Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-06-29, 16:32
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
Jag var på plats. Vänstern väsnades så högt att jag knappt kunde höra ett ord av vad som sades. Hur skall jag då kunna bemöta talet nu? Det var få personer innanför avspärrningen, men jag hörde att det var folk som ville gå innanför avspärrningarna, men vågade inte. Andra ville lyssna på SvP, även om de inte var sympatisörer (dessa var gotlänningar). Det lustiga var när vänstern skrek att nazisterna skall lämna deras ö, genom att skrika ut det på stockholmska. Det var ytterst få gotlänningar som demonstrerade mot SvP, ens om det var någon.

Talet finns upplagt på partihemsidan/youtube om du vill lyssna

Kunde man inte få gå innanför avspärrningarna om man bara hade för avsikt att lyssna (alltså inte ställa till med oväsen), varför gjorde du inte det isf?
Citera
2014-06-29, 16:34
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Talet finns upplagt på partihemsidan/youtube om du vill lyssna

Kunde man inte få gå innanför avspärrningarna om man bara hade för avsikt att lyssna (alltså inte ställa till med oväsen), varför gjorde du inte det isf?

Jag får lyssna på det senare ikväll, om jag orkar.

Jag vet inte om man kunde gå innanför avspärrningarna. Jag tog aldrig reda på det då jag inte är SvP-sympatisör.
Citera
2014-06-29, 16:40
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Jag får lyssna på det senare ikväll, om jag orkar.

Jag vet inte om man kunde gå innanför avspärrningarna. Jag tog aldrig reda på det då jag inte är SvP-sympatisör.
Måste man vara sympatisör för att lyssna på ett politiskt parti?
Citera
2014-06-29, 16:42
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:

Nej, men jag stod så nära avspärrningarna närmast scenen som möjligt. Jag hade ingen lust att få David Baas kamera i trynet.
Citera
2014-06-29, 16:43
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Att kyrkklockorna ringde betyder för mig att kyrkklockorna varnade för att sanningen skall komma fram
Citera
2014-06-29, 16:54
Medlem
Citat:

Jag ska erkänna att jag är inte helt säker på min sak.

Almedalens olika dagar är för partiernas medlemmar, dvs sossarna pratar för sossemedlemmar vänstern pratar för vänstermedlemmar, osv. Detta borde leda till att SVP pratar för SVP medlemmarna, så är man inte medlem så nej.

Dock har jag ett kort svar till varför de var så få som hade kommit tid mot hur det är för de övriga partierna.

1

De andra partierna sträcker sig över hela sverige, och alla partigrupper skickar ett antal representanter från varje lokalförening, dvs 280 ggr antal nerskickade.

SVP är bara representerade i några få kommuner och därför inte har så många medlemmar att ta ur.

2

Det regnade.
Citera
2014-06-29, 17:27
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ericus
Jag ska erkänna att jag är inte helt säker på min sak.

Almedalens olika dagar är för partiernas medlemmar, dvs sossarna pratar för sossemedlemmar vänstern pratar för vänstermedlemmar, osv. Detta borde leda till att SVP pratar för SVP medlemmarna, så är man inte medlem så nej.

Dock har jag ett kort svar till varför de var så få som hade kommit tid mot hur det är för de övriga partierna.

1

De andra partierna sträcker sig över hela sverige, och alla partigrupper skickar ett antal representanter från varje lokalförening, dvs 280 ggr antal nerskickade.

SVP är bara representerade i några få kommuner och därför inte har så många medlemmar att ta ur.

2

Det regnade.

Givetvis är alla offentliga tal öppet för alla.
Folk går väl och lyssnar på vad de finner intressant helt enkelt. Att väldigt få finner ett pyttelitet mational(social)istiskt parti värda att offra tid på (dessutom en dag då långt ifrån alla överhuvudtaget tagit sig till almedalen) är ju knappast konstigt.

De flesta är nog mest intresserade av när ytterlighetspartier säger korkade saker eller när det bli våldsamheter. Hade fler varit intresserade av själva budskapet hade det ju inte varit små marginaliserade ytterlighetspartier.
Citera
2014-06-29, 17:47
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Jag var på plats. Vänstern väsnades så högt att jag knappt kunde höra ett ord av vad som sades. Hur skall jag då kunna bemöta talet nu? Det var få personer innanför avspärrningen, men jag hörde att det var folk som ville gå innanför avspärrningarna, men vågade inte. Andra ville lyssna på SvP, även om de inte var sympatisörer (dessa var gotlänningar). Det lustiga var när vänstern skrek att nazisterna skall lämna deras ö, genom att skrika ut det på stockholmska. Det var ytterst få gotlänningar som demonstrerade mot SvP, ens om det var någon.

Det är väl exakt på det här viset det brukar vara. Äckelmedia vill ha det till att vart än SvP dyker upp så blir ortsbefolkningen alldeles rasande och går ut och visar sin avsky för detta vidriga "nazistparti", men sanningen är att folk inte alls blir särskilt upprörda utan tycker tvärtom att det är ganska intressant. Motdemonstranterna består istället till stor del av kringresande Södermalmsbor, tårtkvinnor, sinnessjuka judegubbar och annat patrask.
Citera
2014-06-29, 19:11
Medlem
Jag trodde verkligen inte att partiet var så litet. Almedalsveckan är ju ett tillfälle för alla partier att visa sin styrka, man har 4 år på sig att kraftsamla. Men att Svp endast lyckas få ihop 20 personer under sin ledares tal visar att ni inte är något att räkna med. Ni får för mycket uppmärksamhet. En liten klick nazister som inte är större än en syförening. Jag tror anledningen till er stora uppmärksamhet ni får har att göra med att det finns personer som har det som levebröd att bekämpa er. Utan er skulle dessa inte ha någon möjlighet att få visa sig i media och tv. Dessa skulle vara ingenting helt enkelt. De många som gjort karriär och blivit rika på att "bekämpa" er.
Citera
2014-06-29, 19:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av flashblick
Jag trodde verkligen inte att partiet var så litet. Almedalsveckan är ju ett tillfälle för alla partier att visa sin styrka, man har 4 år på sig att kraftsamla. Men att Svp endast lyckas få ihop 20 personer under sin ledares tal visar att ni inte är något att räkna med. Ni får för mycket uppmärksamhet. En liten klick nazister som inte är större än en syförening. Jag tror anledningen till er stora uppmärksamhet ni får har att göra med att det finns personer som har det som levebröd att bekämpa er. Utan er skulle dessa inte ha någon möjlighet att få visa sig i media och tv. Dessa skulle vara ingenting helt enkelt. De många som gjort karriär och blivit rika på att "bekämpa" er.
Arrangörsgruppen är väl på någonstans mellan 20 och 30 personer. Varför skulle det behövas fler än så menar du?

Vid demonstrationer och liknande är det viktigt att dra så mycket folk som möjligt, viktigare i alla fall. Vid ett sådant här tillfälle är det inte alls viktigt att vara fler än vad som behövs för att kunna sätta upp och sköta det politiska och tekniken och givetvis också skydda partiets evenemang mot eventuellt svenskfientliga element.

Vilken skillnad hade det gjort om det istället var 100 eller 200 svenskpartister på ön annat än att det möjligtvis hade sett fränt ut på kort? Det förändrar ju ingenting i praktiken med vad man vill uppnå i Almedalen.

Den här typen av invändningar är lika konstiga som när någon bölar över att det bara är 10 pers på ett torgmöte som Svenskarnas parti håller. Torgmötet är ju inte för våra egna medlemmar, precis som partiets närvaro i Almedalen heller inte är det. Det måste väl ändå vara ganska enkelt att begripa?
Senast redigerad av Kakafonisk 2014-06-29 kl. 19:23.
Citera
2014-06-29, 19:23
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kakafonisk
Arrangörsgruppen är väl på någonstans mellan 20 och 30 personer. Varför skulle det behövas fler än så menar du?

Vid demonstrationer och liknande är det viktigt att dra så mycket folk som möjligt, viktigare i alla fall. Vid ett sådant här tillfälle är det inte alls viktigt att vara fler än vad som behövs för att kunna sätta upp och sköta det politiska och tekniken och givetvis också skydda partiets evenemang mot eventuellt svenskfientliga element.

Vilken skillnad hade det gjort om det istället var 100 eller 200 svenskpartister på ön annat än att det möjligtvis hade sett fränt ut på kort? Det förändrar ju ingenting i praktiken.

Å andra sidan hade det inte gjort nån skillnad eller förändrat nåt i praktiken om det istället för 20-30 svenkpartister hade varit 0 heller så.
Citera
2014-06-29, 19:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Å andra sidan hade det inte gjort nån skillnad eller förändrat nåt i praktiken om det istället för 20-30 svenkpartister hade varit 0 heller så.
Jodå. Hade 0 svenskpartister varit på ön så hade det inte skrivits flera hundra artiklar om Svenskarnas parti under gårdagen och idag. Vår nästa statsminister Stefan Löfvén hade inte tagit sig tid att fördöma partiet, lika lite som andra högt uppsatta riksdagspolitiker och folkförrädare hade gjort det. Kommunisterna i Svenska kyrkan hade inte i någon slags panik låtit alla kyrkklockor ringa och den antinationalistiska hysterin hade uteblivit, och så vidare.

Målet är naturligtvis att få så mycket fokus och uppmärksamhet som möjligt, men det är också symboliskt viktigt att visa upp ett nationalistiskt alternativ som en motpol i Almedalen, som ju annars är en frizon för folkförrädarna. I min mening var det ett rent snilledrag att dels boka dagen innan den officiella starten, och dels att ha torgmöte och infobord varje dag under hela veckan. Den typen av uppmärksamhet som detta genererar kan inte köpas för pengar helt enkelt.

Att Svenskarnas parti ännu inte påverkar de politiska beslut som fattas i landet har du dock rätt i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in