Känns som det blir mycket monologer från mig, ska engagera mig mera i era inlägg men fint att andra också delar med sig av sina erfarenheter, jag tror dock man måste vara kritisk och samla bevis. Blir man systematiskt utsatt för Brighting, att man verkligen blir bländad av bilar så det känns och blir utsatt för Ghosting och Slander Campaigns, märker någon form av rykteskampanj osv samtidigt så har man ett mönster som tyder på Gang-Stalking. Om man dessutom märker Street Theatre och Noise Campaigns som verkligen är riktat mot en själv, att någon kastar sten på taket/fönstret osv flertalet gånger med mera så har man rätten att hävda att man är Gang-stalkad.
Som vanligt vad gäller symptom behövs det ett antal som stämmer för att bekräfta något som är fel. Man behöver nog se 6-7 olika typiska GS faktorer som stämmer med sin verklighet innan man bör tro att man är utsatt. Det finns något ljuvt att leva i förnekelsen, att tro att det inte sker eller inträffar ändå märker man att något inte stämmer. Förr eller senare kommer det klarna om man lider av GS eller inte.
Om man däremot bara ser lite lösa symptom som helt vanliga människor kan vara med om utan, som lite hostningar eller stökiga grannar så är det vanliga fenomen. Folk gör saker helt random ibland, märker att jag själv kan vända mig och gå till ett annat håll när jag glömt att hämta en sak, kan göra alla möjliga typer av saker omedvetet, så gäller även andra. Har memorerat hur ofta jag kommer på mig själv med att göra underliga saker med och att hosta osv runt människor. Det gäller att lära sig se vad som är GS och vad som är troligen normala beteenden.
Sedan bör man inte dra det hela för långt i tiden, jag har varit där med, eftersom jag vet att detta är en verklighet började jag försöka dra det bakåt i tiden och tanken att det pågått sen jag var liten fanns. Men för 7 år sedan hade jag ett beteende som kan ha attraherat det här nätverket och kan dra till minnes saker som faktiskt kan bekräfta att åtminstone 6 år har jag varit övervakad. Mer än så kan jag inte bevisa.
Jag var med om en annorlunda upplevelse när jag reste med buss långt bort för att testa om GS fortsatte och tog sedan ett tåg bort till en mindre ort. När jag kom in i tåget var det fyllt av en otrevlig doft, folk reagerade negativt på den, så de kände den med. Jag gick längs bak i tåget och där var det ingen lukt alls. Sedan kommer konduktören och noterar att förarhytten är öppen där bak och att det hade kunnat hända något hemskt om någon gick in dit eller lekande kids fick för sig att trycka på massa knappar. Då hade vi alla flugit i luften om tåget tvärstannat. Vilken katastrof! Sedan på vägen hem så sitter jag i mitten av tåget och lekande kids springer fram och tillbaka i tåget kanske 7-8 gånger. Här kan man konspiratoriskt tro att det var organiserat för att ge mig obehag att resa tåg eftersom det är smidigt att bara stiga av på platser medan det blir svårare för bilar att följa, eller att första momentet var en slump som sedan användes mot mig. Eller är allt bara ett lustigt sammanträffande.
Själv ser jag det som det sistnämnda.
Jag är som fascinerad av detta fenomen, jag är inte rädd.
Jag har lärt mig med (något dålig men ändå rogivande) humor bekämpa vad de gör.
Om någon gör något underligt med fingrarna när jag går förbi så tänker jag att
den människan förmodligen tränar på hur man säger jag är dum i huvet på teckenspråk.
Om en man ler underligt mot mig så tänker jag att frugan förmodligen var lite hård med en strap-on häromdagen och han återkallade minnet av det och kände sig befriad av det.
Någon som har en underlig färg på kläderna och agerar för att jag ska se det försöker bara att matcha sina nya hemoroider den fått.
Brighting tekniken har jag lyckats parera med att memorera alla gånger jag sett heta brudar gå ut ur röda vita och svart bilar och tänker att det sitter en sån som flörtar med mig. Så jag kallar det flirting, varje gång det händer tänker jag att det sitter en snygg tjej som vill ha min uppmärksamhet. Jag kan dra det längre och dra en Austin Powers och tänka att en het tjej som sitter där med enorma bröst och drar ner Bh'n och det kommer ett ljus från brösten som bländar mig i all sin himmelska härlighet. Det är sjukt absurdt kul och jag skrattar av det.
Det är lite som i Harry Potter, man får lära sig vända det jobbiga till något lustigt.
http://harrypotter.wikia.com/wiki/Riddikulus
Jag ser även inte mördarbilar, eller stalkerbilar längre. Jag ser Hallonbilar, Lakritsbilar, Vaniljbilar.
Det neutraliserar allting. Jag kallar dem även andra saker och har även memorerat flertalet maträtter, objekt, saker som jag gillar i de här färgerna så när de kommer påminner de mig om allt jag älskar och tycker om. För att associera till något positivt. Sedan har jag efter statistiken noterat att var jag än är kommer jag se en svart, röd, vit eller grå bil för dessa färger är de vanligaste. Vilken tidpunkt som helst och de som sitter i dem är vanliga människor som bara åker in och handlar lite, helt oskyldigt. Folk som bara slumpvis parkerar dem utan någon baktanke. Man får kontra rationellt och kognitivt men även med humor i vissa fall.
Ljuden löser jag med att kalla dem något annat. Blev inspirerad av min körskolelärare som alltid kallade bilens bakdel för 'rumpan' när jag skulle lära mig backa. "Se till att rumpan på bilen kommer rätt" osv. Så ljuden från bilarna blir naturligt något mindre dramatiskt av den associationen.
Sedan kan man beroende på ljudnivå kalla dem med prefixet "Super" "Turbo" "Mega" "Dunder".
En motorcykel släpper ifrån sig mäktigt fina dunderbrakare. Det är viktigt att kontra det som ska verka hotfullt till något simpelt. Dessa simpla pruttfester är inte dryga att genomgå om man lär sig hantera dem.
Kanye West använder en liknande teknik när han kallar sina stalkers och paparazzi för fuckng mosquitos, alltså myggor. Det avdramatiserar och ger en ny bild av det.
När de sladdar på vägen så ser jag det som dåliga gatukonstnärer som inte kan behärska sina mupp-ingivelser och borde göra något mer givande med livet. Gatukonst utförda av mentalt handikappade som vill va kreativa men är hämmade och inte riktigt förstår hur...
Så jag jobbar på ett sätt att avdramatisera hela erfarenheten en aning. Symptomen för GS kan vara psykotiska på ett negativt sätt, jobbar på att skapa en mer positiv "psykos" av erfarenheten.
Jag äter även bra mat, kollat upp raw food och super foods som ska skärpa mig mentalt. Som bekämpar cancer med mera. Tränar även hemma mer numera där ingen kan störa mitt fokus.
Man kan även se till att ha mp3 spelare så kan du avvärja sig ljudattacker och ha den bästa musiken som får en upp i stämning.
Det är ett mentalt krig och det enda man kan göra är att kriga mentalt. Därför är det en fördel om man läser många psykologiböcker, har läst kanske 50 stycken om olika relaterade ämnen för att bli starkare.
I mitt fall blir jag även styrkt av GS. Det är som ett svärd som får ta mycket stryk innan det kan få sin skärpa. Det är som så många andra exempel att en viss kamp behövs för att utvecklas. Antagonister behövs för hjälten att nå sin fulla inre kraft. Om någon känner till serien One Piece har Ace och Sabo en liknande funktion för protagonisten i ett skede, de försöker ta livet av honom och behandlar honom hårt men han blir tuffare, på så vis har även jag en Ace Och Sabo som förmodligen genom sin illvilja även vill se mig utvecklas, innerst inne kan det finnas något noblare motiv. Utkomsten av allting blev bra, de blev goda vänner sedan, synd att Sabo drunkade dock.. :/ :/
Jag tror att som Halvanonym säger, det kan finnas något djupare bakom som man rättfärdigar det man gör med. Att man innerst inne vill något bra för samhället och för vissa individer som utsätts. Att väcka dem, få dem att fokusera på sin potential, få dem i nya tankar. Förädla människor. Målen som helgar medlen men risken finns att TI's tar livet av sig istället och det blir på det andra sättet istället. Det är ett riskabelt experiment som kan sluta illa för alla involverade till slut.
Sedan kan man tycka att om man ville Ti's bästa så skulle de väl inte försöka få en att sluta gå på gymmet genom att psyka en där. Så det finns paradoxer, vissa vill se att man tar en ny vändning i livet, andra vill bara straffa eller på andra sätt skapa något typ av lidande. Finns båda motiven i mitt fall. Kanske för att skapa nån form av förvirring.
Skriver mer sen iaf. Kul att ni skriver, svarar på alla frågor framöver och kom gärna med mer konkreta tips på vad du skulle gjort i min situation men inlägg som "iväg till psyket med dig" är redan lite uttjatade och bidrar inte mycket till diskussionen av fenomenet.