Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-30, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snobb
Det slog mig precis, men om jag hade velat mörda någon som fysiskt är större än mig så hade jag valt ett annat vapen än en hammare. Om man inte lyckas slå rätt och tillräckligt hårt första gången så tar ju offret hammaren ifrån en och slår tillbaka. JH är ca 160 cm lång och normalbyggd, LL är nog minst 175 + cm samt lite kraftigt byggd. Jag är en kort och normalbyggd tjej, hade aldrig vågat att bara ha en hammare som mordvapen med mig. Kan advokaten utnyttja detta kanske och få det att se ut som om JH inte planerade att mörda utan bara hota eller misshandla och sedan springa därifrån?

Och vad ska Jonna göra sen när Lovisa återhämtat sig från misshandeln med hammare och vill hämnas?
Citera
2014-06-30, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Tillåt mig att tvivla, men det ger sig ganska snart för åklagaren får ju bara åtala för en gärningsbeskrivning som hen tror ger en fällande dom. Så finns det tillräckligt med bevis för det så kommer det att åtalas för överlagt mord och yrkas på livstid.

Rätta mig om jag har fel men man får väl åtala för mer än en gärningsbeskrivning?

Har har sett åtal som "Misshandel alternativt grov misshandel" osv...

Så åklagaren skulle väl kunna åtala för "Mord alternativt dråp"??
Citera
2014-06-30, 01:56
Medlem
Citat:
Att hugga i underlivet är nog något som bara sexualmördare gör dock. Slå i ansiktet, hmmm kanske, men jag tror JH fick ut ilskan redan vid hammarslagen i huvudet och de dödande knivhuggen.

Som sagt, polisen beskrev kroppen som styckad OCH illa åtgången och de 2 sista orden är ingenting som brukar användas gällande styckning så någonting har fröken Jonna gjort mer än styckat.
Citera
2014-06-30, 01:58
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Rätta mig om jag har fel men man får väl åtala för mer än en gärningsbeskrivning?

Har har sett åtal som "Misshandel alternativt grov misshandel" osv...

Så åklagaren skulle väl kunna åtala för "Mord alternativt dråp"??
Jag kan inte det exakt men om jag får gissa lite så är det en gärningsbeskrivning men flera olika brottsrubriceringar som gäller.
Citera
2014-06-30, 02:04
Medlem
Citat:
Som sagt, polisen beskrev kroppen som styckad OCH illa åtgången och de 2 sista orden är ingenting som brukar användas gällande styckning så någonting har fröken Jonna gjort mer än styckat.

Hammare i inledningsskedet på huvud och sedan ett antal knivstick i överkropp räcker mer än väl för en sådan beskrivning. Prioriteringen när JH återvänder till lägenheten är knappast att "förnedra" kroppen, utan att få bort den därifrån snarast och undanröja så många spår som möjligt. Prio läggs alltså på styckning , packning , städning.

Dina fantasier har inget som helst värde som diskussionsunderlag och lämpar sig för en helt annan forumkategori. Som redan sagts så den typen av saker du pratar om är sådant som är typiskt för till exempel en sexualsadist finns INGENTING ÖVERHUVUDTAGET som tyder på att JH skulle vara någon sådan.
Citera
2014-06-30, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dip
Hammare i inledningsskedet på huvud och sedan ett antal knivstick i överkropp räcker mer än väl för en sådan beskrivning. Prioriteringen när JH återvänder till lägenheten är knappast att "förnedra" kroppen, utan att få bort den därifrån snarast och undanröja så många spår som möjligt. Prio läggs alltså på styckning , packning , städning.

Dina fantasier har inget som helst värde som diskussionsunderlag och lämpar sig för en helt annan forumkategori. Som redan sagts så den typen av saker du pratar om är sådant som är typiskt för till exempel en sexualsadist finns INGENTING ÖVERHUVUDTAGET som tyder på att JH skulle vara någon sådan.

Att ha ihjäl människor är typiskt för mördare, det fanns inte några indikationer på att JH skulle bli en sådan.

Det beror helt på hur många ett "antal" knivstick är, knivstick i sig gör mer invärtes skada än utvärtes.
Citera
2014-06-30, 02:07
Medlem
Snobbs avatar
Citat:
Och vad ska Jonna göra sen när Lovisa återhämtat sig från misshandeln med hammare och vill hämnas?

Jag vet inte, lämna scenen och springa till bilen? De har ju varit i slagsmål innan (alt att det bara var LL som spöa JH) så det här kanske skulle bli en fortsättning, men som spårade. Jag hade inte känt att en hammare hade räckt för att lyckas mörda någon och det visade ju sig stämma. JH fick hämta kniv och hugga lite också innan LL dog.

Citat:

Kanske blev kroppen skadad vid transporten eller så fanns det skador som kan ha uppstått när JH slog med hammaren. Jag tänker också att det kanske finns sågmärken lite här och där på LL då JH prövade sig fram hur hon skulle såga och vart på kroppen?
Citera
2014-06-30, 02:09
Medlem
Citat:
Jag vet inte, lämna scenen och springa till bilen? De har ju varit i slagsmål innan (alt att det bara var LL som spöa JH) så det här kanske skulle bli en fortsättning, men som spårade. Jag hade inte känt att en hammare hade räckt för att lyckas mörda någon och det visade ju sig stämma. JH fick hämta kniv och hugga lite också innan LL dog.

Kanske blev kroppen skadad vid transporten eller så fanns det skador som kan ha uppstått när JH slog med hammaren. Jag tänker också att det kanske finns sågmärken lite här och där på LL då JH prövade sig fram hur hon skulle såga och vart på kroppen?

Ja en fogsvans är inte direkt det jag skulle välja om jag skulle stycka en kropp. Särskilt inte om jag vore kvinna.

Citat:
Att ha ihjäl människor är typiskt för mördare, det fanns inte några indikationer på att JH skulle bli en sådan.

Det beror helt på hur många ett "antal" knivstick är, knivstick i sig gör mer invärtes skada än utvärtes.

Finns en forumkategori för det du vill ha en diskussion om, varför ej använda den?
Citera
2014-06-30, 02:10
Medlem
Willow1s avatar
Citat:

Möjligt att hon varit tuff med hammaren för att få ned delar som skulle få plats i påsar. Hon har ju vad jag förstått ingen erfarenhet av vare sig styckning eller mord tidigare. Och om hon nu gjort styckningen med en tanke att hon skulle klara sig undan, var hon ju tvungen att få ihop det
Citera
2014-06-30, 02:16
Medlem
TheQues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wareye
badoo cachad
http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:Kh9Q412BeNIJ:badoo.com/sv/jonna.henningsson/+&cd=13&hl=sv&ct=clnk&gl=se&client=firefox-a

repost?

Printscreen på detta om länken dör -->
http://i.imgur.com/I0TpGUD.jpg
http://oi59.tinypic.com/11v76np.jpg
Citera
2014-06-30, 02:18
Medlem
Citat:

Har det framkommit någonstans att Jonna och Lovisa varit i slagsmål? Jag tror endast det är i tingsrätten och på flashback det räknas som slagsmål, fått spö, fått stryk och liknande om man har fått ett par örfila

Slagsmål ser jag som någonting mellan 2 parter annars är det misshandel.
Citera
2014-06-30, 02:21
Medlem
Citat:

Kan även tillägga att en hammare är ett utmärkt mordredskap, har använts vid tidigare mord och är perfekt, hammare faller inte under "olaga vapeninnehav" så du kan ha en liggande i bilen om du vill det. De flesta hammare har 2 sidor, en platt/rund du använder och spikar med och sen den spetsiga som du kan dra ut spik med.

Du kan nog själv fantisera ihop vad dessa båda sidor gör för skador och om du då slår och slår mot huvudet så visst kan en hammare räcka för att mörda någon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in