2014-06-28, 13:07
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Jag grundar det på min egen analyserade gärningsmannaprofil, där man ser till mordets utförande, när det urskiljer sig från andra mord. Är endast min spekulation och inget påstående.
Vilka utlänningar är experter på detta utförande och förlopp då?? Från vilket hörn av jorden?? Vilket land??
Senast redigerad av yoloits 2014-06-28 kl. 13:50.
Citera
2014-06-28, 15:39
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Den där tejprullen har blivit noggrant kontrollerat och det fanns en blodfläck på den som kom från när VB levde enligt test som polisen gjorde med likspårhundar, därför det sannolika är att det var VB:s tejprulle. Den tejpen som fanns på VB:s kropp kom från en helt annan tejprulle, därför har tejprullen inget bevisvärde av något slag.
Sannolikt har VB lagt den på skåpet när hon gjorde toalettbesök, tejprullen är en oväsentlighet i fallet.
För dig, ja.
Men för utredarna och åklagarna samt de som dömde i de två rättsinstanserna spelade rullen
en icke alls oväsentlig roll. Och sen får du tycka vad du vill om den saken.
Tejprullen tillsammans med blodförekomsten i Johanssons bagageutrymme fick en
avgörande betydelse för utgången av målet.

När ska du begripa att Kristoffer Johansson har blivit dömd för det här ruskiga styckmordet
och att det inte finns några tveksamheter kring hans skuld ett endaste dugg utom för
såna hopplösa motströmsfigurer som du och en del andra?

Killen ska nu avtjäna sitt ytterst korta straff och på vilken anstalt det blir frågan om
får vi snart besked om skulle jag tro.
Citera
2014-06-28, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Fanns i det läget ingen anledning för Berg att hota VB, hon var lydig och följde instruktionen att bjuda hem sig till KJ under förevändning att hon behövde plugga i lugn och ro - inte minst lydig om hon förespeglades sex när MB:s familjemiddag var avklarad och han hade tid för henne. Jag tror dessutom att KJ var införstådd med att VB skulle komma med det förslaget - men spelade förvånad. Vidare tror jag inte att MB uppfattade ufot KJ som en rival om VB:s gunst, KJ hade för alltid spelat bort sina kort när han gjorde slut med Vatchareeya, vad jag förstår efter påtryckningar från en av polarna som inte gillade invandrare. Kontentan av mitt resonemang är att MB saknade rival och KJ är inte den svartsjuka typen - han hade i min teori annat som motiverade honom att tillsammans med några intressegemensamma döda Vatchareeya Bangsuan.

Väl talat! Är övertygad att det var så det gick till!!
Citera
2014-06-28, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
"-Om du pluggar hos KJ så hinner vi ta en snabbis innan du åker hem. Jag köper kondomer och hämtar jag upp dig klockan 21.30 vid Åberget"

KJ vittnar att MB hämtat VB hos honom flera gånger. Han har bott på samma adress förut och kan området mycket väl.

MBs sista sms tror jag löd: Ja det blir bra, beställde nyss en taxi- ok börja du gå kl ca 20.45 så kommer jag och hämtar upp dig på vägen.
Citera
2014-06-28, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
MBs sista sms tror jag löd: Ja det blir bra, beställde nyss en taxi- ok börja du gå kl ca 20.45 så kommer jag och hämtar upp dig på vägen.

AN förstod vad som var på g och vad som skett och skedde bakom hennes rygg trots MBs försök att lura henne att affären med VB var över. AN var ursinnig och ville döda VB, det vet vi!! Vilken hon också gjorde den 4 maj?

Var AN med i bilen?
Senast redigerad av zemixon 2014-06-28 kl. 18:25.
Citera
2014-06-28, 17:43
Medlem
Citat:
Väl talat! Är övertygad att det var så det gick till!!
Intressant att du övergett tanken på KJ:s oskuld och ansluter till MBoudines teori om intressegemensamma.
Citera
2014-06-28, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein
Intressant att du övergett tanken på KJ:s oskuld och ansluter till MBoudines teori om intressegemensamma.

OBS! Jag höll med MBoudines slutsatser och resonemang i just det där specifika inlägget (förutom just den där sista halvan av den sista meningen i det inlägget).. ang att det var MB som bestämde och såg till att VB gick hem till KJ och pluggade den 4 maj.... innan hon skulle mördas och styckas!!
Citera
2014-06-28, 18:51
Medlem
Citat:
OBS! Jag höll med MBoudines slutsatser och resonemang i just det där specifika inlägget (förutom just den där sista halvan av den sista meningen i det inlägget).. ang att det var MB som bestämde och såg till att VB gick hem till KJ och pluggade den 4 maj.... innan hon skulle mördas och styckas!!
Nog förstod jag det men jag testade bara din egen metodik angående KJ:s oskuld och MB:s skuld, det vill säga att bara se det som stöder ens teori och bortse från allt annat och då kom jag fram till det här resultatet.
Senast redigerad av Vierstein 2014-06-28 kl. 19:15.
Citera
2014-06-28, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein
Nog förstod jag det men jag testade bara din egen metodik angående KJ:s oskuld och MB:s skuld, det vill säga att bara se det som stöder ens teori och bortse från allt annat.

tänkte väl! Testa gärna min förutsättningslösa metodik fast jag skulle snarare vilja säga att det är ett tankesätt och om du vill nå ditt får du börja med att tänka om! Sätt dig in i fallet på nytt med ett objektivt och öppet sinne så kan det gå!

Jag ser allt och till en början innan saker och ting inte framkommit trodde jag också att KJ var skyldig. MEN i dagsläget ser jag ingen anledning- det finns ingen som helst adekvat anledning!! att hävda att KJ skulle vara inblandad när allt pekar åt andra håll!!
Senast redigerad av zemixon 2014-06-28 kl. 19:24.
Citera
2014-06-28, 19:54
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
tänkte väl! Testa gärna min förutsättningslösa metodik fast jag skulle snarare vilja säga att det är ett tankesätt och om du vill nå ditt får du börja med att tänka om! Sätt dig in i fallet på nytt med ett objektivt och öppet sinne så kan det gå!

Jag ser allt och till en början innan saker och ting inte framkommit trodde jag också att KJ var skyldig. MEN i dagsläget ser jag ingen anledning- det finns ingen som helst adekvat anledning!! att hävda att KJ skulle vara inblandad när allt pekar åt andra håll!!

Nu igen, kan du berätta vad "allt" är som pekar åt annat håll, för jag kan inte se en endaste liten sak som pekar åt något annat håll?
Citera
2014-06-28, 21:32
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Det är ständigt återkommande det här Linda fallet med MA, som jag engagerade mig i det är helt riktigt. Nu finns det stora likheter med det här KJ fallet och därför kanske det är inte så underligt.
Både Linda och VB var asiatiska invandrartjejer som blev mördade. De misstänkta och dömda var svenskar med svensk bakgrund, några bevis eller indicier mot MA eller KJ fanns inte och de blev dömda mot sitt nekande. Någon brottsplats har aldrig hittats för Linda fallet och inte heller för VB fallet och inte heller något mordvapen. Jag anser i Linda fallet var brottsplatsen i en bil och i VB fallet i en skåpbil och det anser jag är orsaken att någon brottsplats har inte hittats inågot av fallen.
Om den bedömningen är korrekt att brottsplatserna var i en kombibil och skåpbil kan inte de misstänkta och dömda vara gärningsmännen och det finns ingenting som motsäger den bedömningen
Tillfälligheterna har sina begränsningar. Vem av KJ eller MA bedömer du sannolikt vara den mest oskyldiga till vad som lagts dem till last? För inte tror du väl att de båda haft sådan sagolik otur att de blivit "drabbat" av superhemliga asiatiska hitmans?
Citera
2014-06-28, 22:02
Medlem
Quarrels avatar
Fram med popcorn, gott folk! Ny film på bloggen: http://falletvatchareeya.blogg.se/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in