Citat:
Det är mig du ska ge dig på!Jaså. Du spekulerar utifrån fakta?
Akut leukemi? Medicinsk skörhet för slag med och utan tillhygge? Flickan kan ha varit våldsam?
Du kanske kan vara så vänlig och redovisa det minsta korn du och för den delen tantigheter har
för de spekulationerna om Ys hälsa och psyke.
Akut leukemi? Medicinsk skörhet för slag med och utan tillhygge? Flickan kan ha varit våldsam?
Du kanske kan vara så vänlig och redovisa det minsta korn du och för den delen tantigheter har
för de spekulationerna om Ys hälsa och psyke.
Nantale håller sig så vitt jag förstår till fakta - i den mån de är faktiskt kända. Det är i alla fall hens ambition och den respekterar jag.
För att nu tala för mig själv: jag kan inte för mitt liv förstå varför det ska vara så upprörande att man funderar på ett worst case scenario, nämligen att något i det man tar för givet (och det har de flesta av oss gjort) helt plötsligt visar sig vara mer svårtolkat och komplicerat än det ser ut?
Det må vara att ingen av oss är särskilt skicklig på att åstadkomma vettiga alternativa scenarion, men det är kanske advokaterna? Det kan då bli en sits för såväl åklagare som menighet som inte är den mest önskvärda. Sådant har hänt förut.
Att då fråga sig "tänk om /=i fall/" skadar verkligen inte. Den som är intresserad av hypotestestning som fenomen kan säkert utveckla detta åt er.
Men för höge farao, var inte så hysteriskt stingslig!
Det är inte att förringa Yara och hennes korta livs långa lidande ett dugg att undra över hennes hälsotillstånd.
Det innebär inte heller att man är krampaktigt sysselsatt med att försvara de två MGM.
Och så vidare och så vidare .... resten borde du kunna fundera ut själv