2014-06-29, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Nej, det har jag inte, men det hade varit kul om du, micro113 eller någon annan av rabiatfeministerna någon gång kunde medge ert medvetet snedtolkande av saker.

Menar du på fullaste allvar att en förekomst på 0,000425 procent* är ganska ofta, oavsett vad vi talar om för fenomen? Menar du det? Menar du att du mobiliserade allt ditt sunda förnuft, all din intellektuella styrka, för att producera detta?

* Räknat på 17 fall och 4 000 000 män.

beror väl helt på hur man räknar....sen -75 har vi haft ca 100 mordfall per år 17 av dessa är mord på kvinnor från nära relaterad man. Således en inte helt ringa siffra i det stora sammantaget.
2014-06-29, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Det brå säger är att 2% av alla som fälls för sexualbrott är kvinnor.
Och du kanske är medveten om att det är rätt mycket som faller under denna rubricering nuförtiden...
verkligen inte enkom sexuella övergrepp just på barn.

https://www.bra.se/bra/brott-och-sta...xualbrott.html

Ja du har nog rätt, kvinnor kanske inte når upp till 17st brott per år.

Vid vilket antal brott slutar det vara "ganska ofta"?

Misstänker att du inte kommer svara med en siffra.
2014-06-29, 20:29
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
beror väl helt på hur man räknar....sen -75 har vi haft ca 100 mordfall per år 17 av dessa är mord på kvinnor från nära relaterad man. Således en inte helt ringa siffra i det stora sammantaget.

Jag ställer en helt objektiv fråga som inte är kopplad till något specifikt fenomen.

Om 0,000425 procent av samtliga i en grupp utför en handling, samtidigt som 99,999675 inte utför denna handling, menar du då att handlingen utförs ganska ofta. Står du för den definitionen?
2014-06-29, 20:33
Medlem
Det har varit minst sagt en del riktigt korkade inlägg i tråden. Någon kvinna förkastade teorin för att hon tjänade mer än den genomsnittliga mannen . Haha, ungefär den nivå som vissa politiker har när de debatterar nyttan med invandringen och nämner Zlatan som ett skäl att vi ska en generös invandring.

Återigen, eller jag antar att det var en självklarhet, att vi diskuterar inte enskilda individer utan som grupp som kan genereras till populationen

Det verkar som vi är ganska överens om att mannen är kvinnan överlägsen. Moderator kan låsa tråden då jag fått mitt svar
2014-06-29, 20:35
Medlem
Kalas-Kukens avatar
Nu vill jag inte inkludera femenister eller nåt konstigt.

Men kvinnor generellt är det som håller uppe denna värld, de ger oss män den motivation
och drivkraft att göra alla dessa saker vi är så bra på.
Utan kvinnor hade vi inte funnits.

Det finns ruskigt smarta kvinnor med som bidragit till jättemycket, men kvinnor tar inte för sig så mycket som männen gör. Därför får deras bidrag en undanskymd roll vilken inte går att mäta.

Utan kvinnor hade alla icke-homosexuella män blivit så deprimerade och våldsbenägna att jorden gått under efter ett halvår.
2014-06-29, 20:39
Medlem
Kalas-Kukens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonte400
Det har varit minst sagt en del riktigt korkade inlägg i tråden. Någon kvinna förkastade teorin för att hon tjänade mer än den genomsnittliga mannen . Haha, ungefär den nivå som vissa politiker har när de debatterar nyttan med invandringen och nämner Zlatan som ett skäl att vi ska en generös invandring.

Återigen, eller jag antar att det var en självklarhet, att vi diskuterar inte enskilda individer utan som grupp som kan genereras till populationen

Det verkar som vi är ganska överens om att mannen är kvinnan överlägsen. Moderator kan låsa tråden då jag fått mitt svar

Du är puckad.
Har kvinnliga vänner som slår vilken man som helst med hästlängder akademiskt och praktiskt.
Finns alltid nån som är bättre vare sig det är kvinna eller man.

Min kompis från Nigeria började läkarlinjen när hon var 16 år och gick ut när hon var 21 år.
Känner ingen man som lyckats med det.
2014-06-29, 20:39
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalas-Kuken
Nu vill jag inte inkludera femenister eller nåt konstigt.

Men kvinnor generellt är det som håller uppe denna värld, de ger oss män den motivation
och drivkraft att göra alla dessa saker vi är så bra på.
Utan kvinnor hade vi inte funnits.

Det finns ruskigt smarta kvinnor med som bidragit till jättemycket, men kvinnor tar inte för sig så mycket som männen gör. Därför får deras bidrag en undanskymd roll vilken inte går att mäta.

Utan kvinnor hade alla icke-homosexuella män blivit så deprimerade och våldsbenägna att jorden gått under efter ett halvår.

Kul att du fått lära dig innebörden av sexuell reproduktion och vilka förutsättningar den stadgar. Nu kan du kliva ner från din vite löpare, riddarn.

Självklart finns det kvinnor som är duktiga och självklart skulle mänskligheten dö ut om det ena av könen gick upp i rök. Jag tror däremot inte det är vad TS ville diskutera.
2014-06-29, 20:41
Medlem
Citat:
Du är puckad.
Har kvinnliga vänner som slår vilken man som helst med hästlängder akademiskt och praktiskt.

Min kompis från Nigeria började läkarlinjen när hon var 16 år och gick ut när hon var 21 år.

Ta mig tusan vad korkad och dum du är. I mitt inlägg skriver jag just precis att vi inte kan ta in enskilda exempel. Och du, råpuckot kommer dragande med något enskilt exempel om en tjej från Nigeria!!!!
2014-06-29, 20:41
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Du är puckad.

Anekdotisk bevisföring är ganska ointressant i ett ämne som detta. Ditt resonemang nu, exempelvis, är långt under den genomsnittliga kvinnan. Bara för att du är dum i huvudet betyder inte det att samtliga män är det.
2014-06-29, 20:43
Medlem
calmsolutions avatar
Anledningen till att extrema missnöjespartier som F! poppar upp beror helt enkelt på att det är det enda sättet de kan försöka framhäva sig på. Kvinnor är bevisat sämre på i princip allt, inkl matlagning där man kanske hade hoppats på att nedärvd kunskap genom generationer skulle kunna ha gjort skillnad, men icke.

Kvinnor klarar helt enkelt inte av att prestera och leverera.
Senast redigerad av calmsolution 2014-06-29 kl. 20:45.
2014-06-29, 20:43
Medlem
Citat:
Du är puckad.

Ta mig tusan vad korkad och dum du är. I mitt inlägg skriver jag just precis att vi inte kan ta in enskilda exempel. Och du, råpuckot kommer dragande med något enskilt exempel om en tjej från Nigeria!!!!

Fattar du att vi pratar om population, inte om en person, inte om 10, inte om 1000, inte om 10000. Vi pratar om kvinnor generellt. När du kan komma med siffror som motsäger detta så är du välkommen, annars kan du åka ner till Nigeria och fylla upp den tomma platsen
2014-06-29, 20:45
Medlem
Kalas-Kukens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonte400

Vad är acceptabelt att jämföra för dig ? populationer ?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in