2014-06-30, 13:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Baloo75
Alla har rätt till sin åsikt. Jag är själv inte feminist men jag säger bara, det är just endast såna här saker som uppmärksammas när det gäller feminister och det leder ju såklart att ni får en invänd syn på det hela, inget fel med det. Mindre uppmärksammas de feminister som faktiskt har lite vett i skalle då ingen gives a fuck annars liksom

Vilka är dom vettiga och vad har dom sagt? Genuin undran eftersom FI och andra bara är rakt igenom extremister.
Citera
2014-06-30, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shaytansson
Dessutom påstås det att orsaken till självmordet var att hen nätmobbades och näthatades av "etablerade feminister".

Påstås av en känd rasistisk och sexistisk foliehatt, som inte ens kan bestämma sig för vilka konspirationsteorier han tror på.

Du kanske vill prova med en riktig källa? För er andra så tipsar jag att ni laser hans twitter själva.

Fast det är det nog ingen som vill. En bunt emos vill ju bara ha ursäkter för att hata vidare.
Citera
2014-06-30, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Vilka är dom vettiga och vad har dom sagt? Genuin undran eftersom FI och andra bara är rakt igenom extremister.

Precis det jag menar, jag syftar på alla vardagsfeminister och inte bara FI. De är så anonyma att det enda ''oinsatta'' kan relatera till är extremister med Gudrun Schyman i spetsen. Jag tycker att det är en självklarhet att vilja ha samma rättigheter som män och att slippa bli diskriminerad. Men när det går till överdrift så håller jag med precis lika mycket som alla andra i denna tråden att det är idioti rakt igenom.
Citera
2014-06-30, 14:19
Bannlyst
Citat:
Precis det jag menar, jag syftar på alla vardagsfeminister och inte bara FI. De är så anonyma att det enda ''oinsatta'' kan relatera till är extremister med Gudrun Schyman i spetsen. Jag tycker att det är en självklarhet att vilja ha samma rättigheter som män och att slippa bli diskriminerad. Men när det går till överdrift så håller jag med precis lika mycket som alla andra i denna tråden att det är idioti rakt igenom.

Och vilken makt har vardagsfeministerna? Det fanns säkert mysiga nazister 1942 i Tyskland med men man får nog allt ta att ens ideologi representeras av dom som faktiskt besitter makt. Svensk feminism är FI, Gudrun Schyman, Maria Sveland, Eva Lundgren, tron på könsmaktsordningen osv och det är i ett internationellt perspektiv radikalfeminism hur man än vänder och vrider på det.

Skall slentrian-feminister som jag kallar er faktiskt få någon legitimtet i debatten så får ni först och främst rensa rent framför egen dörr för det är inte dom som har noll makt som representerar feminismen och det hoppas jag alla förstår...
Citera
2014-06-30, 14:39
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Man ska komma ihåg att de ''feminister'' som uttrycker hat direkt mot män är bara en grupp och jag tycker inte att man ska döma hela folkgruppen för det då det bara utgör en liten del.
Hela feminismen går ju ut på att klumpa ihop alla män med vad ett fåtal män gör.
Citera
2014-06-30, 14:50
Medlem
goran744s avatar
Nej det tror jag inte ett dugg på.
Att ta sitt liv har mycket, mycket djupare grunder. Det vet jag!
Men vill man vinkla så vinklar man det dit man vill.

Ibland kan människan få en mask att bli en Anakonda.
Synd om personen som tar sitt liv och det är det många som gör och oftast förstår inte de runt personen varför...
Skulle vi alla med våra problem ta vårt liv för andras åsikter eller andras beteende så skulle ingen människa vara kvar i livet.
Tror ni verkligen att någon tar livet av sig för att den inte får vara med i FEMEN eller blir påhoppad på nätet?
Ingen tvingar en att läsa eller vara på nätet.
Det viktigaste som finns är att ta information, källor, statistik för vad det är, något andra vill att du skall ta del av.
Man måste våga vara kritisk och tänka själv och inte låta andra tänka ÅT EN.
Citera
2014-06-30, 15:06
Medlem
Citat:
Man ska komma ihåg att de ''feminister'' som uttrycker hat direkt mot män är bara en grupp och jag tycker inte att man ska döma hela folkgruppen för det då det bara utgör en liten del.
Det är en väldig skillnad på aktiva och passiva feminister. Självklart finns det enormt många intelligenta och duktiga feminister också, men när flera aktiva feminister från FI gång på gång öppet visar sitt förakt utan att bli ifrågasatta av ledningen, accepterar FI det indirekt och måste också ta konsekvenserna.
Senast redigerad av Lee.Stavros 2014-06-30 kl. 15:29.
Citera
2014-06-30, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Nej det tror jag inte ett dugg på.
Att ta sitt liv har mycket, mycket djupare grunder. Det vet jag!
Men vill man vinkla så vinklar man det dit man vill.

Är väl inte speciellt långsökt att en rörelse som huvudsakligen drivs av känslor, kan bli extremt otrevlig mot anhängare som driver fram fel känslor.

Fast det är klart. Mobbarna kan aldrig ha fel. Bara till att låta de inblandade rösta om saken. Eller hur?
Citera
2014-06-30, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orden
Påstås av en känd rasistisk och sexistisk foliehatt, som inte ens kan bestämma sig för vilka konspirationsteorier han tror på.

Du kanske vill prova med en riktig källa? För er andra så tipsar jag att ni laser hans twitter själva.

Fast det är det nog ingen som vill. En bunt emos vill ju bara ha ursäkter för att hata vidare.
Läser hans twitter nu, vad syftar du på? syftar du på typ denna:

https://twitter.com/lucashertzman/status/481533109884944386
Citera
2014-06-30, 15:43
Medlem
TheGamers avatar
Citat:
Man ska komma ihåg att de ''feminister'' som uttrycker hat direkt mot män är bara en grupp och jag tycker inte att man ska döma hela folkgruppen för det då det bara utgör en liten del. Feminismen står för jämställdhet, syftet är inte att få alla män i världen att hänga sig och ta över världen. Feministerna strävar efter en jämställd värld där alla är lika värda oavsett vilket kön man anser sig tillhöra. Skittråkigt att det händer då det får hela feminist-ideologion att se dåligt ut och i och med det så blir det fler som inte tar feminister på allvar och dömer dom och tror att dom enbart hatar män vilket inte är fallet,

Citat:
Ursprungligen postat av Naravodomok
Jag börjar seriöst få nog av naiva feminism-apologister som
du...

"Alla andra har fel uppfattnig om feminism, jag vet bäst"

Inte nog med det, men så fort någon promille av männen skriver/gör något negativt, dumt eller hat, då jävlar ska ALLA män straffas/indoktrineras/få skulden ( dagsfärsk exempel ), inte nog med det men nu för tiden börjar de med detta långt innan ens pojkarna kan skilja på de eller dem, för det är tydligen viktigare.

Svenska feminister borde skjutas på öppen gata, går inte att hitta äckligare eller mer hycklande människor än dessa. Ska bli roligt att se hur detta ärende hanteras, tigs säkert ihjäl eller så kommer det komma svar som Baloo75 skriver..
Senast redigerad av TheGamer 2014-06-30 kl. 15:50.
Citera
2014-06-30, 15:46
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Inte konstigt att man blir suicidal när man får ett gäng Borderlinehäxor efter sig.
Citera
2014-06-30, 16:14
Medlem
ant's avatar
Hoppas Aftonbladet även står upp mot detta näthat, det dödliga feministiska näthatet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in