2014-06-29, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trapizo
...jag skulle nog inte våga...risken finns att hon får tankar om stämning om hon läser bitar av den här tråden....

Ingen vill väl stämma henne, hon är i så fall endast "meddrabbad" ... Hon kan endast vara vittne i så fall, med minnen som kanske inte är helt relevanta för den där dagen.
Hon kan förstås säga hur makarna W var, kanske de (förmodligen) besinnade sig (örfilar etc) efter den här händelsen och inte mycket mer finns att säga ...
Citera
2014-06-29, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeannemarie
Nej man vill ju inte störa henne. Men hon har redan framträtt och känner sig uppenbarligen utanför alltihop.

Nu har jag kollat litet och se hur liten världen är ... Min väninnas väninna bodde på samma väg där hon bor men i annat hus, enligt kartan, i en huslänga just nedanför (tror det är ett äldreboende). Har haft vibbar om detta. Jag känner några där. Men inte bara att sätta igång, kan sluta med att man själv blir uppmärksammad på fel sätt.

....du får korka upp konjaken...mer info då!?

Citat:
Ingen vill väl stämma henne, hon är i så fall endast "meddrabbad" ... Hon kan endast vara vittne i så fall, med minnen som kanske inte är helt relevanta för den där dagen. Hon kan förstås säga hur makarna W var, kanske de (förmodligen) besinnade sig (örfilar etc) efter den här händelsen och inte mycket mer finns att säga ...

Tyvärr finns risken att det är HON som vill stämma tänkte jag mig...innehåll på Flashback är inte populärt av alla som är nämnda i trådar..
Senast redigerad av Trapizo 2014-06-29 kl. 15:24.
Citera
2014-06-29, 15:20
Medlem
Citat:
....såååå? ...vet du hur långt det var från grannens tomt, med bilförsedd friare, till Widergrens?

Jag har sett detta på en karta - en liten väg mellan husen, annars låg de precis mitt emot varandra och bilden är tagen från grannens håll - man ser mycket bra in på f.d. Widegrens tomt.
Citera
2014-06-29, 15:21
Medlem
Aurora Borealiss avatar
Citat:
Någon kanske kan kontakta Violas lillasyster Eva Maries dotter B*rgitta V*nberg ...?
Enligt min erfarenhet så är det väldigt vanligt att det finns anhöriga som följer trådarna, så jag skulle nog tro att så är fallet även här. Om de sitter inne på information som de vill dela med sig av, så är jag säker på att de ger sig till känna. Antingen direkt i tråden, eller i pm till deltagare som de känner förtroende för. Som jag ser det så finns det ingen anledning att besvära någon med frågor innan de själva har bestämt att de vill berätta. Om de har något att berätta vill säga.
Citera
2014-06-29, 15:21
Medlem
Crime-boys avatar
Citat:
....såååå? ...vet du hur långt det var från grannens tomt, med bilförsedd friare, till Widergrens?

Nej..men jag skulle tippa på 100-150 m.
Citera
2014-06-29, 15:22
Medlem
Citat:
Nja..sadistkompisen hade nog i så fall ingen tanke på att visa sig för den övriga familjen utan han dök upp ur mörket och lurade med sig Viola när hon sprungit ut ur utedasset, som just då var obevakad av Widegrenarna... ??

Detta är nog ett sidospår, Trapizo! Men inget fel i det ..

Att ingen kollade upp skoavtrycken ordentligt...det verkar inte som att det blev gjort.

Verkar inte så nej, kanske man inte hade avancerad utrustning för det då - eller kanske inte ens kunde / fick undersöka det utan skälig misstanke om mord ...
Citera
2014-06-29, 15:27
Medlem
Citat:
Jag har sett detta på en karta - en liten väg mellan husen, annars låg de precis mitt emot varandra och bilden är tagen från grannens håll - man ser mycket bra in på f.d. Widegrens tomt.

Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy
Nej..men jag skulle tippa på 100-150 m.

...men man får tänka på att det var mycket mörkt förstås...det fanns inga gatlyktor där kan jag tänka mig.
Citera
2014-06-29, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy
Och då funkar ALLA hundar i världen som din hund?

Ja det kan man säga ..hundar är inte lika individuella som människor. Hundar brukar inte skälla på sina ägare på ett markerande eller varnande sätt, faktiskt. Om någon kommer hem kan de glädjeskälla, men annars skäller de om okända smyger runt. Detta är ju inget nytt i hundvärlden.
Grannens hund hade skällt men stod ju "utanför" och skällde kanske på att något ovanligt hände. Med Widegrens hund lär varit tyst. Egentligen är detta inte så viktigt.
Citera
2014-06-29, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aurora Borealis
Enligt min erfarenhet så är det väldigt vanligt att det finns anhöriga som följer trådarna, så jag skulle nog tro att så är fallet även här. Om de sitter inne på information som de vill dela med sig av, så är jag säker på att de ger sig till känna. Antingen direkt i tråden, eller i pm till deltagare som de känner förtroende för. Som jag ser det så finns det ingen anledning att besvära någon med frågor innan de själva har bestämt att de vill berätta. Om de har något att berätta vill säga.

Jag håller ju med om det hela tiden, för min del kan jag inte hjälpa att jag kände någon som bodde mitt emot och fortfarande känner några av min väninnas väninnas grannar. Kollade av nyfikenhet på en karta.
Nej, skulle inte vilja kontakta henne av den anledningen ...Är inte och hälsar på någon där numera. Tänkte mest att någon annan kan göra det, som har närmare anknytning till personen / personlig anknytning alltså. Någon här tycks ha anknytning men ligger väl mest i tråden och rättar oss andra - finns väl inget mer att hämta då, från det hållet?
...
Kanske de är lika undrande som vi.
Senast redigerad av Jeannemarie 2014-06-29 kl. 16:07. Anledning: Tillägg
Citera
2014-06-29, 15:42
Medlem
Citat:
Citat:
Att ingen kollade upp skoavtrycken ordentligt...det verkar inte som att det blev gjort.
Verkar inte så nej, kanske man inte hade avancerad utrustning för det då - eller kanske inte ens kunde / fick undersöka det utan skälig misstanke om mord ...

Jag tycker ju polisen kunde slängt i lite gips i skoavtrycken...
Citera
2014-06-29, 16:09
Medlem
Citat:
Jag tycker ju polisen kunde slängt i lite gips i skoavtrycken...

...Men då kvarstår frågan från när skoavtrycken fanns ...?
Citera
2014-06-29, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AristoMarie
Jag tackar så hjärtligt.

Vi har konstaterat att den 5:e dec var det blidväder. Snön kom enligt tidigare uppgifter dagen efter, om jag inte minns fel. Det är lätt att tro, att kylan satte i på allvar då. På två veckor hinner det frysa till ganska bra. Vaken hade tydligen frusit ordentligt också om jag förstått det rätt, eftersom isen var halvmetertjock där de sågade upp. Och nog borde de ha sågat i anknytning till där vaken fanns.

Får hoppas Brottets krönika finns på vårt bibliotek.

Har letat på Google men får inte upp detta. Antikvariat och bibliotek återstår?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in