• 1
  • 2
2014-06-02, 04:05
Bannlyst
Hej!

Är en kille på 20 års åldern är student,såg precis att de dragits av mig 39 kr från mitt bankkonto som nyckelkund...undrar vad är det för? är det nödvändigt? kan man säga till banken att man inte vill ha nyckelkund? för det är ganska onödigt för en student o betala 39 kr/månad eller 468 kr per år för inget.

MVH.
Citera
2014-06-02, 04:14
Medlem
CudLifes avatar
Du slipper ju betala kortavgift bland annat. Studerar du TS? I sånt fall så får du mängder av förmåner gratis bara du går in på ditt Bankkontor.
Citera
2014-06-02, 04:23
Medlem
Det finns andra banker där du slipper den där avgiften. Jag har tänkt att byta bank ett bra tag nu, men det har inte blivit av än.
Ibland så kan man få banker att stryka såna där avgifter om man hotar med att byta bank.
Citera
2014-06-02, 08:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CudLife
Du slipper ju betala kortavgift bland annat. Studerar du TS? I sånt fall så får du mängder av förmåner gratis bara du går in på ditt Bankkontor.
Kort avgiften är väl runt 200 per år?

Sen så fattar jag inte riktigt vad nyckelkund är för...vad e fördelen? vad gör det att jag är nyckelkund??
Citera
2014-06-02, 08:39
Medlem
CudLifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrGreenArrow

Sen så fattar jag inte riktigt vad nyckelkund är för...vad e fördelen? vad gör det att jag är nyckelkund??

Googla, det står på deras hemsida.
http://www.swedbank.se/privat/kunder...kund/index.htm
Citera
2014-06-02, 08:42
Medlem
Citat:

Jag tror att det är så här:

Nyckelkund = lättlurad dumskalle.
Citera
2014-06-02, 11:42
Medlem
Robin.Bentleys avatar
Citat:
Hej!

Är en kille på 20 års åldern är student,såg precis att de dragits av mig 39 kr från mitt bankkonto som nyckelkund...undrar vad är det för? är det nödvändigt? kan man säga till banken att man inte vill ha nyckelkund? för det är ganska onödigt för en student o betala 39 kr/månad eller 468 kr per år för inget.

MVH.

Swedbank, ja det kostar som du skriver något sådant, och har man inte det så kostar det alltid pengar med, fast lite mindre per månad. Det kostar dvs att ha ett kontokort, mastercard eller visa är inte gratis. Men varför man skall bli nyckelkund vet jag inte. Det är ju ett bolag som vill sälja olika tjänster till sina kunder. De är bra på att prata och många går på det och tackar Ja till olika tjänster som Nyckelkund och pensionssparande mm . Inte så mycket svar på ditt inlägg men skrev ändå
Citera
2014-06-03, 18:38
Medlem
Terrorist-Huberts avatar
Om du får ditt CSN insatt på konto hos Swedbank så kostar det inget att vara nyckelkund.

http://www.swedbank.se/privat/kunder...dent/index.htm
Citera
2014-06-28, 19:09
Medlem
Jag är också nyckelkund men börjar fundera på om det ens är värt de 39:- i månaden det kostar, de tjänster jag använder i dagsläget är följande,

-Internetbanken
-Telefonbanken
-Mobilbanken
-Mobilt bank-id
-Swish
-Mastercard betalkort

Förmånerna som rabatt på försäkringar t.ex använder jag inte alls.

Frågan är vad dessa tjänster skulle kosta per styck och om det i så fall lönar sig att ha kvar nyckelkund?

Nån som använder tjänsterna ovan utan att vara nyckelkund och hur mycket betalar ni i så fall per år för detta?
Citera
2014-07-03, 23:36
Medlem
Fopolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModernRock
Jag är också nyckelkund men börjar fundera på om det ens är värt de 39:- i månaden det kostar, de tjänster jag använder i dagsläget är följande,

-Internetbanken
-Telefonbanken
-Mobilbanken
-Mobilt bank-id
-Swish
-Mastercard betalkort

Förmånerna som rabatt på försäkringar t.ex använder jag inte alls.

Frågan är vad dessa tjänster skulle kosta per styck och om det i så fall lönar sig att ha kvar nyckelkund?

Nån som använder tjänsterna ovan utan att vara nyckelkund och hur mycket betalar ni i så fall per år för detta?

Internetbanken (med betalningsfunktion) och Visa betal-/kreditkort kostar typ 106 kr per kvartal. Telefon- och mobilbank och Bank-id ingår i internetbanken. Att ha Swish kostar väl knappt något just nu?
Citera
2015-01-30, 14:04
Medlem
Kincops avatar
Gammal tråd men aktuell ändå.

Nyckelkund idag betalar 468kr/år.

Ingår:
Mobilbanken 0kr/år
Swish 0kr/år
Internenetbank 0kr/år
Telefonbank 0kr/år
Bankkort 250kr/år
Internetbetalningar 175kr/år
-------------------------------------------------
s:a 425kr/år

Dvs du betalar 43kr/år mer per år som Nyckelkund jmf med om du istället betalar för tjänsterna separat!!!!
Nån som kan verifiera detta?
Citera
2015-01-30, 15:40
Medlem
Byt bank!

Skyhöga avgifter för ren skit.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto