Flashback bygger pepparkakshus!
2014-06-28, 08:14
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillschumi
Att ingen info kommer är ju inte svårt att förstå. Det är massor av pengar på spel. Tänk på alla sponsavtal & fösäkringar med klausuler hit och dit som är i spel.

Skulle de gå ut med att han är grönsak och aldrig kommer kunna prata m.m så har man dålig förhandlingsposition. Pågår nog en hel del utredningar kring detta nu.
Sant. Troligen har väl någon jurist beordrat locket på då lagt kort ligger och kan användas i framtida förhandlingar.
Citera
2014-06-28, 09:11
Medlem
RedXs avatar
Så ni tror alltså att sponsorer kommer att skriva nya avtal med honom utan att kräva att få information om vilken kapacitet han kommer att ha framöver, och att man därför "mörkar" hans hälsotillstånd?
Citera
2014-06-28, 10:36
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Så ni tror alltså att sponsorer kommer att skriva nya avtal med honom utan att kräva att få information om vilken kapacitet han kommer att ha framöver, och att man därför "mörkar" hans hälsotillstånd?
Nej knappast, men det kan ju vara sådana avtal som löper och som har klausuler som kan tolkas på olika sätt. Med framtida förhandlingar så avsåg jag givetvis gällande de avtal som nu finns. Kan tänka mig att det handlar om en hel del pengar och att man därför väljer tystnad. Fel uttalanden nu kan tolkas ofördelaktigt.
Citera
2014-06-28, 14:42
Medlem
Lt.Col.Kilgores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carlpetersen73
Nej knappast, men det kan ju vara sådana avtal som löper och som har klausuler som kan tolkas på olika sätt. Med framtida förhandlingar så avsåg jag givetvis gällande de avtal som nu finns. Kan tänka mig att det handlar om en hel del pengar och att man därför väljer tystnad. Fel uttalanden nu kan tolkas ofördelaktigt.

Yes, och han och hans familj hade ju problem att betala räkningarna innan

Personligen tycker jag fortfarande att det är ett hån mot sina fans att bete sig som de har gjort. Som några tidigare skrivit, så var ju stölden av journalen oundvikligt i långa loppet. Naiva dumskallar...
Citera
2014-06-28, 15:44
Medlem
bernters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lt.Col.Kilgore

Personligen tycker jag fortfarande att det är ett hån mot sina fans att bete sig som de har gjort. Som några tidigare skrivit, så var ju stölden av journalen oundvikligt i långa loppet. Naiva dumskallar...
Visst är det ett hån mot fansen, men familjens fokus ligger av naturliga skäl inte på att försöka göra rätt gentemot dessa i denna svåra tid. Gamarna utanför den privata sfären ser såklart till sina egna ekonomiska intressen och skiter i hur M Schumacher hade velat detta skulle skötas.
Citera
2014-06-28, 18:36
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lt.Col.Kilgore

Visst är det ett hån mot fansen, men jag tror nog som bertner att andras ekonomiska intressen kan styra detta. Egentligen hade det varit enklare för familjen att lägga korten på borden, de hade sluppit en stor press som måste kännas extra jobbig i detta läget. Familjen har inget att vinna på att hålla tyst, som jag ser det, men säkert någon annan utanför som trycker på. Kanske någon i familjen som varit behjälplig med att journalen stals, bara för att få rum att andas, kunna prata om situationen (vilket är viktigt i sådana här lägen) och slippa vara jagade. Spekulation på hög nivå, jag vet, men ju mer jag tänker på det så tror jag det kan vara så.
Citera
2014-06-28, 19:33
Medlem
brutefishs avatar
personen i fråga har flera miljarder på kontot. jag tror aldrig sponsorbiten var av vikt öht sedan första olycksdagen.

om nu en sponsor eller nära partner ville veta hur det låg till så fick de nog veta detta och kanske skriva på sekretessavtal.

och åter igen...jag tror de flesta sponsorer efter 1 månad förstod att......vi kan nog skicka dom där sponsorpengarna någon annan stans.
Citera
2014-06-28, 20:08
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
personen i fråga har flera miljarder på kontot. jag tror aldrig sponsorbiten var av vikt öht sedan första olycksdagen.

om nu en sponsor eller nära partner ville veta hur det låg till så fick de nog veta detta och kanske skriva på sekretessavtal.

och åter igen...jag tror de flesta sponsorer efter 1 månad förstod att......vi kan nog skicka dom där sponsorpengarna någon annan stans.
Michael har deg, inget snack om den saken, men det kan finnas klausuler i ingångna avtal som är värda väldigt mycket för folk runt omkring. Att sponsorer fattar är en sak, klart de gör, men hur en juridisk tolkning kan komma att se ut är en annan. Väldigt konstigt om familjen självmant skulle välja att lägga locket på, känns som att annat/andra styr det beslutet.
Citera
2014-06-28, 21:58
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Michael har deg, inget snack om den saken, men det kan finnas klausuler i ingångna avtal som är värda väldigt mycket för folk runt omkring. Att sponsorer fattar är en sak, klart de gör, men hur en juridisk tolkning kan komma att se ut är en annan. Väldigt konstigt om familjen självmant skulle välja att lägga locket på, känns som att annat/andra styr det beslutet.

Att familjen önskar lägga locket på är väl det överlägset mest troliga scenariot? Finns det klausuler i redan skrivna kontrakt lär de ju även omfatta rätten att ta del av journalerna?
Citera
2014-06-29, 00:10
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Att familjen önskar lägga locket på är väl det överlägset mest troliga scenariot? Finns det klausuler i redan skrivna kontrakt lär de ju även omfatta rätten att ta del av journalerna?
Att familjen vill lägga locket på är väl inte det mest troliga, för deras del vore det nog snarare bättre att få lyfta på det, få stöd och kunna bearbeta. Tror knappast att ett avtal, oavsett sammanhang, sträcker sig så långt att det ger rätt att ta del av högst eventuella journaler som visar omfattning på hjärnskador.
Citera
2014-06-29, 10:36
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Att familjen vill lägga locket på är väl inte det mest troliga, för deras del vore det nog snarare bättre att få lyfta på det, få stöd och kunna bearbeta. Tror knappast att ett avtal, oavsett sammanhang, sträcker sig så långt att det ger rätt att ta del av högst eventuella journaler som visar omfattning på hjärnskador.

Få stöd och bearbeta via media, allvarligt? Självfallet tar de stöd av psykologer etc om de känner att de är i behov av det - men då sker det garanterat privat under tystnadsplikt och inte i Dr Phils soffa.

Hur tror du egentligen att avtalen är utformade? Om ett företag har rätten att avbryta ett samarbete vid händelse av skada är det SJÄLVFALLET skadebeskrivningen i journalen (alternativt en separat bedömning av egen läkare) som gäller. Vad som står i media har exakt 0% relevans i ett sådant fall.

Du/ni försöker koka soppa på en spik genom att hänvisa till mystiska avtal och klausuler, som ni gissar att de har och som då ska vara utformade på sådant sätt att det är vad som står i Der Spiegel (och inte de faktiska skadorna) som avgör vad som ska ske. Så fungerar det enbart i foliehattsvärlden.
Citera
2014-07-03, 10:44
Medlem
Leskys avatar
Har journalers innehåll spridits ännu? Verkar helt tyst?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in