universums plattaste gitarrljud).
Arckanum har gjort en av världens bästa låtar i Gangar for rapan vinder (eller vad fan den nu heter). Annars tror jag att han skulle tjäna på att inte släppa 47 fullängdare per år. Inget är dåligt, men den magiska stämningen som sitter som ett smäck på till exempel Antikosmos blir ju såklart omöjligt att upprepa när det ska pissas fram platta efter platta nuförtiden med 14 låtar på varje.
Ett tips till folk som letar efter just sådana kommer här

jag TROR att bandet består av folk från Ghost)
Band: Tid
Platta: Giv akt (finns även för alla idioter på spotify)
Avnjutes bäst i mörker, ensamhet och onykterhet......
http://www.youtube.com/watch?v=_wjynBJcLUE