2014-06-30, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VemKom
Det måste ha varit ett väldigt springande hos paret. Med 11 handläggare på ungefär lika många månader + lärare. För jag förmodar att soc gör hembesök och kontaktar vårdnadshavare? De har trots allt haft 5 ärenden om flickan på 15 månader.

Att biopappan kritiserat samhällets hantering kring Y är alltså nu fastslaget att den kritiken var ytterst berättigad.

Hur kan det få gå till så här?
Citera
2014-06-30, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Kanske kommer han undan tack vare det... Men vilken sorts människa kommer på tanken att ta fram videokameran och filma hustrun och mördade Yara för att visa att man är oskyldig?
http://www.expressen.se/kvallsposten/okand-film-nytt-bevis-efter-mordet-pa-yara-8/
Hur ....hur kan det vara möjligt att en person ev. ska kunna gå fri just för han filmar övergreppet och inte ingriper, det gör ju honom till medbrottsling fy fan!!!
Citera
2014-06-30, 15:46
Medlem
Citat:
Det måste ha varit ett väldigt springande hos paret. Med 11 handläggare på ungefär lika många månader + lärare. För jag förmodar att soc gör hembesök och kontaktar vårdnadshavare? De har trots allt haft 5 ärenden om flickan på 15 månader.

Nu arbetar jag inte på soc, men nej, allt leder inte till hembesök från deras sida. Ibland kan tex vårdnadshavare få åka till soc på möte.
Citera
2014-06-30, 15:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rettod1
Hur ....hur kan det vara möjligt att en person ev. ska kunna gå fri just för han filmar övergreppet och inte ingriper, det gör ju honom till medbrottsling fy fan!!!
Efter vad jag hört har han inte filmat övergreppet utan hävdar att han kom hem, såg hysterisk fru och död Yara och halade upp kameran för att bevisa att han är oskyldig. Källan är kollega som fått informationen i andra hand, men tycker det stämmer rätt väl med vad som sägs i artikeln. Att han filmat för att bli rentvådd.
Citera
2014-06-30, 16:07
Medlem
Citat:
Efter vad jag hört har han inte filmat övergreppet utan hävdar att han kom hem, såg hysterisk fru och död Yara och halade upp kameran för att bevisa att han är oskyldig. Källan är kollega som fått informationen i andra hand, men tycker det stämmer rätt väl med vad som sägs i artikeln. Att han filmat för att bli rentvådd.
http://www.expressen.se/kvallsposten/okand-film-nytt-bevis-efter-mordet-pa-yara-8/
:

"Okänd film nytt bevis efter mordet på Yara, 8

En hittills okänd mobilfilm kan komma att spela en viktig roll i utredningen kring 8-åriga Yaras död.

Enligt SVT:s Blekingenytt har den mordmisstänkte 31-åringen själv dokumenterat vad som hände i bostaden under mordkvällen."

Det var rubrikens efter som jag inte tyckte stämde med vad som hände i bostaden under mordkvällen
Jag reagerade precis som rettod1 och undrade om han faktiskt filmat mordet, eller om han filmat diverse under kvällen, eller om "efter" verkligen gällde.

Tack för ditt klarläggande.
För säkerhets skull, det är detta som gäller:
Rami har påstått att "han kom hem, såg hysterisk fru och död Yara och halade upp kameran för att bevisa att han är oskyldig."
Citera
2014-06-30, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
:

"Okänd film nytt bevis efter mordet på Yara, 8

En hittills okänd mobilfilm kan komma att spela en viktig roll i utredningen kring 8-åriga Yaras död.

Enligt SVT:s Blekingenytt har den mordmisstänkte 31-åringen själv dokumenterat vad som hände i bostaden under mordkvällen."

Det var rubrikens efter som jag inte tyckte stämde med vad som hände i bostaden under mordkvällen
Jag reagerade precis som rettod1 och undrade om han faktiskt filmat mordet, eller om han filmat diverse under kvällen, eller om "efter" verkligen gällde.

Tack för ditt klarläggande.
För säkerhets skull, det är detta som gäller:
Rami har påstått att "han kom hem, såg hysterisk fru och död Yara och halade upp kameran för att bevisa att han är oskyldig."
Ok.......men det är hon som ringer efter ambulans ......inte han.........undrar när balkongen kom in i bilden? Nja undrar hur den filmen kom till?
Citera
2014-06-30, 16:33
Medlem
Citat:

Nu är det en kollega som hört det i andra hand som jag förstår dig. Dock så låter det tunt som bevis. Filmandet i sig bevisar väl ingenting (möjligtvis avslöjar det en del om Rs karaktär).

Om filmsekvensen inte kan bevisa det viktiga faktum att han kom hem. Och fann flickan var död. Möjligtvis kan det finnas annat filmat material på mobilen och det går att säkerställa att han befann sig någon annanstans vid tidpunkten för mordet. Om A erkänner i den korta mobilsekvensen eller det framgår av konversationen att hon mördat barnet borde läget vara annorlunda...
Senast redigerad av VemKom 2014-06-30 kl. 16:37.
Citera
2014-06-30, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rettod1
Ok.......men det är hon som ringer efter ambulans ......inte han.........undrar när balkongen kom in i bilden? Nja undrar hur den filmen kom till?
Jag försöker och försöker ha tålamod, men visst mal det.
Vi har så många frågor; för att lägga en till på listan, vad kan det vara för diskussion eller chat på facebook som polisen vill åt (undrar om de fått svar från USA än)? Jag har mina tankar om det, men vill inte testa ett scenario till här.
Citera
2014-06-30, 16:37
Medlem
bringeroflights avatar
Hörde idag att man inte är helt säker på att Pappan verkligen är pappa till Yara. Kan föreligga något bedrägeri försök men det känns nog lite för långsökt.
Citera
2014-06-30, 16:48
Medlem
Citat:

En nyfiken fråga. Har mobilmaterialet dykt upp med en viss plötslighet i utredningen?

Förstår om dina källor kanske inte har koll på det men har sekvensen ett värde så den kan rentvå R så har han suttit häktad och omhäktad lite väl länge?
Citera
2014-06-30, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bringeroflight
Hörde idag att man inte är helt säker på att Pappan verkligen är pappa till Yara. Kan föreligga något bedrägeri försök men det känns nog lite för långsökt.
Oh bilder och åter bilder det är ialla fall en slående likhet mellan far o dotter! Hoppas det går att förhöra mamman då pappan är kvar här..........
Citera
2014-06-30, 16:54
Medlem
Citat:
En nyfiken fråga. Har mobilmaterialet dykt upp med en viss plötslighet i utredningen?

Förstår om dina källor kanske inte har koll på det men har sekvensen ett värde så den kan rentvå R så har han suttit häktad och omhäktad lite väl länge?
Vad är det som säger att inte han slagit ihjäl Y*r* för att sedan filma upprörd hustru.....sen undrar jag hur mycket 4-åring sett och hört? Det har ju gått bra att höra dagisbarnen i Ruda-Högsby
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in