2014-06-28, 16:30
Medlem
Tullamores avatar
Nån som vet om någon som säljer Cuthof i Uppsala. På deras hemsida står att man kan maila och fråga, men dom svarar ju aldrig.
Citera
2014-06-28, 17:10
Medlem
TobaksHasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tullamore
Nån som vet om någon som säljer Cuthof i Uppsala. På deras hemsida står att man kan maila och fråga, men dom svarar ju aldrig.
-Varför inte bara beställa från nätet och hämta där paketet hamnar?
Brukar kunna vara/bli lite billigare dessutom..
Citera
2014-06-29, 10:19
Medlem
Min sats portionssnus från Prillan börjar ta slut nu och det är dags att köpa nytt. Kan dock inte påstå att jag blev särskilt imponerad av vad Prillan hade att erbjuda. Rätt äckligt snus och dåliga portionspåsar som jag upplever som värre för tandköttet än finsnus från ex. Swedish Match. Finns det bättre portionssnus man kan göra hemma än det från Prillan? Vad säger juryn?
Citera
2014-06-29, 10:43
Medlem
puppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bunker
Orka hålla på och hustla med en sån där 'sats' :/
Man måste väl vara rejält snål om man köper nåt sånt där, eller?
Snål? Jag får två kilo kvalitativt snus till den ringa summan av 4:50:-
per dosa. Prillans snussats. Med tanke på att en dosa i affären kostar ca 50:-
så kallar jag det god ekonomi.
Citera
2014-06-29, 11:37
Medlem
avskum1982s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taiga
Min sats portionssnus från Prillan börjar ta slut nu och det är dags att köpa nytt. Kan dock inte påstå att jag blev särskilt imponerad av vad Prillan hade att erbjuda. Rätt äckligt snus och dåliga portionspåsar som jag upplever som värre för tandköttet än finsnus från ex. Swedish Match. Finns det bättre portionssnus man kan göra hemma än det från Prillan? Vad säger juryn?

Swedsnus portionssatser är riktigt najs. Sen finns ju även snusX, swedmax, cuthof, coobra, hansons portionssatser osv.
Snusbolaget.se och snus2.se har ett relativt stort utbud. Swedsnus.nu har enbart sitt eget märke.
Citera
2014-06-29, 12:13
Medlem
TobaksHasses avatar
Citat:
Det finns rätt många portion satser nu mer, dessutom kan du köpa hela blad (mala,krossa, hacka eller vad som passar dig bäst), som "IPhone" förespråkar, eller så köper du en "vanlig" snussats, bereder enligt recept, behöver dock inte ha i "Glycerol" eller något annat som används för att förbättra krambarhet, sen köper du till påsar som du fyller på själv, försluter med strykjärn, locktång eller en varm ståltråd..
Vet att en kille använder lödpenna, drar ett snabbt drag på påsen sen är den försluten..
Citera
2014-06-29, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avskum1982
Swedsnus portionssatser är riktigt najs. Sen finns ju även snusX, swedmax, cuthof, coobra, hansons portionssatser osv.
Snusbolaget.se och snus2.se har ett relativt stort utbud. Swedsnus.nu har enbart sitt eget märke.

Alright, lade en beställning på en provdosa av varje sort från Swedsnus. Är nån av dom bra köper köper jag en hel sån där hink.

Citat:
Ursprungligen postat av TobaksHasse
Det finns rätt många portion satser nu mer, dessutom kan du köpa hela blad (mala,krossa, hacka eller vad som passar dig bäst), som "IPhone" förespråkar, eller så köper du en "vanlig" snussats, bereder enligt recept, behöver dock inte ha i "Glycerol" eller något annat som används för att förbättra krambarhet, sen köper du till påsar som du fyller på själv, försluter med strykjärn, locktång eller en varm ståltråd..
Vet att en kille använder lödpenna, drar ett snabbt drag på påsen sen är den försluten..

Låter lite väl meckigt för min smak kanske, men kul att dylika alternativ finns.
Citera
2014-06-29, 13:04
Medlem
TobaksHasses avatar
Citat:
Alright, lade en beställning på en provdosa av varje sort från Swedsnus. Är nån av dom bra köper köper jag en hel sån där hink.

Låter lite väl meckigt för min smak kanske, men kul att dylika alternativ finns.
-meckigt ja det är det, men jag vet att endel inte är nöjda med "hinkarna" och då vill jag visa att dom har ett väldigt bra utbud, och kan få portionerna att smaka väldigt gott genom att bara följa recepten till "vanliga" satser, smaksätta tobaken efter 24h genom att ha aromen i vattnet, sen in 12h, låta aromen koka in i tobaken..
Sen kommer ett pill men har man tid ork och lust..
Igår fick jag ett par portioner som smakade mer general lös än vad jag själv fått till, måste faktiskt ta reda på vad han exakt kryddat med..
Var lixom den smaken på som jag kände när jag snusade för första gången..
Fast det då var lös och detta är portion, något jag alltid haft svårt för tidigare.. Hälften av mitt beroende sitter minst o fingrarna(tror jag)..
Citera
2014-06-29, 21:46
Medlem
Ocelots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TobaksHasse
-meckigt ja det är det, men jag vet att endel inte är nöjda med "hinkarna" och då vill jag visa att dom har ett väldigt bra utbud, och kan få portionerna att smaka väldigt gott genom att bara följa recepten till "vanliga" satser, smaksätta tobaken efter 24h genom att ha aromen i vattnet, sen in 12h, låta aromen koka in i tobaken..
Sen kommer ett pill men har man tid ork och lust..
Igår fick jag ett par portioner som smakade mer general lös än vad jag själv fått till, måste faktiskt ta reda på vad han exakt kryddat med..
Var lixom den smaken på som jag kände när jag snusade för första gången..
Fast det då var lös och detta är portion, något jag alltid haft svårt för tidigare.. Hälften av mitt beroende sitter minst o fingrarna(tror jag)..
Den kryddmixen vill jag gärna ta del av om du får reda på den
Citera
2014-06-29, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ocelot
Den kryddmixen vill jag gärna ta del av om du får reda på den
Det är vi nog många som vill
Citera
2014-07-02, 00:29
Medlem
rakmackan99s avatar
Köpte en "burk" Prillan 500 Portioner..blandade med 8 ml prillans rökarom och 5 ml prillans bergamotte..har nu "jäst" i 3 dagar..ska packas imön.

Smakar skitbra! Ev, dra ner på rökaromen..
Citera
2014-07-02, 00:49
Medlem
Funderar på att lägga en beställning på sånt lössnus som man inte bakar i ugn, utan blandar endast vatten. Express snus heter det. Skulle gärna höra lite från er här vad ni tycker om det lössnuset.
Har tidigare köpt coobra och prillan lössnus
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in