Citat:
Ursprungligen postat av
anonymnos
ja... tror jag förstår ganska bra, men jag pratar principiellt o förespråkar inte anarki.. förstår du att moderatorer faktiskt gör fel ibland o att de visst ibland paragrafryttar på sin status? vad har ni för varningssystem för en moderator som t.ex. passar på att dela ut en varning bara för att han "kan" snarare än att låta folk tycka vad de vill, oavsett tidigare meningsskiljaktigheter? det handlar ju om subjektiva bedömningar. således kan en moderator välja att tolka vissa OT-kommentarer extra hårt om han råkar ta åt sig av dem. blir inte resultatet då ett inkonsekvent forum?
Om du förstår varför det ena är eftersträvansvärt så förstår du även varför vi har regler, inte sant? Förstår du även att "total yttrandefrihet" inte blir särskilt bra och varför?
Givetvis gör vi fel, vi är bara människor. Ibland måste man dessutom vara paragrafryttare. Rent principiellt alltså. Att dela ut varningar "bara för att man kan" får vi ju inte, det måste vara ett regelbrott och eftersom vi bara är människor så kan vi inte bedöma alla inlägg exakt likadant utan det beror mycket på yttre faktorer. Hur andra moderatorer gör vågar jag inte svara på men jag brukar alltid be en kollega titta på det aktuella inlägget för att se om jag kanske tar det personligt och om jag inte får medhåll så låter jag givetvis bli. Egentligen gillar jag inte att moderera i trådar där jag själv är aktiv men jag är så illa tvungen och om någon har problem med min moderering så har dom i alla fall inte sagt det till mig. Hur andra gör vare sig kan eller vill jag uttala mig om.
Citat:
obs pratar principiellt här. eftersom jag nyligen fick ytterligare en varning bara för att jag hade tagit upp mitt tidigare specifika exempel i den här tråden. (är det inte lite överdrivet?) man får ju onekligen vibbar av att det handlar om härskarteknik.
Jag tog mig en titt på din Varning och den är absolut korrekt. Vill just
du klaga på en åtgärd så är du säkert bekant med hur tågordningen går.