Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-30, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byline
En annan sak jag finner anmärkningsvärd är att Aftonbladet tycks ha en betald snut på sin avlöningslista. Jag kan inte påminna mig något annat fall där det läckt så tidigt, och så detaljerat till enbart den ena av kvällsblaskorna. Man får väl hoppas att den avlönade läckan inte sabbar utredningen och förstör åklagarens chans att bygga ett åtal.

En av de saker snuten läcker går inte ihop med grannarnas vittnesmål dock.
Citera
2014-06-30, 00:13
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Inte makabert? Hon sågar itu en person och injicerar alkohol! Rätt sjukt tycker jag

Ja, och det skrev jag ju ocksa, att just den biten ar makaber. Mordet sig, nej.

"Makabra" fall for mig ar Arboga, pappan som mordade sina 2 barn genom att branna ner huset te.x
Finns sakert fler fall saklart.

Citat:
Ursprungligen postat av Byline
En annan sak jag finner anmärkningsvärd är att Aftonbladet tycks ha en betald snut på sin avlöningslista. Jag kan inte påminna mig något annat fall där det läckt så tidigt, och så detaljerat till enbart den ena av kvällsblaskorna. Man får väl hoppas att den avlönade läckan inte sabbar utredningen och förstör åklagarens chans att bygga ett åtal.

Ja det har sannerligen kommit ut mycket i media. Men fallet kanns ratt klart, sa jag tvivlar pa att det skulle vara nagon risk for det.
Citera
2014-06-30, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Jag tycker det är rätt intressant då polisen sagt styckad och illa tilltygad/åtgången. Vad har hon gjort med kroppen undrar jag då?

Hon använde en fogsvans för att stycka, samt en hammare initialt. samtliga ben vi har i ansiktet förutom pannbenet är inte överdrivet tålig, okben/kindben/näsben osv är som glas i jämförelse med påfrestningen som pannbenet tål.

Så det där känns bara som en vidrig förhoppning/fantasi om att kunna få gotta sig i makabra detaljer.
Citera
2014-06-30, 00:35
Medlem
Gm har vad man förstått varit helt besatt av tankar om sin rival. Antagligen har hon inte sovit på länge, eventuellt medicinerat och överdoserat. Jag tror att hon inte hade sovit alls på natten till mordmorgonen. Skulle tro att hon ville skrämma BO men så gick det överstyr och misshandeln gick för långt och offret dog. Sover man inte på länge kan man hamna i ett psykosliknande maniskt tillstånd och går på som en robot. Har ingen kontakt med varken känslor eller den vanliga verkligheten inombords även om det kortare stunder går att hålla masken utåt. Hon kanske inte fick "verklighetskontakt" förrän hon ringde polisen, efter jobbet och styckningen. Då började verkligheten komma ikapp henne. Rättspsykiatrisk vård i så fall.
Har inte följt med riktigt men vad jobbade hon med? Där är en hake om det inte var så att hon kunde jobba självständigt utan att behöva vara direkt social lång tid.
Så tänker jag för att försöka få en någorlunda begriplig teori.
Citera
2014-06-30, 00:36
Medlem
Willow1s avatar
Jag har funderat en hel del på hur hennes tanke har varit runt denna hämnd. Jag har en känsla av som många andra inte har, har jag sett. Att hon vill verkligen förgöra allt som har med LL att göra. Jag kan få en känsla av att hon lidit av nån typ av personlig förändring som leder till att hon säljer sina hästar, gör slut med JN. Gnäller över sitt liv är inte tillfreds. Spenderar massor av tid med sin släkting å familj. Jag tror att hon tappat sitt skyddsnät. Och jag tror att mordet på LL inte bara skulle eliminera henne utan ge JA ett minne för livet, som i "Ge mig en Evighet"

Hon pratar om vampyr och lever sannerligen upp i hennes vita linser och låtsas blod på bilderna. Hon super mycket, festar massor och äter skit mat. Tycker det visar ett tydligt själv destruktivt mönster. Och när hon är hos pappa pratar hon helt opersonligt och bara om mat, som nu ropar pappa vi ska käka. Jag får hela tiden en känsla av yta, som om hon har isolerat uttryck för sorg, lycka mm

Tänker speciellt på när de fick avliva katten. Styrkan i orden satt inte i sorgen av att avliva den utan trycket i meningen satt i orden riktade till den dom sparkat katten. Tycker mig känna de vibbarna. Hon uttrycker också något om en vän som efter x antal år kallar henne tjock. Hon nämner det på ett svischande sätt men i orden känns vreden.
Citera
2014-06-30, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dip
Hon använde en fogsvans för att stycka, samt en hammare initialt. samtliga ben vi har i ansiktet förutom pannbenet är inte överdrivet tålig, okben/kindben/näsben osv är som glas i jämförelse med påfrestningen som pannbenet tål.

Så det där känns bara som en vidrig förhoppning/fantasi om att kunna få gotta sig i makabra detaljer.

Jo jag vet precis hur benen i ansiktet är men tack för den anatomilektionen. Har det framkommit att hammaren användes i samband med styckningen?

Jag menar, jag tänker mig att nu har hon dödat tjejen hon hatar och håller på och styckar henne, jag blir inte förvånad om hon förnedrar den döda kroppen ännu mer också.
Citera
2014-06-30, 00:45
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Jo jag vet precis hur benen i ansiktet är men tack för den anatomilektionen. Har det framkommit att hammaren användes i samband med styckningen?

Jag menar, jag tänker mig att nu har hon dödat tjejen hon hatar och håller på och styckar henne, jag blir inte förvånad om hon förnedrar den döda kroppen ännu mer också.

Jag vet inte riktigt hur du tänker nu, du skrämmer mig lite!!!!
Citera
2014-06-30, 00:48
Medlem
Hulls avatar
Citat:

Det vet vi när obduktionsprotokollet släpps antar jag?

Om det är hat och förnedring JH vill uppnå med en hammare, spruta och kniv finns det nog få känsliga delar på en kropp som är oberörda. Men jag tvivlar på att hon hade tid att göra något mer än ytligt isåfall.

Det otäcka är ju om hon gjorde det när LL fortfarande levde och kände av alltihop. Kanske det var planen. Var skulle hon spruta in brännade alkohol för att ge mest smärta?
Senast redigerad av Hull 2014-06-30 kl. 00:53.
Citera
2014-06-30, 00:50
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av girlang
Gm har vad man förstått varit helt besatt av tankar om sin rival. Antagligen har hon inte sovit på länge, eventuellt medicinerat och överdoserat. Jag tror att hon inte hade sovit alls på natten till mordmorgonen. Skulle tro att hon ville skrämma BO men så gick det överstyr och misshandeln gick för långt och offret dog. Sover man inte på länge kan man hamna i ett psykosliknande maniskt tillstånd och går på som en robot. Har ingen kontakt med varken känslor eller den vanliga verkligheten inombords även om det kortare stunder går att hålla masken utåt. Hon kanske inte fick "verklighetskontakt" förrän hon ringde polisen, efter jobbet och styckningen. Då började verkligheten komma ikapp henne. Rättspsykiatrisk vård i så fall.
Har inte följt med riktigt men vad jobbade hon med? Där är en hake om det inte var så att hon kunde jobba självständigt utan att behöva vara direkt social lång tid.
Så tänker jag för att försöka få en någorlunda begriplig teori.

Hon är PA = personlig ass. Tror inte riktigt att hon varit i ett zombi tillstånd om hon kan som en klok person här inne sa, hon kunde läsa av hur hon ska bete sig. Och hon har iså fall köpt egna medikamenter via nätet. För det har inte framkommit att hon sökt psykvård.
Senast redigerad av Willow1 2014-06-30 kl. 01:02.
Citera
2014-06-30, 00:52
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hull
Det vet vi när obduktionsprotokollet släpps antar jag?

Om det är hat och förnedring JH vill uppnå med en hammare och kniv finns det nog få känsliga delar på en kropp som är oberörda. Men jag tvivlar på att hon hade tid att göra något mer än ytligt isåfall.

Det otäcka är ju om hon gjorde det när LL fortfarande levde och kände av alltihop. Kanske det var planen.

Den tanken var jag också inne på när jag fick vetskap om alkoholen. Att hon ville trubba av henne men ändå så pass så hon fattade vad som hände
Citera
2014-06-30, 00:55
Medlem
Hulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Den tanken var jag också inne på när jag fick vetskap om alkoholen. Att hon ville trubba av henne men ändå så pass så hon fattade vad som hände

Ja eller injicera alkohol i hennes bröst för att ge oerhörd smärta och förnedring.

EDIT: Tänkte mer på i bröstkorgen alltså.
Senast redigerad av Hull 2014-06-30 kl. 01:10.
Citera
2014-06-30, 00:59
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hull
Ja eller injicera alkohol i hennes bröst för att ge oerhörd smärta och förnedring.

Ja fy fasiken, alkohol spränger ofta kärlen. Hon talade om en häst som fick medicinen med sprutor. Så tillgång har hon haft alla gånger
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in