• 1
  • 2
2014-06-30, 19:35
Medlem
Tjena,

Vad ska man tänka inför första dagen på ett nytt jobb? Måste man vara lika finklädd som på intervjun med skjorta och jeans, eller räcker det med jeans + en t-shirt + jacka över?

Sen har jag inte skrivit på något kontrakt ännu, ska man fråga handledare(vad han/hon nu kallas) om jag behöver skriva på något innan man börjar jobba? För har inte gjort något sådant alls.

Hur var er första dag på ett nytt jobb? Ska självklart försöka hälsa på många men vad mer är det bra att göra förutom jobba på bra?
Citera
2014-06-30, 19:37
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pkj
Måste man vara lika finklädd som på intervjun med skjorta och jeans, eller räcker det med jeans + en t-shirt + jacka över?

Vad är detta för yrke?
Citera
2014-06-30, 19:38
Medlem
ZethMalkovis avatar
Vad är det för jobb?
Är det flyttfirma bör inte dyka upp i Armanikostym.
Citera
2014-06-30, 19:41
Medlem
hubbe92s avatar
Klart du ska ha en fin skjorta! Du bör se så proper ut som möjligt. Men eftersom du inte ser det som en självklarhet så kan det inte vara ett sådant jobb där det krävs att du ser bra ut.
Senast redigerad av hubbe92 2014-06-30 kl. 19:43.
Citera
2014-06-30, 19:49
Medlem
Citat:
Tjena,

Vad ska man tänka inför första dagen på ett nytt jobb? Måste man vara lika finklädd som på intervjun med skjorta och jeans, eller räcker det med jeans + en t-shirt + jacka över?

Sen har jag inte skrivit på något kontrakt ännu, ska man fråga handledare(vad han/hon nu kallas) om jag behöver skriva på något innan man börjar jobba? För har inte gjort något sådant alls.

Hur var er första dag på ett nytt jobb? Ska självklart försöka hälsa på många men vad mer är det bra att göra förutom jobba på bra?

Du ska ALLTID skriva på ett anställningsavtal innan du börjar arbeta. Jag tänker på mest p.g.a. försäkringar, etc.
Citera
2014-06-30, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Vad är detta för yrke?

Citat:
Ursprungligen postat av ZethMalkovi
Vad är det för jobb?
Är det flyttfirma bör inte dyka upp i Armanikostym.

Det är ett industrijobb(kan avslöja mer i PM om ni vill).

Citat:
Ursprungligen postat av Aphelion.
Du ska ALLTID skriva på ett anställningsavtal innan du börjar arbeta. Jag tänker på mest p.g.a. försäkringar, etc.

Aa ska fråga om det innan jobbet, sen kom jag på nyss att det vore bra att skriva upp mitt bankkontonummer.
Citera
2014-06-30, 21:49
Medlem
Citat:
Det är ett industrijobb(kan avslöja mer i PM om ni vill).
Har du inte arbetskläder på ett industrijobb? Kom i dina vanliga kläder, det som du är bekväm i. Dina kollegor är ju knappast några Armanikostymer, eller hur?
Citera
2014-06-30, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shrugged
Har du inte arbetskläder på ett industrijobb? Kom i dina vanliga kläder, det som du är bekväm i. Dina kollegor är ju knappast några Armanikostymer, eller hur?

Jag förstår inte det heller, kläder, avtal, etc borde förberedas innan första anställningsdagen.
Citera
2014-06-30, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shrugged

Citat:
Ursprungligen postat av Aphelion.
Jag förstår inte det heller, kläder, avtal, etc borde förberedas innan första anställningsdagen.

Nä jag kommer i vanliga kläder, sen byter man säkert om där. Har bara varit på intervju och sedan fick jag information om att jag fick jobbet och att jag börjar snart. Men ska fråga om avtal första jobbdagen om de inte nämner något.
Citera
2014-07-01, 01:49
Medlem
du ska inte komma i skjorta till ett industrikneg, gå i vanliga kläder!
Citera
2014-07-01, 04:04
Medlem
ModerinoNazirinos avatar
Om du skippar kläder helt så kan du ju inte ha fel kläder på dig iallafall. Sen så sticker du ju ut från mängden också.
Citera
2014-07-01, 09:07
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Du bör annars kunna se klädvalet på dina arbetskollegor. Är det jobb inom en industri och golvjobb, te.x stå vid någon svarv eller fräs så kanske inte en kostym är det bästa klädvalet.

Du bör även kunna se klädvalet inne i omklädningsrummet. Vad hänger det för kläder där? Finns det smutskorgar så är nog klädvalet en stor och säckig overall där företagets logo är tryckt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in