2014-07-01, 05:29
Medlem
Mommejrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Jag tror du missade att svara mitt inlägg här ovan:
Det riktigt roliga är väl att INGEN av dessa 'miljontals människor' har orkat släpa sitt trötta arsle till en Lidar-anläggning för att analysera kondensspåren.. Eller det kanske de har, och när de insett att det endast var vatten så skämdes de antagligen och höll tyst om det..
Vad tror du själv KPP? Varför är intresset noll för att bevisa dessa 'chemtrails'?

Det har dom, Dom har mätt analysprover från regnvatten i gyttja. Där fann dom aluminium. Problemet med det dock är att gyttja innehåller runt 7% aluminium vart du än kollar. Men är det så konstigt? det är ett av grundämnena. Men det är beviset för chemtrails anser dom här tokarna.
Här slår dom hål på flera av "chemtrail" folkets så kallade bevis iaf. Dom som nu tror på chemtrail kommer snabbt döma länken och hitta på något nytt svammel. Majoriteten av dom som tror på chemtrails som jag försökt diskutera med är övertygande om att det är sanning bara dom sätt en video på youtube. Jag har sagt åt dom att göra analysprover, visa analysprover, men det uppvisar dom aldrig för då skulle dom skämma ut sig. http://contrailscience.com/what-in-the-world-are-they-spraying/
Senast redigerad av Mommejr 2014-07-01 kl. 05:32.
Citera
2014-07-01, 12:15
Avstängd
KungPungPats avatar
Aluminium är ett gift för naturen så det finns absolut inte i nån jävla gyttja naturligt vafan har du för jävla fantasier? Tror du att det är naturen som skapar aluminium som fabriker skapar?

Så du menar att Riksdagen.se där dom skrivit om chemtrails år1998 och de svenska politiker som talar om chemtrails..

Dom är totala idioter som fått för sig att contrails är chemtrails?

Eller kan det vara så att du är en idiot som tror på sagor om att du som tror på teorier vet mest om chemtrails?

Att veta är totala motsatsen till att tro så kom inte här och skriv om din nerdummade jävla tro precis som att du vet nånting efter att du valt att tro på lögner för att det blir enklast så.

Klart det blir enklast att tro på ingenting istället för att veta nånting.

Står du inte för nånting så kan du falla för vad som helst säger dom..

och det verkar vara så med er chemtrailsförnekare.. ni vågar inte ha nån åsikt eller stå för nånting och därför blir dessa obevisade debunking teorier nånting ni helldre tror på än att se på bevisen som tex. att 7% av gyttja är aluminium när NASA sagt att dom ska spraya aluminium för att aluminium reflekterar solens strålar bättre än andra metaller (och är giftigt för naturen) för dom försöker ju "rädda" mänskligheten och naturen genom att förhindra global uppvärming genom att blockera solens strålar..

Så tro på det eller så öppnar ni ögonen och ser verkligheten som visar er att människor gjort bort sig totalt för utomjoridngar nu tar över planeten eftersom inte tillräckligt många människor slutade förstöra planeten genom att leva obalanserat, onaturligt och ignorant liv som tär på naturen.

För VARFÖR skulle människor göra nått dyligt för att "rädda" mänskligheten när aluminium, barium och nanorobotar som dom sprayar är totalt gift och allt på planeten behöver solens strålar för att växa och det enda som får den påstådda växthuseffekten att minska är plantor som tillverkar syre från koldioxid?

Fortsätt tro ni så fortsätter jag veta.
Senast redigerad av KungPungPat 2014-07-01 kl. 12:33.
Citera
2014-07-01, 12:30
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Aluminium är ett gift för naturen så det finns absolut inte...
Det är den vanligaste metallen i jordskorpan. Och så var det även innan det fanns flygplan.
Citera
2014-07-01, 12:38
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Det är den vanligaste metallen i jordskorpan. Och så var det även innan det fanns flygplan.

Jo självklart kommer alla metallr från planeten..

Men varför hittas aluminium i naturen om naturen inte kan skapa aluminium utan bara människor kan skapa aluminium genom diverse processer i fabriker?
Citera
2014-07-01, 12:41
Medlem
Bigzys avatar
Ifall detta inte är chemtrails, vad är det för fenomen som gör att det ser ut som det sprayas något?
https://www.youtube.com/watch?v=K2z2ZzXFeKo
Citera
2014-07-01, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Jo självklart kommer alla metallr från planeten..

Men varför hittas aluminium i naturen om naturen inte kan skapa aluminium utan bara människor kan skapa aluminium genom diverse processer i fabriker?

Aluminium är ett grundämne. Det finns naturligt i jordskorpan skapat av naturen.

Du kan inte fysik, du kan inte kemi, och du kan inte retorik och argumentation. Bortsett från envishet, vad är dina kvalifikationer egentligen?
Citera
2014-07-01, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bigzy
Ifall detta inte är chemtrails, vad är det för fenomen som gör att det ser ut som det sprayas något?

Vattenånga.

När varm luft ifrån avgaserna kyls ner så minskar luftens förmåga att hålla vatten i gasform. Då kondenserar vattnet och bildar vattenånga.

Samma fenomen som att när du kokar vatten i köket på en kall dag bildas mer vattenånga än på en varm dag. Det beror på att luften inte kan hålla lika mycket vatten när den är kall.
Citera
2014-07-01, 13:04
Medlem
Bigzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hefaiston
Vattenånga.

När varm luft ifrån avgaserna kyls ner så minskar luftens förmåga att hålla vatten i gasform. Då kondenserar vattnet och bildar vattenånga.

Samma fenomen som att när du kokar vatten i köket på en kall dag bildas mer vattenånga än på en varm dag. Det beror på att luften inte kan hålla lika mycket vatten när den är kall.

Förstår precis hur du menar tror jag
Men jag tänkte på den synliga (ja vád det nu är) som inte kommer ifrån motorerna i detta klipp:

Det ser onekligen ut som att det är ett icke fenomen som motorerna kan skapa, Ifall det inte är något som "sprayas", vad är det som orsakar denna stora synvila i klippet?
Citera
2014-07-01, 13:08
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Aluminium är ett grundämne. Det finns naturligt i jordskorpan skapat av naturen.

Du kan inte fysik, du kan inte kemi, och du kan inte retorik och argumentation. Bortsett från envishet, vad är dina kvalifikationer egentligen?

jasså naturen kan inte bara skapa aluminium, naturen kan även slänga ner metaller i jordskorpan efter naturen producerat aluminiumen..

Mina kvalifikationer är logiskt tänkande vilket inte många hjärntvättade människor har efter deras utbildningar där dom repeterar teorier tills dom tror att teorierna är fakta.

Jag kan fysik, jag förstår mig på naturens design och jag vet en jävla massa sanningar som skulle få dig att behöva blöjja innan du tog del av det jag vet.

Om flygplan slår av och på chemtrailskranen medans dom ligger kvar på samma höjd.. vafan menar du att det finns väteatomer på vissa ställen bara som gör att vatten skapas på vissa ställen bara så att vi uppfattar det som att dom öppnar och stänger chemtrailskranar på flyplanens vingar.. bara för att vi är idioter och du är smart?

Vart kom dessa väteatomer i atmosfären ifrån och hur blandas dom med syreatomer för att skapa vatten och varför vaporiseras inte vattnet för som det händer med vanliga contrails?

Hahahahaa som att fråga en apa om dom är en apa jag tvivlar på att dom vet vad dom ska svara.
Citera
2014-07-01, 13:09
Moderator
Citat:
Vattenånga.

En liten rättelse bara för att inte förvirra i onödan:
Det ska stå tvärtom, "kondenserar vattenångan och bildar vatten(droppar)".

Bigzy:
Även förändringar i lufttrycket (orsakat av luftens passage förbi vingarna) kan trigga kondensering.
Det är det som syns på videon.
Citera
2014-07-01, 13:14
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av Bigzy
Förstår precis hur du menar tror jag
Men jag tänkte på den synliga (ja vád det nu är) som inte kommer ifrån motorerna i detta klipp:

Det ser onekligen ut som att det är ett icke fenomen som motorerna kan skapa, Ifall det inte är något som "sprayas", vad är det som orsakar denna stora synvila i klippet?
Det är fukt i luften som kondenseras pga. lufttrycksskillnader från vingarna mm. Inget konstigt och fullt normalt, går att se även vid start och landning i fuktig väderlek, eller t.o.m runt formelbilars vingar.
Citera
2014-07-01, 13:15
Medlem
bernad_laws avatar
Skärpning! /Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in