Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-07-01, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjohoola
Visst är det så då har hon ju tänkt till, men varför ska hon visa sig för JA's grannar? Med att åka fram o tillbaks är ju jäkligt dumt. Bättre in dit klappa på med hammare, stycka hon hade ju inte förlorat så mkt tid som hon gjort.

Fast det är klart hon kan även som du säger ha planerat in i minsta detalj. Men jag tror att hon blivit väldigt överraskad av att LL befann sig där för ska man ta livet av någon då grälar man inte högljutt i 20 minuter då blir det ett par hammarslag fort och sedan är det klart.

Fast nu kan jag inte sätta mig in i hennes tankesätt då jag inte är en mördare och har inte planerat något mord heller men allt känns bara så jäkla omständigt.

Jag tror faktiskt inte hon förlorat någon tid, hon har nog kalkylerat noggrant. Varför tog det annars ett par timmar innan hon körde tillbaka till JA igen?

Hon behövde ha ett alibi att grannarna såg henne ute med hunden/hundarna.
Citera
2014-07-01, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Precis, det var inte genialt.

Det var första gången (vad vi vet i alla fall) så ha tålamod med henne.....
Citera
2014-07-01, 00:08
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olle.P
Har följt denna tråden från start. Angående det som skrivs om att JH och LL "bråkat i 20 min".. Vad jag kan komma ihåg så säjer väl grannen/arna att det hört oväsen i 20 min vilket inte betyder att dom bråkat i 20 min? Kan väl mycket väl vara så att JH har slagit ner LL ganska så omgående med skrik som följd men att resterande ljud som grannen/arna hört är ifrån när JH släpar in LL i badrummet och då dunkat i golvet, slagit i utanpå liggande rör osv, släppt ner en medvetslös LL i badkaret och sen hämtat kniven. Huset ser ju inte direkt nybyggt ut och i gamla hus är det väldigt lyhört om man råkar slå i element, rör osv. I JH:s uppjagade tillstånd just då borde hon dessutom själv skrika och gråta. Om inte annat så stöna av att släpa på LL..
Nej, det tog några timmar mellan mordet och styckningen. Hon åkte hem emellan och hämtade verktyg och bytte kläder.
Citera
2014-07-01, 00:09
Medlem
Citat:
Jag vet. Jag invände mot Ztartrax påstående att mordet var genialt.

Mordet i sig var inte genialt, det geniala var att inte ha med sig sågen och köra Lovisas bil hem, hon fick alibi och det är en främmande bil som syns lämna gården i så fall.

Sen gör hon en hel del nybörjarmisstag på vägen.
Citera
2014-07-01, 00:10
Medlem
Citat:
Vissa gör det, andra inte. Jag bor i en storstad, och låser näst intill alltid. Hur gör småstadsbor? Jag frågade Ztartrax.

Numera bor jag visserligen i huvudstaden och låser alltid men det har jag även gjort när jag bott i tre mindre städer i Skåne.
Citera
2014-07-01, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Hon är ung, förmodligen oerfaren, kan förklara mycket.

Ja det är ju det jag menar, ge henne tid så blir hon säkert bättre...
Citera
2014-07-01, 00:12
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FYRB
Har också tänkt på det.

Vem tar ansvar när det är försent? Och vad hjälper det offret?

Jag skrev om det ganska tidigt i tråden. Nått fel är det om det går så här snett. Men det går inte att skuldbelägga familj eller vänner när det handlar om myndig person. Om hon ska kunna få hjälp måste hon förstå själv att nått inte är riktigt som det ska. Jag har mött många olika personer i mina dagar med alla möjliga diagnoser som varit fullt medvetna om dem.
Citera
2014-07-01, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olle.P
Har följt denna tråden från start. Angående det som skrivs om att JH och LL "bråkat i 20 min".. Vad jag kan komma ihåg så säjer väl grannen/arna att det hört oväsen i 20 min vilket inte betyder att dom bråkat i 20 min? Kan väl mycket väl vara så att JH har slagit ner LL ganska så omgående med skrik som följd men att resterande ljud som grannen/arna hört är ifrån när JH släpar in LL i badrummet och då dunkat i golvet, slagit i utanpå liggande rör osv, släppt ner en medvetslös LL i badkaret och sen hämtat kniven. Huset ser ju inte direkt nybyggt ut och i gamla hus är det väldigt lyhört om man råkar slå i element, rör osv. I JH:s uppjagade tillstånd just då borde hon dessutom själv skrika och gråta. Om inte annat så stöna av att släpa på LL..

Nu är du inne på 2 olika tillfällen, badrummet och styckningen kommer när Jonna återvänder från sitt hem, grannarna klagade på oväsen tidigare på morgonen och då har det stått i tidningen att Jonna och Lovisa befann sig i hallen innanför dörren.
Citera
2014-07-01, 00:14
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjohoola
Visst är det så då har hon ju tänkt till, men varför ska hon visa sig för JA's grannar? Med att åka fram o tillbaks är ju jäkligt dumt. Bättre in dit klappa på med hammare, stycka hon hade ju inte förlorat så mkt tid som hon gjort.

Fast det är klart hon kan även som du säger ha planerat in i minsta detalj. Men jag tror att hon blivit väldigt överraskad av att LL befann sig där för ska man ta livet av någon då grälar man inte högljutt i 20 minuter då blir det ett par hammarslag fort och sedan är det klart.

Fast nu kan jag inte sätta mig in i hennes tankesätt då jag inte är en mördare och har inte planerat något mord heller men allt känns bara så jäkla omständigt.

Om man aldrig har mördat någon med en hammare är det inte osannolikt att man inte lyckas att döda med en hammare. LL kan ha varit vid liv efter ett eller flera hammarslag i huvudet. Det kan ha varit LL skrik som grannen har uppfattat som bråk.

JH var sannolikt stressad, möjligtvis mått dåligt av att se LL lida, och ville få död på LL på ett annat vis än att fortsätta försöka med hammaren. Det kan vara i ett sådant läge som en kniv kom in i bilden.

Den där tjejen i Täby som mördades av en grannpojk, han som flydde ut genom ett fönster eller balkong, använde inte han en hammare? Knackade på dörren och knackade en hammare i skallen på offret?
Citera
2014-07-01, 00:19
Medlem
Jo, jag vet men jag menar att JH först slog ner LL, sen släpade henne till badkaret, kvinhögg henne och sedan lämnade lägenheten. Mao, förblödde LL i badkaren under tiden JH var borta ett par timmar. Det skulle kanske kunna förklara hur JH lyckades städa så att JA inte märkte att nåt hänt i lgh:en. Om LL låg och förblödde/blev knivskuren i hallen skulle det vara en massa blod där som jag knappast tror att JH hade rett ut att städa bort på den tiden hon hade på sej att dels stycka, förpacka, lasta osv..
Citera
2014-07-01, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Jag tror faktiskt inte hon förlorat någon tid, hon har nog kalkylerat noggrant. Varför tog det annars ett par timmar innan hon körde tillbaka till JA igen?

Hon behövde ha ett alibi att grannarna såg henne ute med hunden/hundarna.

Jag säger absolut inte emot dig, men allt är så klantigt skött och många år hoppas jag att hon får som straff.
Jag personligen tror att hon gjort denna fruktansvärda handling därefter bara tänkt skita i att städa upp efter sig, så hon åker hem tar ut hundarna samtidigt som hon nu funderar på hur fan hon ska lösa detta på bästa sätt.

JH packar bilen åker tillbaks säkert i ett chock tillstånd och styckar kroppen så gott det går, kan även tänka mig att hon sitter och kräks en hel del över det hela som hänt.
Ville hon genomföra detta ordentligt så hade hon inte skrivit lappen som sägs vara skriven hon hade inte ringt JN hon hade inte plingat på hos JAs grannar.
Den tid hon varit på jobbet om hon nu vore så kall så borde hon funderat ut en bra dumpningsplats, att hon dumpar där hon dumpar tyder ju på att hon i desperation bara vill bli kvitt "problemet". Med tanke på alla dumma saker hon gjort så behöver hon ju inte oroa sig för ett alibi hon var ju redan körd.
Citera
2014-07-01, 00:21
Medlem
elizadeaths avatar
Borde inte JA reagerat på att hans flickvän varken svarade på sms eller dök upp på jobbet under dagen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in