2014-06-28, 14:42
Medlem
Och jag har inte missat att du inte velat besvara min inledande fråga. Istället vill du ha svar från MIG om MINA uppfattningar.
Citera
2014-06-28, 14:48
Medlem
Megatrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staffanwestberg
Jag ska försöka bemöta dig, trots att du går ner ett antal nivåer.

Vad du inte verkar begripa, är att den som generaliserar är du själv. Du menar ju att alla homosexuella är friska ungefär. Var får du det ifrån kan man fråga sig. Önsketänkande? Politikens "korrekta åsikter"? Vad?

Vem generaliserar jag? Jag säger bara att det finns ingenting annan gemensam nämnare bland homosexuella än att de är attraherad av samma kön. Det finns ingenting som pekar på att homosexuella är något annat än vanliga människor precis som alla andra; sjuka, friska, tjocka, smala, dumma, elaka, snälla... osv. Om du är av andra åsikter så är det upp till dig att bevisa detta.

Citat:
Jag utgår från naturens lagar. Det mest korrekta som finns att ta till. Att du försöker smutskasta det säger mig att du själv använder dig av totalt orimliga källor till dina argument. Framför allt använder du mest klyschor och förenklade resonemang som påtvingats oss människor. Ingen av dessa har någon koppling till verkligheten.

Jag hoppas du skämtade med att inte vilja förstå skillnaden mellan att adoptera och föda på naturlig väg.

Homosexuella behöver inte adoptera för att skaffa barn.

Citat:
Dina sista frågor är rent trams, fyllda av förutfattade meningar.

Återkom gärna, men gör om frågorna då så de blir mer korrekta, dvs lämnar utrymme för MIG att svara. Istället för ditt sätt att ladda varje fråga med dåligt dolda påståenden och insinuationer.

Ett exempel är:

I stället för att skriva: "Hur påverkar homosexualitet ditt liv?" kan du skriva "hur ser på homosexualitetens påverkan på vårt samhälle idag?"

Det var något i din inledning "Jag undrar alltid över dem som idogt försvarar homosexualiteten och vill göra den rumsren och normal" som fick mig att vilja hjälpa dig att förstå något väldigt enkelt. Jag ville därför veta föresättningarna för att du skulle göra det. Är det inte en viktig variabel i diskussionen att kolla på vem i samhället som har svårt att förstå detta?
Citera
2014-06-28, 14:49
Medlem
Megatrons avatar
Citat:
Och jag har inte missat att du inte velat besvara min inledande fråga. Istället vill du ha svar från MIG om MINA uppfattningar.

Jag svarade och summerade hela tråden åt dig.
Senast redigerad av Megatron 2014-06-28 kl. 14:51.
Citera
2014-06-28, 14:51
Medlem
Ok. Du saknar helt enkelt ett vettigt svar på varför DU kämpar för att homosexualitet ska anses som normalt.

Det låter, däremot inte normalt...

Dina försök att "komma åt mig" med påståenden om mig som person, vad jag kan och inte kan, alltså... jag vill inte vara otrevlig mot dig men det är ju skrattretande.

Återigen: Svara på min första fråga varför det är viktigt för DIG att homosexualitet är helt normalt.

Och vill du förstå mig, om jag nu är så svårbegriplig, så får du omformulera dina barnsliga frågor.
Citera
2014-06-28, 14:57
Medlem
Megatrons avatar
Citat:
Ok. Du saknar helt enkelt ett vettigt svar på varför DU kämpar för att homosexualitet ska anses som normalt.

Det låter, däremot inte normalt...

Dina försök att "komma åt mig" med påståenden om mig som person, vad jag kan och inte kan, alltså... jag vill inte vara otrevlig mot dig men det är ju skrattretande.

Återigen: Svara på min första fråga varför det är viktigt för DIG att homosexualitet är helt normalt.

Och vill du förstå mig, om jag nu är så svårbegriplig, så får du omformulera dina barnsliga frågor.

Vad i det jag skriver förstår du inte? Då det inte finns någon skillnad på homosexuella och heterosexuella mer än vad man är attraherad till så är detta en icke-debatt. Det är upp till dig att komma med referenser om du påstår och anklagar homosexuella för något.

Jag försöker inte komma åt dig. Du är inte svårbegriplig eller unik. Ditt första inlägg har folk lagt in väldigt många gånger i den här tråden. Tänkte bara att istället för att jag enbart upprepar det jag har sagt tidigare så kunde vi även titta på anledningarna till varför man skulle ha problem med homosexuella.
Citera
2014-06-28, 19:01
Medlem
Megatrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Beach boy
Är inte trakasserier från homosexuella av kyrkan skadliga?

Bara för att förtydliga så är de homofobiska falangerna inom kyrkan emot existensen av homosexuella men homosexuella är inte emot religion per definition. Jag hoppas du förstår skillnaden. Om det inte vore för att dessa kristna försöker döma och ha åsikter om andra människor (precis som du har/gör) utan bara använde religionen som en vägledning endast för dem själva så skulle det ju inte vara ett problem. Eller hur?

Vidare kvarstår dock problematiken med religösa föräldrar som säger upp kontakten med sina barn eller tvingar dem att förneka sin läggning för att de är homosexuella. Det är om något perverst och stört. Det är en stor skillnad på att välja att vara religiös eller att vara homosexuell (något man inte väljer).

EDIT: det är lite som att säga: Är inte trakasserier från svarta på apartheidrörelsen skadlig?
Senast redigerad av Megatron 2014-06-28 kl. 19:09.
Citera
2014-06-29, 01:07
Medlem
The Beach boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megatron
Det är väl en stor jävla skillnad på att se på en fredlig förekomst av något i naturen, jämfört med ett brutalt våldsbrott. Dessutom var det du själv som hävdade att det inte var naturlig. Du låter bara som en fascistisk homofob som helt osakligt försöker greppa varenda grässtrå du kommer åt.
Jag skrev att det var dumt av mig att göra det. Om jag ska vara helt ärligt så använde jag mig inte av appeals to nature eftersom jag varken sa att det var bra eller dåligt när jag svarade att det var onaturligt, men eftersom det var flera sidor sedan jag nämnde det så är det konstigt att du tar upp det nu. Du skriver att jag vinklar saker, men tänker inte inte på att en del av forskningen på homosexuella är gjord på ett sånt sätt så att resultatet kan styras.
Citera
2014-06-29, 01:15
Medlem
Megatrons avatar
Citat:
Jag skrev att det var dumt av mig att göra det. Om jag ska vara helt ärligt så använde jag mig inte av appeals to nature eftersom jag varken sa att det var bra eller dåligt när jag svarade att det var onaturligt, men eftersom det var flera sidor sedan jag nämnde det så är det konstigt att du tar upp det nu.

Onaturligt är ett negativt värdeladdat ord. Det var ju därför du använde dig av det. Bara bruket av det ordet är i högsta grad appeals to nature. Vad du ville säga är att det är inget som passar in i naturen.

Citat:
Du skriver att jag vinklar saker, men tänker inte inte på att en del av forskningen på homosexuella är gjord på ett sånt sätt så att resultatet kan styras.

Du måste komma med referenser som stöder dina påståenden för att man ska ta det på allvar.
Citera
2014-06-29, 02:18
Medlem
The Beach boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megatron
Onaturligt är ett negativt värdeladdat ord. Det var ju därför du använde dig av det. Bara bruket av det ordet är i högsta grad appeals to nature. Vad du ville säga är att det är inget som passar in i naturen.

Du måste komma med referenser som stöder dina påståenden för att man ska ta det på allvar.
DEt stämmer inte att ordet onaturligt i sig är negativt laddat t ex så är det onaturligt att köra bil, men inte negativt. Andra har i den här tråden skrivit på vilket sätt de som, menar att homoadoption är positivt vinklar sina resultat och om du hade kollat igenom tråden så hade du sett det.
Citera
2014-06-29, 10:54
Medlem
Megatrons avatar
Citat:
DEt stämmer inte att ordet onaturligt i sig är negativt laddat t ex så är det onaturligt att köra bil, men inte negativt. Andra har i den här tråden skrivit på vilket sätt de som, menar att homoadoption är positivt vinklar sina resultat och om du hade kollat igenom tråden så hade du sett det.

Med en liten begåvning så vet man att man inte kan säga att det är onaturligt att köra bil. Man kan säga att det är onaturligt att grisar kan flyga, att det finns en gud eller att det är onaturligt med spöken och troll. Vidare kan självklart saker som är onaturliga bli naturliga om vi upptäcker att de existerar.

Homosexuella är i högsta grad inte onaturliga. Påståendet att homosexuella är onaturliga är självklart negativt laddat.
Citera
2014-06-29, 11:25
Medlem
¨Nej, det är ingen psykisk störning, det är snuskigt. Ta inte ansvaret ifrån folk genom att påstå att dom är sjuka.
Citera
2014-06-29, 11:26
Medlem
Megatrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av metafysik
¨Nej, det är ingen psykisk störning, det är snuskigt. Ta inte ansvaret ifrån folk genom att påstå att dom är sjuka.

Snusk? Vad menar du med det? Är det sexualitet som du skräms av?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in