Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-30, 23:33
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Jag har läst att många här säger att det sannolikt inte är ett planerad mord och saker som "då hade hon tagit med sig sågen redan första gången" osv.

Tvärt om så är det rent ut av genialt!!

Hon har planerat döda Lovisa och sen åka hem i hennes bil, tvätta kläder och ta på sig nya, gå ut med hundarna och vinka så grannarna ser henne, då har hon alibi för den tiden. Sen kör hon iväg i den främmande bilen (så kan grannarna inte säga att hon lämnat hemmet) och har då sågen med sig.

Om du planerar ett brott som detta så vill du ha så lite som möjligt att bära på åt gången och hon har gjort allt väldigt bra förutom när hon angav sig själv (vilket är bra för oss och anhöriga osv men sämre för henne).
Genialt? Ringa ett ex och be om hjälp? Lämna liklukt i bilen så Uno storknar? Lägga kroppen där vem som helst kan hitta den? Ge sig till känna vid BP, vilket är så långt från alibi man kan komma?
Citera
2014-06-30, 23:37
Medlem
Citat:
Jonna kan väl planera mord precis som Christine Schurrer kan åka från Tyskland för att mörda?
Nej jag tycker det är smart egentligen, varför kånka på sågen redan då?

Hon har ju planerat att ha ihjäl Lovisa och SEN åka hem och gå ut med hundarna, byta kläder osv så grannarna kan se henne och hon vinkar till dem, då har hon skaffat sig ett alibi för den tiden och hon kör ju dessutom en annan bil och då tar hon med sig sågen. Det är snarare rent briljant och inte dumt alls.

Visst är det så då har hon ju tänkt till, men varför ska hon visa sig för JA's grannar? Med att åka fram o tillbaks är ju jäkligt dumt. Bättre in dit klappa på med hammare, stycka hon hade ju inte förlorat så mkt tid som hon gjort.

Fast det är klart hon kan även som du säger ha planerat in i minsta detalj. Men jag tror att hon blivit väldigt överraskad av att LL befann sig där för ska man ta livet av någon då grälar man inte högljutt i 20 minuter då blir det ett par hammarslag fort och sedan är det klart.

Fast nu kan jag inte sätta mig in i hennes tankesätt då jag inte är en mördare och har inte planerat något mord heller men allt känns bara så jäkla omständigt.
Citera
2014-06-30, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Genialt? Ringa ett ex och be om hjälp? Lämna liklukt i bilen så Uno storknar? Lägga kroppen där vem som helst kan hitta den? Ge sig till känna vid BP, vilket är så långt från alibi man kan komma?

Alla mördare är inte geniala, fastna inte på det. Ett mord kan vara taskigt planerat, som detta.
Citera
2014-06-30, 23:43
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaianzenith
Alla mördare är inte geniala, fastna inte på det. Ett mord kan vara taskigt planerat, som detta.
Jag vet. Jag invände mot Ztartrax påstående att mordet var genialt.
Citera
2014-06-30, 23:54
Medlem
Citat:
Låser de dörren när någon är hemma?

Jag har alltid dörren låst, oavsett om jag är hemma eller inte.
Citera
2014-06-30, 23:57
Medlem
Citat:

Ja ringa exet var dumt eftersom han inte var med på det från början. Vore bättre att ha kört kvarlevorna i Lovisas egna bil. Hon ville sannolikt att kroppen skulle hittas då hon lade den där hon lade den, annars lägger man inte den så öppet.

Nej det geniala var att inte ha sågen och bära på vid första tillfället det var det jag menade, sen har hon gjort en del andra märkliga beslut men vad väntar ni er hon är fan nybörjare.
Citera
2014-06-30, 23:57
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuttiis
Jag har alltid dörren låst, oavsett om jag är hemma eller inte.
Vissa gör det, andra inte. Jag bor i en storstad, och låser näst intill alltid. Hur gör småstadsbor? Jag frågade Ztartrax.
Citat:
Min pappa bor i en by med ca 1000 invånare och här låser alla dörren, likadant på andra orter där jag bott men ni norrlänningar (allt ovanför Skåne) är kanske lite annorlunda.
Citera
2014-06-30, 23:59
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ja ringa exet var dumt eftersom han inte var med på det från början. Vore bättre att ha kört kvarlevorna i Lovisas egna bil. Hon ville sannolikt att kroppen skulle hittas då hon lade den där hon lade den, annars lägger man inte den så öppet.

Nej det geniala var att inte ha sågen och bära på vid första tillfället det var det jag menade, sen har hon gjort en del andra märkliga beslut men vad väntar ni er hon är fan nybörjare.
Precis, det var inte genialt.
Citera
2014-07-01, 00:01
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
Vissa gör det, andra inte. Jag bor i en storstad, och låser näst intill alltid. Hur gör småstadsbor? Jag frågade Ztartrax.
Å som jag skrev så låser sällan småstadsbor dörrarna, är min erfarenhet iaf. Tack för en mycket bra sammanfattning i övrigt som ligger i första inlägg.
Citera
2014-07-01, 00:03
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Varför ursäktar ni JH? Hon hade inget på adressen att göra. Det hade varit en sak om LL plötsligt stod utanför JH:s dörr och ville in, varpå "lilla hästtjejen" armerat sig med hammare av ren skräck. Men nu är det inte så..

JH ska låsas in så länge att hon passerat fertil ålder. Just för att stävja fler mord i framtiden.
Vad jag avser med detta kan ni andra spekulera i.
Citera
2014-07-01, 00:03
Moderator
OYs avatar
Citat:

Hon är ung, förmodligen oerfaren, kan förklara mycket.
Citera
2014-07-01, 00:07
Medlem
Har följt denna tråden från start. Angående det som skrivs om att JH och LL "bråkat i 20 min".. Vad jag kan komma ihåg så säjer väl grannen/arna att det hört oväsen i 20 min vilket inte betyder att dom bråkat i 20 min? Kan väl mycket väl vara så att JH har slagit ner LL ganska så omgående med skrik som följd men att resterande ljud som grannen/arna hört är ifrån när JH släpar in LL i badrummet och då dunkat i golvet, slagit i utanpå liggande rör osv, släppt ner en medvetslös LL i badkaret och sen hämtat kniven. Huset ser ju inte direkt nybyggt ut och i gamla hus är det väldigt lyhört om man råkar slå i element, rör osv. I JH:s uppjagade tillstånd just då borde hon dessutom själv skrika och gråta. Om inte annat så stöna av att släpa på LL..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in