Citat:
Ursprungligen postat av
staffanwestberg
Jag ska försöka bemöta dig, trots att du går ner ett antal nivåer.
Vad du inte verkar begripa, är att den som generaliserar är du själv. Du menar ju att alla homosexuella är friska ungefär. Var får du det ifrån kan man fråga sig. Önsketänkande? Politikens "korrekta åsikter"? Vad?
Vem generaliserar jag? Jag säger bara att det finns ingenting annan gemensam nämnare bland homosexuella än att de är attraherad av samma kön. Det finns ingenting som pekar på att homosexuella är något annat än vanliga människor precis som alla andra; sjuka, friska, tjocka, smala, dumma, elaka, snälla... osv. Om du är av andra åsikter så är det upp till dig att bevisa detta.
Citat:
Jag utgår från naturens lagar. Det mest korrekta som finns att ta till. Att du försöker smutskasta det säger mig att du själv använder dig av totalt orimliga källor till dina argument. Framför allt använder du mest klyschor och förenklade resonemang som påtvingats oss människor. Ingen av dessa har någon koppling till verkligheten.
Jag hoppas du skämtade med att inte vilja förstå skillnaden mellan att adoptera och föda på naturlig väg.
Homosexuella behöver inte adoptera för att skaffa barn.
Citat:
Dina sista frågor är rent trams, fyllda av förutfattade meningar.
Återkom gärna, men gör om frågorna då så de blir mer korrekta, dvs lämnar utrymme för MIG att svara. Istället för ditt sätt att ladda varje fråga med dåligt dolda påståenden och insinuationer.
Ett exempel är:
I stället för att skriva: "Hur påverkar homosexualitet ditt liv?" kan du skriva "hur ser på homosexualitetens påverkan på vårt samhälle idag?"
Det var något i din inledning "Jag undrar alltid över dem som idogt försvarar homosexualiteten och vill göra den rumsren och normal" som fick mig att vilja hjälpa dig att förstå något väldigt enkelt. Jag ville därför veta föresättningarna för att du skulle göra det. Är det inte en viktig variabel i diskussionen att kolla på vem i samhället som har svårt att förstå detta?